Техниката от коя година е, не е въобще никаква гаранция за каквато и да е точност. Всичко зависи от конкретния човек, дали е мърлъо или е технически грамотен и издържан човек, за да приведе машината в перфектно работно състояние. Не съдете за машините по годините им, че са стари. Много от тези машини от 60-70-80 години са в пъти по прецизни и качествени от съвременните китайски и пластмасови подобия на машини

Важен е човека-стопанина!
Иначе, ами можеш и сам да провериш на място дали проблема е в радиалното или аксиалното биена на оста на мотора или опорния таз! Но ти трябва индикаторен часовник с магнитна стойка! Желателно е биенето да не превишава 0.03мм, или пък 0.1мм. Ако обаче успееш да намериш такъв индикатор (назаем) и се окаже, че има биене, което не може да се коригира с размяната на двата таза (един с друг) си си за стругар! Найстина обаче стругаря трябва да има малко мозък в главата и да е прецизен, че да изправи дефекта, че има и доста кухи лейки, работят ама не мислят въобще, какво и как да го изработят
Хубаво е да провериш дали няма износване на лагерите на мотор, особенно предния лагер, че ако лагера е износен или е превъртял в лагерното си легло ( капака на мотора) то е съвсем възможно да се получава въпросното биене от тук! Така както си е мотора захванат с болтовете на стойката, пъхаш един лост или някоя гредичка под оста-таза и напъваш рязко (отсечено) нагоре надолу! Ако усетиш, че има луфт-хлопане, то имаш и проблем за оправяне, понеже не само, че ще ти бият дисковете а е много вероятно да изгориш и мотора така!
Друг "каруцарски" вариант е да коригираш биенето, като залепиш парченце изолирбанд на необходимото място върху задния опорен таз. Каруцарска работа, ама е по-добре отколкото пък без хич.