Страница 1 от 4

проблем с колелета на банциг

Публикувано: съб окт 12, 2013 2:18 pm
от Георги Иванов(алцек)
Здравейте както писах в една друга тема имам банциг правен в техникум ,така знам от баща ми.Банцига е с алуминиеви колелета които са бандажирани с гума:


Изображение


когато баща ми го ползваше живеех на друго място и когато и да се наложи да го ползвам лентата никога не беше центрована правилно.В следствие на това гумата от единият край се изяде донякъде от чапраза и лентата започна да пада.Спрян е от експлоатация от 7-8 години.Сега мисля пак да го подкарам защото баща ми вече не може да работи на него и няма кой да троши както преди.Банцига е с три колелета две паразитни и едно задвижващо.Ето снимки на колелетата:


Изображение


Изображение


Изображение

Дайте съвет как да изравня гумата,вижда се че има още хляб в колелетата,мислех да махна гумата и да карам на гол алумин,но диаметъра се намаля и ме притеснява да не къса по-лесно лентата.

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: съб окт 12, 2013 5:44 pm
от ivanovbg
Според мен ще стане на струг. Едно време съм струговал гума.

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: съб окт 26, 2013 8:06 am
от wenciautoklima
Прикачен файл:
DSCF1539 (Копировать).jpg
Прикачен файл:
DSCF1538 (Копировать).jpg
Прикачен файл:
DSCF1537 (Копировать).jpg
Прикачен файл:
DSCF1536 (Копировать).jpg
Прикачен файл:
DSCF1535 (Копировать).jpg
ivanovbg написа:
Според мен ще стане на струг. Едно време съм струговал гума.
Моят е абсолютно същия, все едно че един майстор ги е правил.Само че съм си го сглобявал сам.Върху моите колела има корк и фолио.Ще го снимам .

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: пон яну 13, 2014 12:24 am
от pvk1967
"Гумата" може да стругова или калиброва като се качи колелото на струг, а режещия инструмент зависи от твърдостта на материала! И на гол алуминий ще върви, само трябва да му се нарежат надлъжни канали по контактната повърхност! Лентата няма да се къса ако са ти изправни лагерите и механизма за обтягане на лентата/пружини, противотежести.../! Не се вижда на снимката, но ако няма набита втулка от стомана за лагера, аз лично не бих се занимавал да го ремонтирам....! Без втулка леглата на лагерите лесно се разбиват и тогава наистина ще къса ленти...!

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: пон яну 13, 2014 6:34 am
от Илчо Илиев
pvk1967 написа:
"Гумата" може да стругова или калиброва като се качи колелото на струг, а режещия инструмент зависи от твърдостта на материала! И на гол алуминий ще върви, само трябва да му се нарежат надлъжни канали по контактната повърхност! Лентата няма да се къса ако са ти изправни лагерите и механизма за обтягане на лентата/пружини, противотежести.../! Не се вижда на снимката, но ако няма набита втулка от стомана за лагера, аз лично не бих се занимавал да го ремонтирам....! Без втулка леглата на лагерите лесно се разбиват и тогава наистина ще къса ленти...!
На тези малките банцизи лентите се напукват по-лесно поради малкия радиус на колелата....
Трябва да се ползват възможно тънки ленти...

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: пон яну 13, 2014 8:34 am
от Георги Иванов(алцек)
Здравейте! Разглобих колелетата и имат стоманени втулки,втулката е излята с алуминиевото колело и лагера се поставя вътре.Да наистина Илчо радиуса е малък и с по-широка лента правеше проблеми.Все пак зависи и от заварката,старостта на лентата (баща ми взимаше от завода все ползвани ленти) и от обтягането донякъде.Колкото до струговането на гумата по колелетата мисля че го споменах някъде.Преди години работих в един завод "П.Караминчев"който го няма вече на картата на света.Имахше валово отделение където обличаха метални валове с гума и после я струговаха и шлайфаха до фина повърхност да няма и шупличка,тези валове се ползваха за щампирмашини и най малката шупла се нанасяше на фолиото като точка.
Процеса на шлайфането е следният,поставя се вала на струга,а на мястото на ножодържача се поставя ел.мотор със шмиргелов камък.Струга върти в едната посока ,шмиргела в противоположна,подава се малка "стружка" и се пуска струга на самоход със малка стъпка на движение.Но за съжаление всичко това отиде в небитието (разбирай на вторични суровини),ако имам струг бих си направил такова приспособление макар и да го ползвам веднъж в годината,но да карам приятели да си префасонират машините не е оправдано според мен.Ще пробваме с ножче на струга и каквото стане.

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: пон яну 13, 2014 9:10 am
от griffin
Колега колелата може и сам да си дообработиш гумата да е с подходящата форма ако има на какво да захванеш и развъртиш колелата на моя банцинг гумите се скъсаха и в момента съм с много дебел пласт изолирбанд оформен с обикновенно длето да има изпъкналост в средата предполагам че може с лентов шлайф и въртене ако те притеснява длетото само на по ниска скорост да не почне да се топи. Мойто самодено изпълнение лентите вече не мърдат както на купешките гуми а твойте са твърди съвсем перфектно трябва да стане :-).

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: пон яну 13, 2014 1:09 pm
от bulhomes2
А защо изобщо трябва да има нещо между лентата и колелото? На моя колелетата са чугунени, без никакви покрития и си работи без грешка.

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: пон яну 13, 2014 1:40 pm
от Георги Иванов(алцек)
Искам да запазя гумата защото ако я махна и диаметъра ще стане още по-малък.А защо са поставили гума а не са отляли колелото по сегашния диаметър не мога да отговоря,правен е в техникум в час по практика трябва да видя какво пише на табелката.

Re: проблем с колелета на банциг

Публикувано: пон яну 13, 2014 2:57 pm
от griffin
Намаляване на шума, по добро сцепление сигурно има още причини по принцип формата на колелото държи лентата не гумата или материала.