Страница 1 от 1

Проблем със банцинга

Публикувано: вт май 28, 2024 10:16 am
от Vasenceto
Моля за помощ ако някой знае имам биене във горното колело на банцинга сменил съм оста и двата лагера и пак остана това биене БЛАГОДАРЯ

Re: Проблем със банцинга

Публикувано: вт май 28, 2024 10:24 am
от Andri01
Провери гнездото/та/ на лагерите и колелото-отвора на оста и периферията му. Намери микрометър-вътромер и с него.

Re: Проблем със банцинга

Публикувано: вт май 28, 2024 10:53 am
от PIP
Ако изключим оста и лагерите биенето най-вероятно идва от криво колело и/или нужда от баланс.

Първо провери за кривини. Дръж нещо непосредствено до колелото и като го завъртиш гледай дали има биене. Ако има трябва да се престърже - ако е повече на стругар, ако е малко може и на ръка. Провери за подобно биене и по челото на колелото, макар че там не е толкова важно.

Ако колелото е право провери за баланс, както за джанта на кола. Завърти колелото и след като спре бележи долния край и пробвай пак, ако винаги спира на същото място там е по-тежко и трябва или да се отнеме материал (не е препоръчително) или да се добави тежест на отсрещната горна част на колелото.

И аз минах през тоя процел с моя банцих след покупката - ос, лагери, изправяне и балансиране, корк.

Re: Проблем със банцинга

Публикувано: вт май 28, 2024 11:20 am
от Vasenceto
Има малка кривина на колелото от сорта на между 3 или 4 мм сега ше проверя и баланса но долното колело дали влияе на горното пе така фа бие

Re: Проблем със банцинга

Публикувано: вт май 28, 2024 12:33 pm
от PIP
Ако долното колело е криво ще предава биенето на горното през лентата. Баланса при долното не е толкова фатален, понеже е задвижено от мотора, но не е добре за лагерите. 3-4мм не е малко, колелата трябва да са идеален кръг иначе винаги ще има биене и вибрации, които като оставим дискомфортна при работа ще причини късане на ленти и смяна на лагери.

Най-добре е да го качиш на струг, но аз моите ги 'струговах' на ръка, защото в нашия град не намерих струг да хване 800мм диаметър. Долното е лесно, пускаш го да се върти през мотора и с един камък за шмиргел допрян стационарно по някакъв начин става бързо. Горното е по-бавно, защото трябва да го въртиш на ръка, но пак става.