Страница 1 от 3

едно въпросче за опел зафира

Публикувано: пон юни 30, 2008 8:21 pm
от yakinceto
здравейте приятели може ли някой да ми каже нормално ли е зафирата която наскоро си купих 1,8 / 16V / 1999г. бензинка на 5-та скорост да държи 3000 оборота при 100км/час
а и сложих Ловато газова (нормална уретба ) по инерция с по-висока скорост да ми гасне постоянно.Благодаря ви предварително :-D

Публикувано: пон юни 30, 2008 8:32 pm
от Чаро
кой и как ти слага газовата?
не е нормално разбира се :!:
не разбрах с 100км/ч по енерция и 3000 оборота
или на 5 скорост -3000оборота -100км/ч

Публикувано: пон юни 30, 2008 8:40 pm
от Стефан
Около 3000 об/мин е нормално за 100 км/ч. Но не е нормално да изгасва. За мен това е обеднена горивна смес вследствие на излишък на въздух. Това се получава при промяна начина на засмукване към въздушния филтър. Провери го!

Re: едно въпросче за опел зафира

Публикувано: пон юни 30, 2008 9:31 pm
от yakinceto
3000 оборота на 5-та скорост не по-инерция
а относно гасненето ми казаха да си удължа маркуча който излиза от въздушния филтър и го подвия на-вътре към двигателя.
а и тънко парче дунапрен върху въздушния филтър има ли истина тук :?

Публикувано: пон юни 30, 2008 9:51 pm
от Чаро
ако е по плътен дунапрена ще и развалиш настройките и ще трябва да ходиш на диагностика за тънък и рехав :? може и да стане пробвай ако дига обороти на празен ход - махай го....
обърни края маркуча в посока обратна на движение както са ти казали и си ОК с гасненето
за оборототе на 5-та си зависи от предавателното число на скоростите там няма кво да се чудиш- тва е

Публикувано: пон юни 30, 2008 9:51 pm
от Стефан
Съвета ми е, не към двигателя. А към по тихо място - например под калника. Както е било заводски заложено. Може би :lol:

Публикувано: пон юни 30, 2008 9:52 pm
от hygro
Това са методите на баш-майстора. Разбира се, че е грешно да компенсираш един дефект, създавайки друг. Горивната смес се регулира чрез подналягането, създавано в дифузора, а не вследствие повишено съпротивление на филтъра, както масово се практикува от "майстори".

Ако чрез двата винта не можеш да постигнеш задоволителен резултат от мощност, разход и стабилност, причината най-често е неоригинален дифузор на газовата уредба или такъв с неподходящ диаметър. Масово "майсторетата" поставят разни самоделни конструкции, които след това са причина за понижена мощност, нестабилна работа, висок разход, взривени филтърни кутии и прочее главоболия. В каталога на Ловато можеш да видиш подходящия дифузор за всеки двигател.

едно въпросче за опел зафира

Публикувано: пон юни 30, 2008 9:56 pm
от yakinceto
благодарско майсторчета
само да попитам маркуча в посока към калника няма ли да се пълни с вода :?:

Публикувано: пон юни 30, 2008 10:35 pm
от Стефан
hygro,
много си точен :lol:
Именно по същите причини аз сам си изработих дифузор. Работи перфектно, и съм доволен от всички показатели. Уредбата ми е Марини.

Въздуха трябва да се засмуква от пространството между пластмасата пред гумата, и калника.

Публикувано: пон юни 30, 2008 10:54 pm
от 8180
Имал съм го този проблем с гасненето и Ловато.
Определено имаше нещо и по линията на свежия въздух. Работи си нормално колата - излезеш на магистрала и като изключиш от скорост (по инерция) на по-голяма скорост и празен ход си гаснеше. Влезеш в населено място проблемът изчезва.
Е на мен входът за въздух ми беше ВЪВ калника - като го откача и го оставя свободен се оправяше.
Тогава си обясних нещата, че при по-голяма скорост се получава "нагнетяване" на свеж въздух и тази поначало не много съвършена ситема излиза от режим - само на празен ход го правеше.
Може и да не съм точен, но години изкара така.
Иначе, след като при диагностика ми сложиха парацал!!?? на входа, забравих за майстори. Естествено, първо ме пратиха за нов филтър, пък после им се оказа много въздуха - същите, които слагаха АГУ-то и беше изкарало почти година.