Страница 1 от 4
Частично боядисване на кола
Публикувано: пет ное 07, 2008 11:42 am
от heron
Здравейте! Искам да боядисам олющен таван на кола. Металът под падналата боя е равен и все още чист, няма ръжда. Трябва ли да го обработвам с нещо предварително, или направо да нанеса боята? И дали да бъде във вид на спрей - гледам разни противоречиви мнения за спрейовете?
Публикувано: пет ное 07, 2008 12:05 pm
от ssi
Ще е хубаво да пръснеш целия капак. В този случай надраскваш боята (там където е останала) с водна шкурка. Направо мини целия таван. След това е хубаво да пръснеш с шприц кит за да хване хубаво боята. После пръскаш боята и накрая 1-2 ръце лак.
Публикувано: пет ное 07, 2008 5:59 pm
от filbig
Хубаво е да направиш плавен преход на местата където е наранено покритието на боята с ексцентър шлайф. Трябва да ползваш правилните номера на шкурките, за да постигнеш добър резултат. Нанасяш кит само на обработените места. Върху кита задължително пръскай грундфилер. За да виждаш какво правиш пръскай контрола- има на спрей и струва 6 лв. Като нанесеш кит пръскаш тънко контрола и след като изсъхне и почнеш да шлайфаш, там където е вдлъбнато контролата остава и знаеш къде да добавиш кит. Ако ти е металик колата е по добре да пръснеш базата на преливка, а лак на целия таван. Така няма да имаш разлика в цвета и ще минеш доста по-тънко. Накрая полираш и няма прах и лака е с перфектен блясък
Давам ти един линк, че много бавно пиша

а темата може да е безкрайна- всичко ще дойде с практика. В 7 клас си пръснах симсонката и разбрах, че с това искам да се занимавам. Прегледай линка хубаво и ако мога ще помагам с нещо. Успех!
http://www.klarprofessional.bg/index.ph ... =technical
Публикувано: пон ное 10, 2008 2:10 pm
от heron
filbig, благодаря!

А китът задължителен ли е, след като няма неравности?
А какво е шпицкит (може би шпРицкит)?
Публикувано: пон ное 10, 2008 2:55 pm
от ssi
Извинявай... оправих го!
Публикувано: пон ное 10, 2008 3:31 pm
от filbig
Ако мислиш, че е равно няма нужда от кит. Само трябва да го занулиш с ексцентъра с 240 - шкурка и му пръскаш грунд- филер. Като минеш бързо с ръка върху проблемния участък, не трябва да усещаш неравности. Като матираш тавана ползвай абразивна кърпа-скочбрайт, така няма да останат пръсти от шкурка става много равномерно. Скочбрайта работи много хубаво с една мат паста, но може и с вода. Следвай стъпките от линка , там има и номерата на шкурките, които да ползваш при всяка процедура. А целия таван ли се лющи

Публикувано: пон ное 10, 2008 4:14 pm
от heron
Да, целия

Публикувано: пон ное 10, 2008 6:18 pm
от filbig
Прави ми впечатление, че от Италия идват много кофти боядисани коли. Доста често попадам на твоя проблем, понеже не бачкам с частни клиенти, а с една авто- къща и много от случаите са подобни. Моят съвет е да си вземеш някой лев от застраховка- ако имаш де, и да намериш някой да ти го пръсне, защото таван и преден капак са доста отговорни за работа и ще ти е трудно ако не си го правил. Ето и един полезен линк за грешки при боядисване;
http://www.lasurit.com/opencms/lasurit/ ... er_BUL.pdf
Публикувано: вт ное 11, 2008 11:02 am
от heron
filbig, пак благодаря, това е много полезно!
Колата няма застраховка, затова се надявам да се справя сам. Просто е стара - мисля, че това е причината да й пада боята.
Публикувано: вт ное 11, 2008 1:56 pm
от filbig