Страница 1 от 2
подгряващите свещи в дизеловия двигател
Публикувано: чет фев 12, 2009 10:04 pm
от mici
Простете на невежия за въпроса, но вече карам дизел , а нищо не разбирам от двигателя. Не мога да намеря никъде информация колко време работят подгряващите свещи: докато запали или докато загрее двигателят или непрекъснато???

Беше ми изгоряла една и като я извадих беше с черен нагар. А двигателят си работи добре. При бензиновите свещите имат по-светъл кафеникав нагар.
Публикувано: чет фев 12, 2009 10:09 pm
от Стефан
Може би и тук ще получиш отговор, но по-добре влез в специализирания форум на твоята марка автомобил. Възможни са и други проблеми.
Re: подгряващите свещи в дизеловия двигател
Публикувано: чет фев 12, 2009 10:14 pm
от Takezo Sensey
mici написа:Простете на невежия за въпроса, но вече карам дизел , а нищо не разбирам от двигателя. Не мога да намеря никъде информация колко време работят подгряващите свещи: докато запали или докато загрее двигателят или непрекъснато???
Беше ми изгоряла една и като я извадих беше с черен нагар. А двигателят си работи добре. При бензиновите свещите имат по-светъл кафеникав нагар.
Няколко секунди, докато запали !
Ако дори една е изгоряла, трябва са се заменят всичките

Re: подгряващите свещи в дизеловия двигател
Публикувано: чет фев 12, 2009 10:37 pm
от velsi
takezo написа:Ако дори една е изгоряла, трябва са се заменят всичките 
Това са тарикатлъци от сервизите. Сменял съм и само една свещ без никакви проблеми. Няма никаква логика да изхвърлиш 3 здрави свещи, ако една е негодна. Може следващата зима да се наложи да смениш пак някоя свещ, но това е съвсем друг въпрос.
Публикувано: чет фев 12, 2009 10:49 pm
от Takezo Sensey
velsi, чест и почитания към теб и твоите постове, но моя "опит" показва друго .
Форд сиера 1.8 ТD , 91- ва ...не пали .
При проверка на свещите едната не работи, и пича купува само една нова и я заменя.
Ефекта, най-новата свещ по-бързо загрява и контролната лампа за подгряване на свещите гасне .Но само една свещ е достигнала раборна температура.
И пак не пали,

пак съмнения за свещи пак се купува единична бройка и стават 1+1+2 все различни марки и всяка си работи за нея си, щото загряват за различно време .
И така докато не се закачиха 4 еднакви

е сега вече пали.
Публикувано: чет фев 12, 2009 10:54 pm
от velsi
Е, щом е Форд, не ме учудва да е така.

Публикувано: чет фев 12, 2009 10:56 pm
от zoro1
Ми аз палех само на 1 свещ и като ги смених се родих.при -18 пали след загряването/след угасване на лампата/
свещите работят около 5-10 секунди /зависи от температурата на двигателя/блока/ ако мотора е топъл по малко време им трябва,а ако е много студено може да си пуснеш два-три пъти преди да завъртиш на стартера.И да за съжаление takezo е прав...смняш всичките свещи независимо ,че една не работи /макар при мене 3 не работеха

/
Преоверяват се по следния начин :
Разкачаш кабелите от всички свещи ,с кабел 4-10 мм2 от + на акумулатора докодваш извода на всяка свещ по отделно -ако работи ще прехвърчи малка искра/токът е около 1-4 ампера/.
Успех
Публикувано: чет фев 12, 2009 11:02 pm
от evdoki
Свещите се проверяват между клемите на акумулатор, с около 3- 4 мм кабел, важно е върхът на свещите да се зачерви, не ствола на нагряващия елемент. Възможно е сменянето на една свещ , само да се спази марката и модела на свеща
Re: подгряващите свещи в дизеловия двигател
Публикувано: пет фев 13, 2009 12:16 am
от 25th Hour
mici написа:Простете на невежия за въпроса, но вече карам дизел , а нищо не разбирам от двигателя. Не мога да намеря никъде информация колко време работят подгряващите свещи: докато запали или докато загрее двигателят или непрекъснато???
Беше ми изгоряла една и като я извадих беше с черен нагар. А двигателят си работи добре. При бензиновите свещите имат по-светъл кафеникав нагар.
Каква е колата? Има значение, релетата греят различно, компресията на стар дизел е да кажем 23 а на нов 15-16 атмосфери. Искат различни свещи и съответно имат различни параметри...
Re: подгряващите свещи в дизеловия двигател
Публикувано: ср апр 14, 2010 11:27 am
от messershmit77
Каква е колата? Има значение, релетата греят различно, компресията на стар дизел е да кажем 23 а на нов 15-16 атмосфери. Искат различни свещи и съответно имат различни параметри...[/quote] Здравейте,на стар дизелов двигател компресията е23 атм., а на нов 15 16.Това наистина ли е така?