Страница 2 от 5

Публикувано: съб сеп 12, 2009 11:10 pm
от Делян
Наистина, много полезна тема. Миналата година и аз си претапицирах тавана на Голфето - стана перфектно. Използвах плат с дунапрен на него - не беше и много скъп, за разлика от другите платове.
Ще допълня само, че при сваляне на кората на тавана при автомобили с шибидах, тази операция трябва да се извърши задължително от двама души, иначе кората ще се счупи около шибидаха.

Публикувано: пон сеп 14, 2009 1:39 pm
от tyrnokop
Делян, ако имаш възможност опиши тънките моменти около шибедаха. Някакви трудности и мурафети ако има. Снимки ако сложиш ще бъде още по-добре. Предстои ми смяна на таван на Opel Astra от старите с шибедах.
Благодаря.

Публикувано: пон сеп 14, 2009 5:04 pm
от asen4o
http://clubgti-bg.com/viewtopic.php?t=672&highlight=
и аз съм го правил това упражнение преди доста време

Публикувано: пон сеп 14, 2009 5:31 pm
от niki_sap
Да допълня само да се вбнимава с лепилото - първото, което ползвах беше едно българско кафяво (не си спомням името), не само че тавана стана на кафяви петна, но и прояде дунапрена. След това тапицирах наново с Ц200 - стана перфектно.

Публикувано: вт сеп 22, 2009 11:01 pm
от Делян
Както казах единственото по-особено при коли със шибидах е да се работи внимателно при демонтажа на кората. След това при монтажа със залепения вече нов плат кората е по-стабилна (дори сам си го монтирах на голфа). Моята кора въпреки, че я сваляхме двама души, пак се счупи около шибидаха, но след като свалих плата, залепих велпапе от вътрешната страна на местата на счупванията и всичко стана бомба. А за лепило използвах С200, по ръбовете, където обръщах плата лепих с хелмевект (или нещо подобно се казваше), освен това моя таван има оребрявания (вдлъбвания) напреки на тавана- тях ги позапълних със силикон, за да може да залепне и там плата. Все още не е мръднал (стана 1г.). Снимки от работата не мога да сложа, понеже не съм правил тогава, но мога да кача от сега, за да се види как е станало.

Публикувано: чет мар 04, 2010 3:29 pm
от montoya
Само да споделя, че лепилото с което е лепено това в завода е на водна основа /май се изложих с това ама../ та мисълта ми е че много лесно се маха с мокра гъба и жулене. Аз моето така го махнах на пасата, после на майстор да залепи новото, щото нещо лепилото дето опитвах с него се оказа менте :sad:

тапициране

Публикувано: пон мар 15, 2010 8:12 pm
от berberian
колеги претапицирал съм над десет тавана на коли предимно голф и ауди,лично мои и на приятели ,но вместо плат слагам изкуствена кожа,която не се" пробива" от хелмитекса и много лесно се подържа,а направата е аналогочна стази на плата.Успех.

Публикувано: пет сеп 03, 2010 1:42 pm
от tyrnokop
Само за протокола: година по-късно тавана си стои там където му е мястото. Няма отлепено или провиснало.

Публикувано: съб ное 06, 2010 9:30 am
от Liubo3
Минал съм по същите стъпки на колегата, но използвах Хелмавекс лепило (аналог на старото прома )Като гледам и тапицерията е същата а същата е и колата Примера П10 седанче :lol:
Сега се чудя откъде съм извадил нервите да го правя но ефекта определено си заслужава.Моя таван е вече на три години и си стои както когато го правих :wink: Лепих и и нова тапицерия на вратите.Примерите първо от там се разпадат :thumbs:

Публикувано: съб ное 06, 2010 3:23 pm
от MamaMy
Скоро го правих на Астра Ф комби с шибидах. Ползвах лепило Селт (това на втората снимка) с цена около 6 лв. Дунапрена се маха най-лесно с помощта на газова горелка тип пърлачка. Остатъците от стария дунапрен стават на твърди топчета и после падат много лесно. Лошото е, че се чанчих и аз преди да го открия този начин. :) Абсолютно всичко правих сам и не счупих нищо. Дори след свалянето на тавана, свалих и релсите отгоре. Те имат гумени уплътнения на болтовете към тавана, но с времето изгарят и тече от там. Нови гуми изсякох със замба и намазах с неутрален силикон преди слагане. Стана бетон. Препоръчвам помощник и голяма маса щото иначе много зор сам.