Страница 1 от 4

Какво му е на дизеловия двигател?

Публикувано: съб ное 28, 2009 9:24 am
от Johny
Имам приятел, който си купува кола. Намери си един Citroen Xsara. Цена добра, дори по-ниска от други обяви за този модел, външен вид също много приличен, но ... духа от пръчката за маслото.
Та въпроса ми е - какво означава това и какви са последствията за двигателя /в смисъл по-малка мощност, по-висок разход или какво/?.

Публикувано: съб ное 28, 2009 9:29 am
от torbalan
що не питаш във форума на ситроен...

за да духа от там би трябвало да има прегоряла гарнитура...

последствията са - ремонт ;)

Публикувано: съб ное 28, 2009 9:36 am
от Johny
Когато духа в охладителната система /раздува я/, тогава р гарнитура. А в случая това е от пръчката за маслото. Някъде по дебелите книги съм чел, че това не е нормално и така се съдело за износване на диз. двигател. Но диагностиката на ДВГ не е силната ми страна.

Публикувано: съб ное 28, 2009 9:46 am
от bisplus
Осави го това духането от пръчката за маслото....ти гледай да не духа масло във въздушния филтър.

Публикувано: съб ное 28, 2009 9:56 am
от dobrev9111
Сегменти :?

Публикувано: съб ное 28, 2009 9:59 am
от inspo
Получава се при поизносени сегменти . Дизела е хубаво животно ,но да е нов .А при стария няма гаранция на какъв ще попаднеш . Навънка ги скъсват от каране , тъй че може да е на няколко стотин хиляди км. Здължително се мери компресията ,въпреки ,че може да има добавка в маслото и при смяната му ,компресията да падне. Един колега имаше пасат дизел ,палеше при -20 от четвърт оборот ,а беше на 300хил.км :-D
Обаче повечето дизели на евтина цена са съмнителни . Наскоро се сблъсках с два такива случая ,на приятел и колега .И двата мотора дизел ,Рено Сценик и Опел Вектра .Много хубави и ЕВТИНИ . Реното на втория ден взе да хвърля масло в казанчето на антифриза . А вектрата след седмица умря бездиханно ,оказа се ,че са закърпили електронния блок на ГНП-то временно ,колкото да я продадат .

Публикувано: съб ное 28, 2009 11:17 am
от evdoki
И аз казвам сегменти. Получава се от износени сегменти, подналягане в картера и оттам струята увлича маслените пари

Публикувано: съб ное 28, 2009 10:44 pm
от vanko68
Корекция-не е подналягане,а високо налягане. Ако беше подналягане,щеше да смуче от отвора на щеката,а не да духа.
При износени сегменти налягането при запалване на горивната смес частично преминава от горивната камера покрай износените сегменти надолу в картера. Затова и духа през отвора на щеката.

Публикувано: нед ное 29, 2009 1:25 pm
от Стефан
Корекция - преминаването покрай сегментите и минимално, тъй като сегментите са се сработили с ризата. Пружинния ефект на сегментите/освен ако не са омекнали/ ги притискат към ризата. Преминаването става през увеличения ключ на сегментите.

Публикувано: пон ное 30, 2009 12:23 pm
от 25th Hour
Корекция- много коли духат през пръчката и изобщо не е задължително да има проблем с мотора.

При покупка на дизел има само един сигурен начин да се види как е мотора и това е пълна диагностика в сервиз. Вярно е че струва някой лев, но за мен е много по удачен вариант преди да дадеш 1 шапка пари.

Иначе гадаенето няма да помогне много.

Ако сегментите са толкова сдухали, че да не държат компресия, няма да може да пали. При бензина може да запали и при 5 компресия, но при дизела не е така...