Страница 1 от 6
Хитринки при Затъване и Боксуване
Публикувано: пет дек 18, 2009 12:06 pm
от rendo
Тази сутрин в задръстването попаднах в заледен участък - и се почна едно боксуване едни чудесии едвам тръгнах - с 4 зимни гуми Клебер съм и мислех че няма да има проблеми но ето-на пак ядове .
За това реших да споделя накой неща които горчивият опит и съвети от други шофьори са ме научили
Приерно - боксуване - веригите се постилят на пътя пред движещите гуми на колата
Нахвърлят се клонки пред движещите гуми
сол и пясък и камъни са ясни
Примерно при затъване - случвало ми се е на витоша - с тесла или брадва - отсичаме тъничко борче - клонките под гумите - с ствола имаме достатъчно дълъг лост за да избутаме возилото
Ще съм радостен ако още някой каже хитринки за бойни условия

Публикувано: пет дек 18, 2009 1:00 pm
от Spokoiniq
Изпускаш гумите наполовина и се изриваш, но после трябва да имаш помпа или компресорче или кротко да се довозиш до близка гумаджийница.Друго тествано с дебели и оребрени гумени постелки от колата-под гумите и се измъкваш, с Шкодата навремето съм го правил безброй пъти, действа безотказно.
Публикувано: пет дек 18, 2009 1:09 pm
от griffin
става и с текстилни постелки тествано пак с шкодичка

само трябва да се внимава да няма някой покрай гумата докато излизаме, защото ми се е случвало при по рязко подаване на газ да изхвърля клонката изпод колелото

.
Публикувано: пет дек 18, 2009 1:14 pm
от torbalan
това за стелките никога нямаше да се сетя...
Публикувано: пет дек 18, 2009 2:29 pm
от crez
Една торбичка с пясък 5-6 кг в багажника, или ивици с дължина 1.5-2м от стар мокет, постилаш с рошавото към снега

Публикувано: пет дек 18, 2009 2:51 pm
от hygro
В краен случай - тежка артилерия...
Публикувано: пет дек 18, 2009 3:18 pm
от crez
Публикувано: пет дек 18, 2009 3:35 pm
от housedoktor
Постелки,пясък,клони-както споменаха колегите.Аз съм използвал мрежата от пружина за легла При движение в пресен сняг-гумите се спадват леко ,за дасе увеличи площта им на контакт с пътя.При забуксуване помага и доп тежест върху водещите колела (двама човека на капака например).При заледен терен -не се борави рязко с газта,ако се налага тръгване-то на 2 ра предавка с умерена газ.при забуксуване увеличаването на газта рядко помага.По-добре да се прилага "разклащане".Важно е и предните колела да са в права посока-така имат по-малко съпротивление.При заледен път ,често банкета е с по-добро сцепление-използвайте го.Незнам как е при вас,но на мен АБС а ми пречи..а съм със съвсем нови зимни гуми на 4 те колела.Без него се оправям по добре а и си мисля от къде се изключва,че да си карам сам колата

)На добър път
Публикувано: пет дек 18, 2009 11:51 pm
от Тани
Ако скочите в преспа (доста често при офроуд) и гумите ви останат във въздуха помага силно разклащане на купето за да се утъпче снега под автомобила. най лесно става като двама човека отворят срещуположните врати(отляво и отдясно) стъпят на праговете и разлюлеят автомобила. Ако и това не помогне се оставя двигателя да работи за да поразмекне снега отдолу - тръбата на гърнетата и самите те минават под почти цялата дължина на автомобила. Е доста бавно става , но ми е помагало докато чакам помощта да дойде!
Публикувано: съб дек 19, 2009 2:14 am
от Johny
Ето това
http://www.youtube.com/watch?v=K3m24bjk ... ature=fvwp е идеално устройство против боксуване, отделно другите му задачи /Electronic Stability Program - ESP/. Днес за пореден път го изпробвах в Петрохан и се държа отлично. Само на моменти гладех как присветва лампата, която сигнализира, че сработва системата и никакво боксуване.