Страница 1 от 7
Нормално ли е това за дизела?
Публикувано: нед дек 20, 2009 12:18 am
от Johny
Онзи ден премръзнах в моят автомобил - Пежо Експерт-пътнически. При околна температура минус 6-7 градуса дори при градско в София колата загряваше не повече от +80 градуса. А при спускане от Петрохан слезе на 65 градуса /външна - 10/ и направо си беше клинчар. Вярно, че купето е огромно- 5 м3, но това няма нищо общо с температурата на двигателя.
Вчера във фирмения сервиз ми обясняваха, че това било нормално за дизела, с което аз категорично не съм съгласен /колата е гаранционна/. Нали нормалната работна температура на двигателя е 90 градуса. Да не говорим, че в покой, с изключен вентилатор пак държеше около 80 градуса. Когато няма насрещен въздушен поток няма как да не държи 90 ?!
Публикувано: нед дек 20, 2009 6:11 am
от ebahti
пежо306 1.9 тди същата работа -даже и лятото не дига повече от 80гр. амаа парното си подухва топлинка,е не кой знае колко ама не е клинч
Публикувано: нед дек 20, 2009 6:53 am
от bisplus
Термостата как е?
Публикувано: нед дек 20, 2009 8:37 am
от torbalan
със сигурност не е нормално...
Публикувано: нед дек 20, 2009 9:24 am
от rulom
По фирмените сервизи държат един грамотен за шеф, а останалите са общаци, неразбиращи от нищо...ползват ги за смяна на масло, накладки, гуми и т.н. Опитай да се свържеш с някой по ръководен, тия които дигат телефоните не са съвсем наясно.
Публикувано: нед дек 20, 2009 10:02 am
от тонито
термостатът е блокирал на 100%
Публикувано: нед дек 20, 2009 10:27 am
от mitko414
Според Autodata термостата ти отваря на 83 градуса, така, че не чакай работна температура на двигателя 90 градуса.
Аз карам италиански дизел и се държи по подобен начин. Дизела е с високо КПД, при спускане без газ откъде да се вземе топлина, като тогава почти не харчи гориво.
Не твърдя, че мнението ми е 100% вярно, споделям лични впечатления.
Публикувано: нед дек 20, 2009 11:02 am
от Johny
rulom написа:По фирмените сервизи държат един грамотен за шеф, а останалите са общаци, неразбиращи от нищо...ползват ги за смяна на масло, накладки, гуми и т.н. Опитай да се свържеш с някой по ръководен, тия които дигат телефоните не са съвсем наясно.
Там е работата, че мнението е на шефа на сервиза. Ще трябва да търся друг сервиз. Каквато и да е причината, но не ми харесва да мръзна в нова кола, кой каквото и да казва. Пуснал съм парното само в краката, но не можах да се стопля. Синът сега е болен, а и аз съм сополив с извинение.
За бензиновите ДВГ със сигурност работната температура е 90 градуса - така пише в дебелите книги. По- ниската температура води до образуване на конденз, който е
вреден за двигателя. Ще трябва да почета и за дизела. Някой може да е специалист в тази област. Лично аз смятам, че е термостата. Предложиха ми да го сменят и ако нещата не се подобрят, да си платя замяната

Публикувано: нед дек 20, 2009 11:08 am
от piron45
Колега, термостата можеш да си го провериш и сам. Палиш колата когато е студена отваряш капака и хващаш големият маркуч излизащ горе от радиатора . Ако започне да се загрява заедно със загряването на мотора преди да е стигнал 80 градуса значи термостата стои отворен. Ако си стои хладен докато мотора вдигне температура 80градуса значи всичко е наред и трябва да потърсиш причините в парното. Дали потока през него е добър, пипни маркучите за парното при загрят двигател - трябва да парят. Ако ли не може да има въздушна възглавница и да има нужда от обезвъздушаване. При положение че потока си е нормален към парното си виж клапите за въздух, дали не е притворена тази която пуска въздуха през радиатора на парното.
Карал съм Рено дизел 10г и зимата вътре винаги беше топло.
Успех
Публикувано: нед дек 20, 2009 11:38 am
от Johny
След като термометъра показва по-ниска температура на двигателя, мисля че другите неща са наред - приток на въздух и т.н. Смятам че термостата трябва да притвори и да върти течността в малкия кръг, за да осигури нужната температура. А и колата е на 20 000 км и на година и половина. Нищо не е пипано /все още/, за да има въздушна възглавница.