Страница 1 от 1

Проблем с моторчето на парното.

Публикувано: чет фев 11, 2010 9:45 pm
от stanetzz
Колеги, дайте идея как най-елементарно може да се намалят оборотите на моторчето за парното?
Повреди се платката, която е на самото моторче, и сега върти едва-едва- не може да издуха дори и конденза от стъклото, да не говорим за отопляване.Така е дори когато от врътката е поставено на макс.
Когато шунтирам платката и подам на двигателчето 12V, си върти много силно, но пък и така не става да ми духа през цялото време.
По отделно само платка не се продава, а цяло ново моторче сигурно е по-скъпо от колата- Пежо 405 дизел, абитуриентка (1992).

парно

Публикувано: чет фев 11, 2010 9:53 pm
от shotik
Направи проба с последователно свързване на лампа от фар във веригата на моторчето или друга лампа и когато ти харесат оборотите го оставяш да върти така.Лампата ако свети и се нагрява ,ще трябва да я топлоизолираш за да няма повреди от нея.

Публикувано: чет фев 11, 2010 10:00 pm
от teoto
Чети във форума на Пежо.

Публикувано: чет фев 11, 2010 10:10 pm
от stanetzz
teoto написа:
Чети във форума на Пежо.
От там идвам :lol:

Иначе това за последователно свързан консуматор ми мина през главата, но не знам колко вата е моторчето.
И друго се замислих- как е решено регулирането на оборотите при по-евтините за поддръжка коли- лада, шкода и т.н. , евентуално да заимствам нещо от там?

Публикувано: чет фев 11, 2010 10:17 pm
от tysonlkr
Различните скорости се регулират като последователно на моторчето се включват различни по големина съпротивления. Това е целата философия. Няма нищо сложно :wink:

Re: Проблем с моторчето на парното.

Публикувано: чет фев 11, 2010 10:43 pm
от stefan_gb
stanetzz написа:
Колеги, дайте идея как най-елементарно може да се намалят оборотите на моторчето за парното?
Повреди се платката, която е на самото моторче, и сега върти едва-едва- не може да издуха дори и конденза от стъклото, да не говорим за отопляване.Така е дори когато от врътката е поставено на макс.
Когато шунтирам платката и подам на двигателчето 12V, си върти много силно, но пък и така не става да ми духа през цялото време.
По отделно само платка не се продава, а цяло ново моторче сигурно е по-скъпо от колата- Пежо 405 дизел, абитуриентка (1992).
И все пак няма ли да споделиш кое по точно се повреди от платката :)

Публикувано: чет фев 11, 2010 11:20 pm
от ArturDent
Колега аз съм имал подобен проблем на VW Пасат и Фиат Пунто - и на двете в сервиз ми взеха 20-25 лв. Обикновенно изгаря една каскада от съпротивления (делител на напрежение).
Та съвета е - попитай какво ще ти струва (дори и само часта), и тогава минавай на нестандартни решения. Трябва да търсиш във фирми занимаващи се с авто-електроника (алармаджиии, уредби и т.н.)

Публикувано: пет фев 12, 2010 9:30 pm
от zoro1
Ако искаш плавно регулиране най добре е с шим контролер-схемата не е сложна един таймер 555 няколко съпротивления два диода и един мосфет 40-80 А да ти държи вентилаторите.

Публикувано: вт фев 16, 2010 3:23 pm
от danovsky
Я кажи какво точно ти е прецакано,че аз имам 2 от 405 бензин.Едното е с разбити втулки и много тресе,а на другото нещо не идва ток до едната четка.

Публикувано: вт фев 16, 2010 8:04 pm
от stanetzz
В крайна сметка май платката е здрава, а проблемът е във врътката на таблото. Но тъй като не ми достигат нито време, нито познания, подадох направо 12V, като с ключе включвам отвреме-навреме, на пълна мощност. Закрепих положението за студовете, и най-вероятно ще си остане така.Тази кола по принцип съм я дал на баща ми, а той не я кара през зимата. Сега е в мен, защото моята (406HDI) е в бокса за 2-3 седмици, за правене на броня и капак.
Благодаря за съветите.