Страница 1 от 3

два проблема с колата (мигач и парното)

Публикувано: вт фев 16, 2010 11:12 pm
от 2betrendy
сега като писах в другата тема по повод колите се сетих да питам дали някой знае как да оправя следните проблеми на моята кола:

1. когато вън е мокро (валяло е сняг или дъжд) от време на време ми прави проблем мигача. Просто пускам мигач и ... нищо, няма го. Намерих му цаката, че ако натисна бутона за аварийните светлини два три пъти и после пусна пак мигача, се оправя. Явно някъде не дава контакт като хората. Преглеждах кабелите под волана, ама нищо нередно не открих :?

2. втория проблем е, че нещо парното ми не работи като хората. Парното загрява чак след около 30мин. някъде, и то пак не е толкова силно. Лятото сменях водна помпа, може ли от това да е станало нещо на парното?

Идеи някакви? Колата ми е fiat barchetta, 1997 година.

Публикувано: ср фев 17, 2010 7:46 am
от ArturDent
1. То е ясно и на теб, че някъде е овлажнено. Първо трябва да откриеш и остраниш проблема, защото може да стане много страшно. Трябва да има някъде един модул (компютър), който упралява всичките там екстри, като мигачи осветление, прозорци и огледала... След отстраняването на проблема, трябва да го намериш, да го подсушиш, да напръскаш клемите с контактен спрей и ако имаш късмет всичко ще се оправи.

2. Ако колата ти е дизел - може и да е нормално да затоля по-бавно. Другото че имаш едно радиаторче за парното, но сигурно се намира на някаво шибано място зад таблото. Ако се е запушило - си е ебало мамата, особенно ако вземе да ти го прави някой некъдърник - може да направи големи поразии.
Това, което можеш да направиш за начало е да направиш "клизма" на системата. Промии я, източи всичко. След това с въздух под налягане продухай парното. Това се прави от тръбите в двигателния отсек, които влизат в купето. Като кавам въздух под голямо налягане - такъв от бутилка, а не някъкъв от компресор. Ще се учудиш колко боклук ще излезе. И внимателно - ще хвърчи антифриз - сложи една голяма кърпа на изходящата тръба на парното.

Публикувано: ср фев 17, 2010 10:29 am
от tysonlkr
Първо си провери всичките мигачи от неработещата страна виж за лоши връзки.
По вторият проблем е възможно и термостата да ти прави проблеми. Колата загрява ли до нормална температура (някаде до средата на датчика за вода)?
Другите възможни причини за които се сещам ги е казал ArturDent :wink:

Публикувано: ср фев 17, 2010 10:30 am
от 2betrendy
ArturDent мерси за отговора :)

по първия проблем с мигача: Да, някъде се овлажнява. Може и конденз да прави някъде, по непонятни причини. Ще погледна този "модул (компютър)" както казваш. Това да не е една такава платка в една кутийка? Ако да, то май знам даже къде е :)

по втория проблем - с парното: колата ми е бензин. Парното си духа добре/силно, но не топло. За това предполагам, че не е запушено. Мисля да опитам втората ти идея, да източа всичко и да напълня системата на ново. Ще обсъдя с приятели дали някои може да даде едно рамо, че ми се струва сложно нещо. :sad:

Публикувано: ср фев 17, 2010 10:45 am
от ArturDent
1. Платката (компютъра, модула) обикновенно е една черна кутиика с мнооогооо кабели които влизат вътре.

2. Не си ме разбрал - това че вентилатора духа силно, няма нищо общо с запушено радиаторче на парното. Представи си една печка-духалка. Дори и да ти работи вентилатора, ако реотаните са прекъснати - няма да духа топло.
През това радиаторче минава охладителна течност (антифриз, вода). Та то ако е запушено, колкото и да духа вентилатора - то той духа едно студено парче метал и няма от къде да ти дойде топлото.

Публикувано: ср фев 17, 2010 10:55 am
от 2betrendy
tysonlkr мерси и на теб :)
Първо си провери всичките мигачи от неработещата страна виж за лоши връзки.

Аз проверявах кабелите които са под волана и около арматурното табло. Сменях тахометър скоро и бяхме разглобили така или иначе голяма част от арматурното табло, та проверих там всички кабели. От някъде другаде, друга връзка, идва май проблема.
Като пусна мигача и не работи, даже и на арматурното табло не ми показва че "свети" мигача - все едно не си натиснал лостчето за мигач.
По вторият проблем е възможно и термостата да ти прави проблеми. Колата загрява ли до нормална температура (някаде до средата на датчика за вода)?
Имаш предвид показателя на таблото за водата ли? Ами диапазона му е от 50 градуса нагоре и си седи все на 50 градуса (на минимума) - не съм виждала да се качва май. Лятото също не си спомням как е било.
Как мога да проверя дали термостата е развален? Трудно ли се сменя термостат? Погледнах току що в интернета, един термостат струва 40 евро - бих пробвала да го сменя ...

при тези два проблема забравих и да спомена, че колата ми гори повече от преди. Преди я карах само лятото, сега за пътви път я карам и зимата, и ми гори може би 2 литра повече на 100 км. Не е ли много? Може ли да има връзка този термостат на парното с разхода на гориво? При 1.8л двигател, 130 к.с. гори зимата 10литра (комбинирано градско и магистрала), лятото не се качваше над 8 литра, дори и като я настъпвах.

Публикувано: ср фев 17, 2010 11:02 am
от 2betrendy
Не си ме разбрал
ArturDent: жена съм - ама съм от сръчните (да не вдигнеш ръцете сега от мене, що си седналл да ми обясняваш). :roll: :wink:
1. Платката (компютъра, модула) обикновенно е една черна кутиика с мнооогооо кабели които влизат вътре.
да точно тази и аз мислех ... знам я къде е :)

за втория проблем - примера с печката духалка е идеален, сега разбрах какво имаш предвид.

Публикувано: ср фев 17, 2010 11:04 am
от ArturDent
Еееее.... това вече променя нещата - то е ясно термостата е за смяна.
Та значи термостата е нещо като кран който се задейства при около 90*C
Докато "загрее" течността не позволява тя да циркулира през големия радиатор - този зад бронята, като стигне нормална температура водата минава и от там и се охлажда. При теб е останал отворен и затова загрява бавно. То там ти се качва и разхода. А тия 10 л/100 км, за зимата са си направо супер за италиански автомобил. Ще трябва да сменяш.

Публикувано: ср фев 17, 2010 11:07 am
от stefan_gb
2betrendy написа:
ArturDent мерси за отговора :)

по първия проблем с мигача: Да, някъде се овлажнява. Може и конденз да прави някъде, по непонятни причини. Ще погледна този "модул (компютър)" както казваш. Това да не е една такава платка в една кутийка? Ако да, то май знам даже къде е :)

по втория проблем - с парното: колата ми е бензин. Парното си духа добре/силно, но не топло. За това предполагам, че не е запушено. Мисля да опитам втората ти идея, да източа всичко и да напълня системата на ново. Ще обсъдя с приятели дали някои може да даде едно рамо, че ми се струва сложно нещо. :sad:

Мигачите наи вероятно не са с никакъв компютър а се командват от специялизирани релета. Проблемите за неработещи мигачи може да са както ключа за авариините така и превключвателя на мигачите, релето, споики в релето, куплунзи, окислени връзки, окислени крушки и фасунки, замърсени и деформрали контакти на
преключвателя .
За втория проблем виж входящия и изходящия маркуч на парното дали са с еднакава температура /тоест дали цирколира течноста/ при условие че двг-то е загрято до работна температура и термостата е изправен. Ако температурата на двата маркуча е еднаква и са горещи търси проблема в клапите на парното, но ако единия е горещ а другия е леко топъл е възможно да е запушен радиатора или има кран по системата които е затворен.

Тук говорим за обикновенно парно , да не се окаже че си с климатроник
:!:

Публикувано: ср фев 17, 2010 11:13 am
от 2betrendy
Тук говорим за обикновенно парно , да не се окаже че си с климатроник
не не .... обикновенно парно си е ... духалка, такива екстри като климатик нямам :-D

мерси на всички, ще проверя нещата и ще пиша до къде съм я докарала :)