Страница 1 от 3
два проблема с колата (мигач и парното)
Публикувано: вт фев 16, 2010 11:12 pm
от 2betrendy
сега като писах в другата тема по повод колите се сетих да питам дали някой знае как да оправя следните проблеми на моята кола:
1. когато вън е мокро (валяло е сняг или дъжд) от време на време ми прави проблем мигача. Просто пускам мигач и ... нищо, няма го. Намерих му цаката, че ако натисна бутона за аварийните светлини два три пъти и после пусна пак мигача, се оправя. Явно някъде не дава контакт като хората. Преглеждах кабелите под волана, ама нищо нередно не открих
2. втория проблем е, че нещо парното ми не работи като хората. Парното загрява чак след около 30мин. някъде, и то пак не е толкова силно. Лятото сменях водна помпа, може ли от това да е станало нещо на парното?
Идеи някакви? Колата ми е fiat barchetta, 1997 година.
Публикувано: ср фев 17, 2010 7:46 am
от ArturDent
1. То е ясно и на теб, че някъде е овлажнено. Първо трябва да откриеш и остраниш проблема, защото може да стане много страшно. Трябва да има някъде един модул (компютър), който упралява всичките там екстри, като мигачи осветление, прозорци и огледала... След отстраняването на проблема, трябва да го намериш, да го подсушиш, да напръскаш клемите с контактен спрей и ако имаш късмет всичко ще се оправи.
2. Ако колата ти е дизел - може и да е нормално да затоля по-бавно. Другото че имаш едно радиаторче за парното, но сигурно се намира на някаво шибано място зад таблото. Ако се е запушило - си е ебало мамата, особенно ако вземе да ти го прави някой некъдърник - може да направи големи поразии.
Това, което можеш да направиш за начало е да направиш "клизма" на системата. Промии я, източи всичко. След това с въздух под налягане продухай парното. Това се прави от тръбите в двигателния отсек, които влизат в купето. Като кавам въздух под голямо налягане - такъв от бутилка, а не някъкъв от компресор. Ще се учудиш колко боклук ще излезе. И внимателно - ще хвърчи антифриз - сложи една голяма кърпа на изходящата тръба на парното.
Публикувано: ср фев 17, 2010 10:29 am
от tysonlkr
Първо си провери всичките мигачи от неработещата страна виж за лоши връзки.
По вторият проблем е възможно и термостата да ти прави проблеми. Колата загрява ли до нормална температура (някаде до средата на датчика за вода)?
Другите възможни причини за които се сещам ги е казал ArturDent

Публикувано: ср фев 17, 2010 10:30 am
от 2betrendy
ArturDent мерси за отговора
по първия проблем с мигача: Да, някъде се овлажнява. Може и конденз да прави някъде, по непонятни причини. Ще погледна този "модул (компютър)" както казваш. Това да не е една такава платка в една кутийка? Ако да, то май знам даже къде е
по втория проблем - с парното: колата ми е бензин. Парното си духа добре/силно, но не топло. За това предполагам, че не е запушено. Мисля да опитам втората ти идея, да източа всичко и да напълня системата на ново. Ще обсъдя с приятели дали някои може да даде едно рамо, че ми се струва сложно нещо.

Публикувано: ср фев 17, 2010 10:45 am
от ArturDent
1. Платката (компютъра, модула) обикновенно е една черна кутиика с мнооогооо кабели които влизат вътре.
2. Не си ме разбрал - това че вентилатора духа силно, няма нищо общо с запушено радиаторче на парното. Представи си една печка-духалка. Дори и да ти работи вентилатора, ако реотаните са прекъснати - няма да духа топло.
През това радиаторче минава охладителна течност (антифриз, вода). Та то ако е запушено, колкото и да духа вентилатора - то той духа едно студено парче метал и няма от къде да ти дойде топлото.
Публикувано: ср фев 17, 2010 10:55 am
от 2betrendy
tysonlkr мерси и на теб
Първо си провери всичките мигачи от неработещата страна виж за лоши връзки.
Аз проверявах кабелите които са под волана и около арматурното табло. Сменях тахометър скоро и бяхме разглобили така или иначе голяма част от арматурното табло, та проверих там всички кабели. От някъде другаде, друга връзка, идва май проблема.
Като пусна мигача и не работи, даже и на арматурното табло не ми показва че "свети" мигача - все едно не си натиснал лостчето за мигач.
По вторият проблем е възможно и термостата да ти прави проблеми. Колата загрява ли до нормална температура (някаде до средата на датчика за вода)?
Имаш предвид показателя на таблото за водата ли? Ами диапазона му е от 50 градуса нагоре и си седи все на 50 градуса (на минимума) - не съм виждала да се качва май. Лятото също не си спомням как е било.
Как мога да проверя дали термостата е развален? Трудно ли се сменя термостат? Погледнах току що в интернета, един термостат струва 40 евро - бих пробвала да го сменя ...
при тези два проблема забравих и да спомена, че колата ми гори повече от преди. Преди я карах само лятото, сега за пътви път я карам и зимата, и ми гори може би 2 литра повече на 100 км. Не е ли много? Може ли да има връзка този термостат на парното с разхода на гориво? При 1.8л двигател, 130 к.с. гори зимата 10литра (комбинирано градско и магистрала), лятото не се качваше над 8 литра, дори и като я настъпвах.
Публикувано: ср фев 17, 2010 11:02 am
от 2betrendy
Не си ме разбрал
ArturDent: жена съм - ама съм от сръчните (да не вдигнеш ръцете сега от мене, що си седналл да ми обясняваш).
1. Платката (компютъра, модула) обикновенно е една черна кутиика с мнооогооо кабели които влизат вътре.
да точно тази и аз мислех ... знам я къде е
за втория проблем - примера с печката духалка е идеален, сега разбрах какво имаш предвид.
Публикувано: ср фев 17, 2010 11:04 am
от ArturDent
Еееее.... това вече променя нещата - то е ясно термостата е за смяна.
Та значи термостата е нещо като кран който се задейства при около 90*C
Докато "загрее" течността не позволява тя да циркулира през големия радиатор - този зад бронята, като стигне нормална температура водата минава и от там и се охлажда. При теб е останал отворен и затова загрява бавно. То там ти се качва и разхода. А тия 10 л/100 км, за зимата са си направо супер за италиански автомобил. Ще трябва да сменяш.
Публикувано: ср фев 17, 2010 11:07 am
от stefan_gb
2betrendy написа:ArturDent мерси за отговора
по първия проблем с мигача: Да, някъде се овлажнява. Може и конденз да прави някъде, по непонятни причини. Ще погледна този "модул (компютър)" както казваш. Това да не е една такава платка в една кутийка? Ако да, то май знам даже къде е
по втория проблем - с парното: колата ми е бензин. Парното си духа добре/силно, но не топло. За това предполагам, че не е запушено. Мисля да опитам втората ти идея, да източа всичко и да напълня системата на ново. Ще обсъдя с приятели дали някои може да даде едно рамо, че ми се струва сложно нещо. 
Мигачите наи вероятно не са с никакъв компютър а се командват от специялизирани релета. Проблемите за неработещи мигачи може да са както ключа за авариините така и превключвателя на мигачите, релето, споики в релето, куплунзи, окислени връзки, окислени крушки и фасунки, замърсени и деформрали контакти на
преключвателя .
За втория проблем виж входящия и изходящия маркуч на парното дали са с еднакава температура /тоест дали цирколира течноста/ при условие че двг-то е загрято до работна температура и термостата е изправен. Ако температурата на двата маркуча е еднаква и са горещи търси проблема в клапите на парното, но ако единия е горещ а другия е леко топъл е възможно да е запушен радиатора или има кран по системата които е затворен.
Тук говорим за обикновенно парно , да не се окаже че си с климатроник

Публикувано: ср фев 17, 2010 11:13 am
от 2betrendy
Тук говорим за обикновенно парно , да не се окаже че си с климатроник
не не .... обикновенно парно си е ... духалка, такива екстри като климатик нямам
мерси на всички, ще проверя нещата и ще пиша до къде съм я докарала
