Страница 1 от 1
Зареждане акумулатор с фотоволтаичен панел.
Публикувано: вт апр 13, 2010 11:19 am
от infomar
Търся мнение дали 30 ватов фотоволтаик ще може да служи за поддържане на 90 амперов акумулатор на дизелова кола ? Да стои постоянно включен към него, разбира се през подходящ контролер STECA PR 0505 5А, а когато работи двигателя през ключ да се изключва от акумулатора. (може и през реле автоматично).
Ако премем, че средно през светлата част на деня деня (8часа) дава 1.0 А заряден ток (при 1.7макс), то той дали ще е достатъчен. Ако е така, то средно ще влизат около 8 А.
Според мен може би става, но да не бъркам някъде.
10 ватов панел съм убеден, че не става, но 30?
Ориентировъчни параметри на панела:
Pmpp= 30 W
Impp=1.73A
Umpp=17.39
Isc=1.93
Uoc = 21.60 V
Публикувано: вт апр 13, 2010 5:23 pm
от vanko68
А пресмятал ли си колко ще ти излезе цялото "удоволствие". Надхвърля няколко пъти стойността на акумулатора ти. През целия му живот да го поддържаш със стандартно елзарядно,няма да ти струва толкова....Освен това лятото,когато дизела няма зор с паленето,ще е лесно. Но зимата ,с ограничените дни със слънцегреене,едва ли ще можеш да се надяваш тази система да ти помогне особено. По скоро обратното.
Публикувано: вт апр 13, 2010 5:37 pm
от infomar
Цената е около 300 лв. солар+контролер.
Целта е да се "поддържа" акумулатора (90AH) когатo няма наблизо 220 в. и двигателя не е пален 1-2 месеца. Алармата за един месец свършва акумулатора, а радиото спомага още малко за разхода на ток.
През лятото саморазреждането достига до 1 % на ден а през зимата?
Незнам дали средно един ампер ток ще зарежда акумулатора за да компенсира алармата и радиото и саморазреждането.
За зимата си прав, че произведеният ток ще бъде 30% по-малко, но дали и така няма да е достатъчен за да компенсира?
Разхода е средно мин 2А - макс 3А на ден. Горе-доло 100-120 мла/час. Струва ми се много, но е факт.
Публикувано: вт апр 13, 2010 6:55 pm
от ArturDent
Бех, как няма да компенсира.
Щом двигателя не се пали 1-2 месеца, да няма радиото да работи? Алармата - някакви милиампери 10-15-20. Саморазряда и той к'во да не е повече от 300 мА?
Публикувано: вт апр 13, 2010 10:23 pm
от Johny
В мoята кола радиото работи мах. 20-30мин. при изключен двигател и се изключва. След това, ако си включил двиг. за 5 мин. ще работи 5мин. дори и по-малко. Сигурно и други консуматори се блокират по подобен начин, защото зимата не съм имал проблеми с паленето, дори и след дълъг престой.