Страница 1 от 1

Eberspacher (печка) за VW SHARAN

Публикувано: чет дек 23, 2010 7:27 pm
от perfekt
Привет колеги.Притежавам VW SHARAN 2005г.Фабрично монтираната печка(Eberspächer D5WZ VW Sharan 252163050000)не работи.Днес и отделих време и констатирах следното:1: Помпичката работи(откачих буксата и принудително и подавах импулси 12V,разкачих и маркучето за горивото). 2: На буксата има 7-проводника????? +12V постоянни,+12Vот контакт,маса,два-вероятно отиват на помпата,а другите два дето остават и идея си нямям какви са.Моля ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да сподели.Схема на свързване също би била от полза.Каде се намира дачика за околната среда на този модел????Би трябвало при +5-градуса той да разрешава включването на печката.Благодаря предварително

Публикувано: чет дек 23, 2010 8:51 pm
от stan_slav
Ето тук намерих сервизна документация за тази марка печки http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1923704. Ще ти се наложи регистрация в тракера ако нямаш. Печката автономно може ли да работи /има ли панел за управление/ или е за допълнително подгряване при студено време? Ако е от втория вид изпозлва сигнал от генератора, че двигателя работи, предвид новата година на производство на автомобил двата проводника може да са така наречената CAN / Controler Area Network / шина и по нея да е управлението и. Може да се пробва чрез диагностика с компютър да се провери проблема на печката.

Публикувано: чет дек 23, 2010 9:01 pm
от perfekt
Благодаяр колега.Мисля си че оставащите два са на дачика за температурата на околната среда,освен ако този дачик не е вътре в самата печка.някой знае ли каде се намира този дачик??

Публикувано: чет дек 23, 2010 9:42 pm
от stan_slav
Разглабял съм печки Вебасто. Всички необходими датчици са вътре в печката. Термодатчик който следи температурата на течността и специален датчик който следи горенето и коригира количеството гориво. Има и подгряваща свещ, която запалва горивото. Алгоритъма на работа е следния - при задействане /щом са налични всички условности за това/ първо се активира турбината която подава въздуха към горелката около минута с цел проветряване на горивната камера /избягва се опасността от експлозия ако случайно има останало гориво/ след това турбината спира и се включва подгряването което работи 10 тина секунди и започва да работи горивната помпа, в момента в който се появи пламък тръгва турбината и импулсите на горивната помпа зачестяват до постигане на точен баланс въздух-гориво. След запалването се изключва подгряващата свещ. Може да провериш дали при активиране тръгва турбината отначало-усеща се по въздуха който излиза от аспуха на печката, ако турбината тръгва може да е проблема в подгряващата свещ - подобна е на тия които се използват в дизеловите двигатели, но е по-малка.

Публикувано: пет дек 24, 2010 8:43 am
от perfekt
Проблема е че като се подаде контакт и се запали автомобила,на жълтият проводник идват +12V(тогава трябва да стартира печката,ако температурният дачик и е разрешил).Явно тия двата проводника дето остават са за дачика или се връзват с компа на колата??Свеща я пробвах и е здрава.

Публикувано: пет дек 24, 2010 5:08 pm
от stan_slav
След като на стария Шаран до 2000 г. се свързват с модула за управление на климатика, при новия 99.99999 % двата проводника са закачени на CAN шината и от там си взема необходимата информация. Пробвай с VAGCOM да се пробваш да и направиш диагностика на печката, би трябвало да може. Ако нямаш познат или не ти се ходи на сервиз, из нета ги има около 100 тина лв. Задължително трябва да е новата версия да чете CAN. Трябва ти и един лаптоп. Като знам колко са капризни новите модели на VAG и не само те, ако имаш и желание да се позанимаваш, си е добре да си купиш. Ще се пробвам да намеря документация за новия Шаран тогава може да ти дам 100 % отговор.
ПС Какъв цвят са двата проводника?

Весели празници.

Публикувано: съб дек 25, 2010 4:23 pm
от perfekt
Кабелите на буксата на печката са:
1-червен = 12V-постоянни
2-кафяв = маса
3-черен с червено = не се използва
4-зелен = незнам????
5-син с бяло = незнам????
6-син = незнам????
7-жълт =ACC 12V от контакт
8-черен с бяло =не се използва
Сега виждам че в първият пост съм сгрешил като съм писал че ,4-проводника не се знаят.3-не са ясни засега.И автентична снимка на капака на печката

Публикувано: съб дек 25, 2010 9:19 pm
от stan_slav
По-важни са цветовете от към инсталацията на автомобил. ВАГ използват много унифицирана цветова схема на проводниците при всички модели. Ако е удобно дай ми информация за тях.