Страница 1 от 2
Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 12:32 pm
от vekarata
Дадох колата на друг да иди в София,но се наложило смяна на съединителя.Феродото отишло.Не са сменили притискателния диск бил посинял,поради липса на средства.Сега педала зацепва ниско долу и трудно включва на скорост,а на задна ако не огасиш двигателя стърже на метал.Дайте съвет да не повредя скоростната кутия.Ако се поизтърка малко феродото проблема ще се оправи ли? Колата е Опел Зафира А на метан.Двигател:Z16YNG
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 7:31 pm
от dobrev9111
Колега виж ако си със жило дали може да се натегне малко,или ако си с помпа дали не е обезвъздушен както трябва.
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 7:39 pm
от vekarata
Благодаря за съвета,ще пробвам.
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 7:47 pm
от ArturDent
vekarata написа:Сега педала зацепва ниско долу ....
Ами така трябва - съединителя в "долната" 1/3, а спирачката в "горната" 1/3.
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 7:47 pm
от genkogenev
Определено ако продължиш да караш така ще имаш проблем . Сигурен ли си , че са сменяли нешо или само козметика и хайде ? Няма логика да ти сменят феродовия диск и да отделя ниско , колкото и да е омалял притискателния .Стърженето идва /най вероятно/ от лагера . Получава се при нерегулиран или много износен притискателен диск - лагера просто се врязва в диафрагмата на притискателния .
Зафирата е със жило / натегни 3 или 4 оборота и виж дали ще се промени /
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 9:13 pm
от vekarata
Сменили са феродото.Старото е при мен.Ще пробвам да натегна жилото.Добра идея.
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 10:01 pm
от stan_slav
Огледай внимателно да няма под педала нещо /прегъната стелка или мокета на пода/. При износен съединител това не създава проблем поради по високото отделяне, при новия обаче може да се появи проблем. Много е възможно огледалната част на притискателния диск да е износена неравномерно и докато новия феродов диск не прилегне ще го има тоя проблем. Може да ускориш процеса по прилягането ама не е много здравословно за феродото. Ако е с жило просто го натегни, но по спомен мисля че трябва да е хидравлика с лагер помпа. Ако е с хидравлика пак има вариант да увеличиш малко хода и да отделя по-добре. Пиши ми ако е хидравлика да се опитам да ти обясня как става това.
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: пон яну 24, 2011 10:10 pm
от vekarata
Добре ще проверя.Тоест друг ще проверява защото аз съм здравословно възпрепятстван.
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: вт яну 25, 2011 5:35 pm
от vekarata
Колата е с хидравлична помпа.
Re: Проблем с превключване на скрости
Публикувано: вт яну 25, 2011 10:00 pm
от stan_slav
Щом е с хидравлика, огледай внимателно горния край на педала. Трябва да има опора - болт застопорен с гайка, който подпира педала когато не е натиснат. Привода между педала и хидравлината помпа трябва да е раздвижен - ос с резба законтрена с гайка. Първо развиваш болта на опората на педала -трябва да остане хлабина между него и педала около 1 см. След това разхлабваш гайката на оста на привода и почваш да въртиш оста,така че педала да започне да се приближава към опорния болт. Развиваш по 2-3 мм и пробваш как е, но не повече от 1 см. Като започне да отделя нормално застопоряваш оста и след това завиваш опорния болт да се опре педала на него когато не е натинсат и го законтряш. Така са направени повечето модели с хидравличен привод на съединителя, доколкото се сещам и при Опел е така. Дано да съм го написла достатъчно ясно. Ако нещо е по различно просто снимай горния край на педала където е захванат привода към помпата.