Страница 1 от 11
ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 12:32 pm
от dj_marti79
Мисля че се използва бутален механизъм.
Бутилките не се сещам как могат да бъдат олекотени.
Най-трудното ще бъде компресора за високо налягане за пълнене на бутилките.
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 3:51 pm
от genkogenev
dj_marti79 написа:Мисля че се използва бутален механизъм.
Бутилките не се сещам как могат да бъдат олекотени.
Най-трудното ще бъде компресора за високо налягане за пълнене на бутилките.
Таен проект някъкъв навярно

. Какво ще задвижваш ?
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 5:53 pm
от housedoktor
В зората на атомобилостроенето е имало автомобили задвижвани със сгъстен въздух.Неуспешна конструкция се оказало обаче .Между двете световни войни Татра,ако не ме лъже паметта използват въздух за стартиране на двигателя
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 6:09 pm
от BAlexandrov
Е и сега на въртолетите.
Четох наскоро за нови китайски опити в тази насока, имаше и клипче. Проблемът е, че количеството енергия, която носиш е малко. За склад, магазин и т.н. затворени комплекси става.
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 6:36 pm
от miro333
колега принципно корабните ДВГ с голяма мощтност се палят точно по този начин със сгъстен въздух прочети малко за устроиството на системата и ще си отговориш на доста въпроси
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 6:46 pm
от velsi
На мене са ми казвали, че танковите двигатели се палят по същия начин. Явно информация може да се намери. Проблема е както е писал колегата по-горе в малкото количество енергия, което може да се акумулира в тези бутилки.
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 7:23 pm
от maxuel82
Е малко малко колко да е малко това количество енергия щом с едно зареждане на бутилките можеда се мине около 300км. това си е предостатъчно!има ли вече автомобили задвижвани със сгъстен въздух в серийно производство

Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 7:27 pm
от housedoktor
http://www.aircaraccess.com/history.htm
ето малко инфо,поразрових се. На английски е обаче
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 7:47 pm
от stamenov1
Сериен автомобил, който ще се задвижва от сгъстен въздух, разработва индийската компания "Тата", съобщиха едновременно няколко автомобилни сайта. Колата е дело на бившия инжинер във "Формула" 1 Гай Негре, а в момента тече спор дали да се казва въздушен автомобил(Air Car) или градска котка(City Cat).
Двигателят на автомобила ще се задвижва от подаван под налягане въздух, който ще кара буталата да се движат нагоре и надолу. Компактната кола ще разполага с резервоар, пълен с 90 литра компресиран до 300 атмосфери въздух, който ще е достатъчен да бъдат изминати 200 км. Максималната скорост на автомобила е 110 км/ч, което е напълно достатъчно за движение в града и кратки извънградски пътувания.
Зареждането на резервоарите ще се извършва на специални станции, като напълването им догоре ще струва около два долара и ще отнема три минути. В аварийни случаи, колата ще може да се пълни и с вървящия в комплект с нея компресор, който работи с електричество. В този случай обаче напълването на резервоара ще отнема четири часа.
Плановете на "Тата" са да бъдат правени до 6000 въздушни автомобила годишно, като за сега се планира износ в 12 страни. На пазара в Индия революционната кола се очаква в началото на следващата година, като цената и ще е около 12 700 долара.
Заради липсата на горене в мотора смяната на маслото ще се прави на всеки 50 000 км. Сред екстрите, който ще предложе екоавтомобила са безконтактен достъп, аудиосистема, климатик и т.н.
От тук
http://www.dnevnik.bg/skorost/2007/05/2 ... en_vuzduh/
Re: ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ
Публикувано: чет яну 27, 2011 9:00 pm
от STO-YAN
Дизеловите двигатели на Руските танкове са се запалвали и със сгъстен въздух. Бутилките не са голями,
защото се използват само за запалване. Сгъстения въздух се подава в разпределител, който работи в зависимост
от реда на запалване на дизела. В нашия случай не ни е необходим дизелов двигател, а като горния разпределител
плюс скоростна кутия или някакъв вариатор за да ускоряваме. Олекотено купе, промени по диференциал-ако въобще
е необходим такъв! Мисля, че за не голями разстояния не е невъзможно. Притиснява ме само пробега. Ако може да
пробяга 200 км.-екстра! Електро-автомобилите средно имат пробег около 120-150км. При тях инвестицията в батерии
е голяма, особенно качествените.