Страница 1 от 8
Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: пет фев 25, 2011 10:02 pm
от romanpm
По повод темата
"Спешен въпрос кабел алтернатор" на колегата
estorm ме подсетихте да попитам може ли при работещ мотор на съвременна кола да се смени примерно акумулатора , имам съмнения че алтернатора при липса на акумулатор дава високо напрежение тогава и доста лампи и електроника може да дефектират

вие как мислите
Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: пет фев 25, 2011 10:19 pm
от gogo1113
Може да се смени акумулатора и при работещ двигател:
1-ви вариант: С помоща на кабели за ток паралелно се свързва друг акумулатор /трети - без значение от капацитета му, само да е за същото напрежение - 12 в. или 24 в./ и останалите два се разменят;
2-ри вариант: При работещ двигател се разхлабват клемите на акумулатора и двата акумулатора - стария и новия се сменят един с друг максимално бързо, буквално за секунди. Алтернаторът се натоварва, но при бърза смяна няма опасност да изгори.
Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: пет фев 25, 2011 10:36 pm
от onkelabg

бьзикаш/компа/ и не да си боже

Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: съб фев 26, 2011 12:29 am
от M(art)o
onkelabg написа:
бьзикаш/компа/ и не да си боже 
Абсолютно вярно!
Първо : ЕКУ-то(Комп-а), се пълни с грешки
Второ : Светват половината светулки на таблото и си остават така!(Или пък всичките...) Зависи вече от нивото на калпавост, на дадена марка кола...
Трето : Нерви, бъркане в портфейла, както и псуване по родните сервизи...
П.С. Един приятел, имаше смелостта, да направи същата по темата, интервенция на Аудито му (А4 2006-та) ... и после му замирисало, като на бакелит.
И естествено, както си му е ред, да пие първо една чешмяна вода и после ново компютърче за некакви хилядарки и невъзстановени нервни клетки т.н. ...

Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: съб фев 26, 2011 12:46 am
от torbalan
аз варианта с максимално бързо не бих го пробвал нивгаш...
отделно, че като цяло идеята да сменяш акумолатор на работеща кола ми се вижда леко безумна...
Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: съб фев 26, 2011 8:07 am
от gogo1113
Първият вариант е абсолютно приложим, не нарушава правилата на работа на системта, защото в нея непрекъснато си остава включен акумулатор - този с кабелите за ток.
Вторият вариант е принципно възможен. В реални условия може да се използва за по-стари модели автомобили, които нямат електроника. Имам предвид автомобили до 95-96 год. То по принцип самата тема за смяна на акумулатор при работещ двигател е малко безмислена и сигурно въпросът е зададен в чисто теоретичен план. Човек ако има два акумулатора - читав и скапан, не му трябва да му работи двигателя за да си ги смени. На загасен двигател си слага читавия акумулатор и си пали без проблем.
П.П. При правилния вариант за смяна автомобилите с електроника също записват грешка в ЕКУ-то "Пад на напрежението" и също е необходимо да се трият грешки с подходящия за модела софтуер.
Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: съб фев 26, 2011 8:19 am
от bulhomes2
Значи варианта е с 2 кабела. Допират се клемите на колата с тези на новия акумулатор, разкача се стария, слага се новия, слагат се клемите и се разкачат кабелите. Трябват 3 човека обаче.
Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: съб фев 26, 2011 8:19 am
от peter_m
Моето БМВ 320Д 2000г. е направено така, че като падне акумулатора не иска дори да върти стартера, при даване на контакт почват да му мигат фаровете (това е знак, че акумулатора е паднал). Ей така ме изненада веднъж, преди това никаква засечка. И тъй като не се намериха дебели кабели за да взема ток, свалих акумулатора на друга кола, запалих с него, после закачих моя и никакви проблеми. Може би зависи от колата и от времето, което седи без акумулатор.

Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: съб фев 26, 2011 8:23 am
от jdraganchev
И каква е логиката въобще за това?!?!?!
Ако имаш здрав акумулатор, сменяш и палиш с него.
Ако пък искаш да запалиш с хубавия и да сложиш калпав, ми запали с кабели по добре.
На стари коли без електроника става, но на съвременна кола даже не си и помисляйте, може и да стане, може и да излезе доста скъпо.
А пък това, което gogo е написал, според мен реално едва ли на някой ще се случи, да имаш още 2 здрави акумулатора и да чакаш да дойде времето да ги сменяш при запалена кола...
Re: Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?
Публикувано: съб фев 26, 2011 8:30 am
от peter_m
jdraganchev написа:И каква е логиката въобще за това?!?!?!
Ако имаш здрав акумулатор, сменяш и палиш с него.
Ако пък искаш да запалиш с хубавия и да сложиш калпав, ми запали с кабели по добре.
В моя случай нямах кабели, а и беше посред нощ за да ходя да купувам нов акумулатор ...