Страница 1 от 2

Два акумулатора може ли?...

Публикувано: пон окт 31, 2011 10:56 pm
от SHADOWAWS
Така, количката ми е Сузуки Вагон Р+ 1999г.
Акумулаторчето е малко.
Намислил съм да слагам CarPC направен от лаптоп и няколко други неща (монитори 2 броя за облегалките за глава на седалките, мишка, клавиатура и т.н.).
Поради факта, че ми е малко акумулаторчето, се притеснявам, че един акумулато няма да ми стига.
Дали е възможно да сложа втори акумулатор в колата, който да го вържа към алтернатора и да се зарежда и той?

П.П. Ако нещо съм изпуснъл да спомена, което смятате че е важно - кажете.

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: пон окт 31, 2011 11:15 pm
от joro39
ако ще захранваш само апаратурата трябва да сложиш мощен диод за да зареждаш втория акомулатор.

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: пон окт 31, 2011 11:33 pm
от SHADOWAWS
joro39 написа:
ако ще захранваш само апаратурата трябва да сложиш мощен диод за да зареждаш втория акомулатор.
Ми общо взето това ще захранвам.
А този "мощен диод" има ли си стойности и къде точно да го "сложа"? Тоест, някаква схема ще може ли (принципна и монтажна по възможност)?

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: пон окт 31, 2011 11:42 pm
от bulhomes2
joro39 написа:
ако ще захранваш само апаратурата трябва да сложиш мощен диод за да зареждаш втория акомулатор.
Това можеш ли да го обясниш малко по-подробно, че тъкмо мислех да слагам втори акумулатор на бусчето!

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: чет ное 03, 2011 5:22 pm
от ditronix
Е как да ти го обясни като е необяснимо? Трудно ще се зарежда втори акумулатор,особено при включени повече консуматори-например през зимата-фарове,парно,нагревател на задното стъкло....Алтернаторът на всеки автомобил е сметнат за неговата елсистема със съответен резерв-около 20%. Така че втори акумулатор може да дойде множко,съответно да се ограничи заряда и на основния,което пък особено през зимата е меко казано нежелателно.

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: чет ное 03, 2011 6:09 pm
от ring
Можеш да слагаш колкото си искаш акумулатори (добре ще е, ако са с еднакъв капацитет), само ще им трябва повече време за заряд.

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: чет ное 03, 2011 6:56 pm
от SHADOWAWS
ring написа:
Можеш да слагаш колкото си искаш акумулатори (добре ще е, ако са с еднакъв капацитет), само ще им трябва повече време за заряд.
Щом може, може ли някой да даде някаква схема за връзване тогава?

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: чет ное 03, 2011 7:57 pm
от stiv1961
ring написа:
Можеш да слагаш колкото си искаш акумулатори (добре ще е, ако са с еднакъв капацитет), само ще им трябва повече време за заряд.
Демек-да минаваш повече километри всеки Божи ден :-D ditronix го е обяснил на прост български език-даже аз го разбрах :)

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: чет ное 03, 2011 10:19 pm
от joro39
ditronix написа:
Е как да ти го обясни като е необяснимо? Трудно ще се зарежда втори акумулатор,особено при включени повече консуматори-например през зимата-фарове,парно,нагревател на задното стъкло....Алтернаторът на всеки автомобил е сметнат за неговата елсистема със съответен резерв-около 20%. Така че втори акумулатор може да дойде множко,съответно да се ограничи заряда и на основния,което пък особено през зимата е меко казано неже лателно.
имах vw т4 ,който фабрично си беше с два акомолатора като втория бише разделен от първия с реле , с диод съм го правил, но с малък акомолатор 12 ам като захранваше малко телевизорче 7 инча да не прекъсва при палене и т.н

Re: Два акумулатора може ли?...

Публикувано: пет ное 04, 2011 7:07 am
от SHADOWAWS
joro39 написа:
ditronix написа:
Е как да ти го обясни като е необяснимо? Трудно ще се зарежда втори акомулатор,особено при включени повече консуматори-например през зимата-фарове,парно,нагревател на задното стъкло....Алтернаторът на всеки автомобил е сметнат за неговата елсистема със съответен резерв-около 20%. Така че втори акумулатор може да дойде множко,съответно да се ограничи заряда и на основния,което пък особено през зимата е меко казано неже лателно.
имах vw т4 ,който фабрично си беше с два акомолатора като втория бише разделен от първия с реле , с диод съм го правил, но с малък акомолатор 12 ам като захранваше малко телевизорче 7 инча да не прекъсва при палене и т.н
Именно за това говоря - знам че има фабрично автомобили с ДВА акУмулатора....и понеже моя не е от тези, питам как аджеба и аз да се издокарам така? ;)
По принцип, съм от хората дето откриват всякакви неща по интернет, но нещо тази задача ми се опъва...до този момент (кофти).

П.П. Като сложа втория акУмулатор, поне ще си реша и проблема с прекъсването на касетофона при палене (за което не бях се сетил).