Страница 1 от 2

Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: съб фев 11, 2012 7:23 pm
от миро8311
От къде мога да си намеря 12в реостат (товар) за 180Ah акумулатор за да мога да го натоваря и да го тествам с амперклещи.Имам амперклещи който мерат прав ток и в голям обхват и не искам сега да си купувам и товарна вилка,а съм чувал че и так може на но не знам как да го натоваря акумулатора като е свален.Ако някой го е правил или знае как да помага ще съм мн.благодарен.Благодаря предварително

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: съб фев 11, 2012 7:45 pm
от fox_vt
Качваш го на колата и със стартера въртиш при спряно запалване и мериш,ама 180Ач как ще го качиш на кола нз може би камион.При тея амперчаса ще ти трябва товар мин 100А които трябва да ги държиш поне 20сек.За тази стойност товара трябва да е със съпротивление 0,12 ома.

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: нед фев 12, 2012 11:52 am
от миро8311
Да акумулаторът е от камион и понеже често ми се налага да ги тествам а те са доста камиони на кой му върти на кой не му върти стартера и затова искам да си намеря някакъв такъв товар на 12в около 100A както каза. Да мога да ги натоварвам при свалено положение и да знам кой да слагам.Някакви идеи за такъв товар мисля,че трябва да е около 1200-1300w но 12в и нямам идея какъв да е този товар

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: нед фев 12, 2012 12:37 pm
от ESPACE
Около 3,5 метра стоманена тел 4 квадрата навита на керамично тяло би трябвало да свърши работа. Това е с доста голямо приближение смятано по таблици, така че при пробите ще си уточниш точната дължина. Може и да греша.

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: нед фев 12, 2012 1:49 pm
от Johny
миро8311 написа:
От къде мога да си намеря 12в реостат (товар) за 180Ah акумулатор за да мога да го натоваря и да го тествам с амперклещи.Имам амперклещи който мерат прав ток и в голям обхват и не искам сега да си купувам и товарна вилка,а съм чувал че и так може на но не знам как да го натоваря акумулатора като е свален.Ако някой го е правил или знае как да помага ще съм мн.благодарен.Благодаря предварително
И каквообщо имат амперклещите? С товарната вилка се мери напрежението под товар, а не тока!

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: нед фев 12, 2012 2:40 pm
от fox_vt
Амперклещите ще помогнат при пробите със някакъв проводник да се нагласи товарния ток и съответно дължината на реостатния проводник.След като товара се направи са закача към акумулатора и се мери пада на напрежение със волтметър,като тока се знае че е константен и няма нужда от ампер клещите.Имай предвид че тези 100А дето ти ги казах са на база това че на 75 Ач акумулатор ми закачиха вилка с товар 50А за 15 сек като ги удвоя стават 100А за 150Ач акумулатор пак за 15 сек,най добре е да се види оригинална товарна вилка за такива големи акумулатори колко товари.

пп сега като разрових из нета май тея вилки почват от 150 до 600А товар за такива големи акумулатори.

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: нед фев 12, 2012 2:59 pm
от Johny
Малко светлина по въпроса:
Степента на зареденост на акумулатора и функционалната му годност лесно се установяват с товарна вилка. Най – често използваните уреди от този тип са предназначени за проверка на 12 V батерии. С вилки от стар тип може да се проверява отделна клетка на акумулатора. В момента те не могат да се използват, защото в пластмасовата кутия на съвременните батерии мостовете са недостатъчни. Една 12 V вилка съдържа постояннотоков волтметър с обхват 15 V и няколко товарни резистора с малко съпротивление, включвани с механични ключове (най – често посредством завиване на медни гайки).
Товарният ток на вилките по стандарт е 100, 200 и 300 А при напрежение 12 V. Tok 100 A се използва за проверка на акумулаторни батерии с капацитет 38 – 68 Аh. С други думи, с такава товарна вилка не могат да се проверяват класическите 12 V мотоциклетни акумулатори с капацитет 5,5 – 9 Аh.
Товарен ток 200 А е подходящ за батерии 65 – 120 Аh, а 300 А се използват за проверка на акумулатори с капацитет от 120 до 185 Аh. В една 12 V вилка товарните резистори са два и се включват с отделни ключове. Първият резистор е за ток 100А, а вторият – за 200 А. При едновременното им включване тече ток 300 А.
При отчитане на напрежението под товар се получава информация степента на зареденост на батерията или за характерни неизправности в нея. Ако след натоварването (с номинален ток) в края на петата секунда напрежението на акумулатора е в границите 10,8 – 10,5 V, батерията е напълно заредена (100%).
Посочването на точната стойност на практика не е възможно, защото показанието на волтметъра е функция на температурата и вътрешното съпротивление на батерията. Колкото напрежението е по – високо, толкова акумулаторът има по – малко вътрешно съпротивление и малък експлоатационен срок.
Акумулаторите с по – голям капацитет (повече на брой плочи и такива с по – голяма площ) ще показват малко по – високо напрежение под товар от тези с по – малък капацитет при един и същ товарен ток.
Ако под товар напрежението е от 10,2 до 9,9 V, капацитетът на батерията е 75% от номиналния, при 9,6 – 9 V – 50%, a под 7 V акумулаторът е напълно разреден. Данните се отнасят за температура 20 С.
По–малките цифри в обхватите са за акумулатори с по – малък експлоатационен срок. При нова, свежо заредена батерия с голям капацитет и малко вътрешно съпротивление, измереното напрежение при натоварване с номинален товарен ток може да бъде повече от 11 V (типична стойност 11 – 11,5 V).
Внимание! Напълно разредена батерия без товар има напрежение под 10,8 V, a при натоварване – по – ниско от 7,5 V.
С 12 V вилка не могат да се проверяват 24 V акумулатори, както и отделни клетки.
ЛИТЕРАТУРА
1. Вайлов, А., Ф. Эйгель. Автоматизация контроля и обслуживания аккумуляторных батарей. М., Связь, 1975, с. 12 – 13.
2. Фурсов, С. Как зарядить аккумулятор. Кишинев. Штиинца, 1972, с.42.
3. Клисарски, К. Зарядно устройство.- Радио, телевизия, електроника, 1995, N5. с. 13.
4. Клисарски, К. Зарядно устройство.- Радио, телевизия, електроника, 1994, N1, с. 23.

Зарядно устройство за автомобилни акумулатори н.с. Михаил Михайлов
Млад Конструктор 1991/6/стр. 24, 25

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: нед фев 12, 2012 11:04 pm
от ХУЛИГАНЮ2
Качваш акумулатора в багажника и газ към първия магазин за акумулатори!Там ще ти го натоварят и,ако целта е да разбереш дали става за работа,ще получиш бърз отговор.Мой съвет е да го оставиш на студено 12 часа и след това да го товарите с вилката.

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: пон фев 13, 2012 11:13 pm
от миро8311
Да товарът трябва да бъде около 300А, стартерите на камионите са 250А а някой и 300А .Но как да го постигна този товар с реотани от акумулираща печка ако ги пренавия с по дебел кантал няма ли да стане,но ще трябва да са и трите реотана си мисля за да може да е около 3000-35000w а тези реотани къде да ги сложа после че да е по компактно и как :? Да ли няма такъв реостат готов направен да се продава или нещо което мога да го използвам за целта и да е в корпус поне.С ампер клещите първо ще наглася товара а след това ще го ползвам да мера пада на напрежението когато го натоваря това имаш предвид за амперклещите.Ако някой знае да помага благодаря

Re: Реостат (товар) за акумулатор 180Ah

Публикувано: вт фев 14, 2012 12:32 am
от fox_vt
Кантал може и да стане но трябва да навиеш поне 10тина жички да ги пресукваш да станат като многожичен кабел.Но каквото и да ползваш ще трябва да експериментираш докато докараш необходимия ток и съответно и дължина на реотана.След като го направиш го навий на нещо керамично от реотан примерно а в двата края го стегни със скоби за маркуч към керамиката(ако си виждал печка ЕЛВА със откритите реотани ще се сетиш).И накрая изводите ги извиваш на ухо и стягаш със болт към кабела отиваш кум акуто.Дано ме разбра.