panalov написа:
Chefo77 написа:Корола, но 2.0 D-4D. Заради 100 лева ще се изтрепете някъде с тоя нисък данък. Освен това по-маломощен автомобил натоварва повече двигателя, отколкото по-мощния еквивалент.
Това в червеното не го разбирам.Но да кажа, че не съм фен на високите скорости и нямам нужда от по мощна кола, пък и колкото по мощен е един автомобил предполага за каране с по високи скорости. За Дачия съм се интересувал доста но за нова и там вече отида в друг ценови диапазон.
Не става дума за някакви космически скорости. Просто големият двигател може и много, може и малко. Малкият обаче може само малко. Разликата в разхода не е в полза на малкия при натоварване. Дай Боже никога да не разбереш защо ти трябва повече мощност ... Владо го е обяснил. Най-малкото - с 4 човека, багаж и пуснат климатик, големият двигател изтегля без грижи и гори по-малко, отколкото малкия, а последния здраво се натоварва. Колкото и да се пънат да ми обясняват, че 80 коня са достатъчно ... ами не са

Другото, което е добър повод да избереш по-мощен двигател, е че много често много от компонентите освен двигателя са по-корави (ако мога така да се изразя) при по-мощния мотор. Скоростна кутия, диференциал, полуоски ... логиката е, че по-малкия мотор не се купува за голям пробег, нито за високи скорости, затова няма нужда тези компоненти да са толкова дълговечни, нито толкова надеждни. Дори често има елементи, които изобщо отсъстват при по-слабите моторизации - стабилизиращи щанги, да речем.
И другата причина да загледаш по-силна моторизация е, че слабите обикновено идват с по-постни пакети екстри. А който първоначално е спестил пари заради мотор, не се пъне да зачерква от ценовата листа с опциите
