Страница 1 от 12

Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 307

Публикувано: нед апр 13, 2014 8:06 pm
от panalov
Ще се купува кола.Както разбрахте от заглавието - клас Среден, ако може така да се нарече.Изброените автомобили са в еднакъв ценови диапазон до 10 000 лв и година на производство 2004-2008.Дизел с мощност до 100 к.с. Вярвайте ми изчел съм всичките форуми на съответните марки и стигнах до заключение, че всеки форум обожава своята марка и плюе по останалите.За това реших да пусна тема тук, а не по другите форуми. Всяко мнение е от значение.

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: нед апр 13, 2014 8:26 pm
от ivanovbg
Освен Тойота и един глас за Пежото. На база моя опит с ремонта на всички тези, но все пак зависи много от конкретното състояние. Иначе съм фен на Опел бензин, но преди 2000г въпреки детските болести.

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: нед апр 13, 2014 8:45 pm
от VLADO66
Взимай стига да не е комби и бяла-това са били в 99% служебни коли.Дизел се взима нов за да се кара,така че зависи от индивидуалното състояние на автомобила.Добър и безпроблемен дизел е 1.5 dCi на рено.Има дачии с такъв двигател на по 200-300 х. км. без да е пипано нещо по него...

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: пон апр 14, 2014 12:44 am
от Chefo77
Корола, но 2.0 D-4D. Заради 100 лева ще се изтрепете някъде с тоя нисък данък. Освен това по-маломощен автомобил натоварва повече двигателя, отколкото по-мощния еквивалент.
Владо, има Дачии на 50 000 км с вече 2 пъти сменяни дюзи с този мотор, неминаващи по гаранция, както има и десетки хиляди Клио-та със същия проблем, но тъпанарите в Рено не признават дефекта за такъв по тяхна вина и толкова. Иначе наистина е хубав мотор ... ако помпата не е правена в куц ден.
Астра с техния си дизел (1.7) не е най-удачния избор, особено по-малката мощност. Имат там едни говняни електронни блокове ... които заедно струват половин кола. 1.7 Хонда го слагаха в техните машинки за година и малко и много съжалиха. 1.9 е друга бира, но той си е на Фиат, а те лош дизел в близките 20 години не са изкарвали :)
307 и С4 най-хубавото нещо са им двигателите :wink:

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: пон апр 14, 2014 10:00 am
от kalpev
Chefo77 написа:
Корола, но 2.0 D-4D...
:thumbs: Точно така е.
От години карам "Тойота". Предишната ми беше "Корола" (още си плача за нея), а сегашната "Корола Версо", все дизел. Страхотно съм доволен от "Тойота" - и от двигател, и от поддръжка, и от возия, и от надеждост, и от всичко...много здрава кола.
Преди първата ми "Корола" имах "Рено" Сценик 1.9 - много добър двигател, голямо пространство, но караш-правиш, караш-правиш, все нещо й се обаждаше от всякакво естество. От тогава съм се зарекъл (а и покрай служебното "Пежо" 307), че повече френска кола няма да си купя.

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: пон апр 14, 2014 11:33 am
от genkogenev
Избирах миналото лято между Корола и Астра /дизели / . Избрах Астра .
Доста мислих и се оглеждах за 307-ца но се бях опарил преди това с един Меган 1,9 ДСИ и не ми се щеше повече френско [-X

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: пон апр 14, 2014 2:48 pm
от panalov
ivanovbg написа:
Освен Тойота и един глас за Пежото. На база моя опит с ремонта на всички тези, но все пак зависи много от конкретното състояние. Иначе съм фен на Опел бензин, но преди 2000г въпреки детските болести.

Аз сега имам Опел Астра дизел и съм много доволен от нея, но вече е стара и искам нещо по ново.
VLADO66 написа:
Взимай стига да не е комби и бяла-това са били в 99% служебни коли.Дизел се взима нов за да се кара,така че зависи от индивидуалното състояние на автомобила.Добър и безпроблемен дизел е 1.5 dCi на рено.Има дачии с такъв двигател на по 200-300 х. км. без да е пипано нещо по него...
Като казваш комби и бяла то ще кажа две неща -сегашната кола ми е комби и нямам нищо напротив пак да е, а бяла няма да е, защото държавата, в която работя 80% от колите са бели и съм се наситил на бяло.За Рено даже не съм и разглеждал и за това не в списъка.
Chefo77 написа:
Корола, но 2.0 D-4D. Заради 100 лева ще се изтрепете някъде с тоя нисък данък. Освен това по-маломощен автомобил натоварва повече двигателя, отколкото по-мощния еквивалент.
Владо, има Дачии на 50 000 км с вече 2 пъти сменяни дюзи с този мотор, неминаващи по гаранция, както има и десетки хиляди Клио-та със същия проблем, но тъпанарите в Рено не признават дефекта за такъв по тяхна вина и толкова. Иначе наистина е хубав мотор ... ако помпата не е правена в куц ден.
Астра с техния си дизел (1.7) не е най-удачния избор, особено по-малката мощност. Имат там едни говняни електронни блокове ... които заедно струват половин кола. 1.7 Хонда го слагаха в техните машинки за година и малко и много съжалиха. 1.9 е друга бира, но той си е на Фиат, а те лош дизел в близките 20 години не са изкарвали :)
307 и С4 най-хубавото нещо са им двигателите :wink:
Това в червеното не го разбирам.Но да кажа, че не съм фен на високите скорости и нямам нужда от по мощна кола, пък и колкото по мощен е един автомобил предполага за каране с по високи скорости. За Дачия съм се интересувал доста но за нова и там вече отида в друг ценови диапазон.

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: пон апр 14, 2014 2:53 pm
от VLADO66
Исках да кажа бяло комби,а повечето коне под капака предполагат по-безопасно изпреварване на двулентов път.

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: пон апр 14, 2014 8:16 pm
от Chefo77
panalov написа:
Chefo77 написа:
Корола, но 2.0 D-4D. Заради 100 лева ще се изтрепете някъде с тоя нисък данък. Освен това по-маломощен автомобил натоварва повече двигателя, отколкото по-мощния еквивалент.
Това в червеното не го разбирам.Но да кажа, че не съм фен на високите скорости и нямам нужда от по мощна кола, пък и колкото по мощен е един автомобил предполага за каране с по високи скорости. За Дачия съм се интересувал доста но за нова и там вече отида в друг ценови диапазон.
Не става дума за някакви космически скорости. Просто големият двигател може и много, може и малко. Малкият обаче може само малко. Разликата в разхода не е в полза на малкия при натоварване. Дай Боже никога да не разбереш защо ти трябва повече мощност ... Владо го е обяснил. Най-малкото - с 4 човека, багаж и пуснат климатик, големият двигател изтегля без грижи и гори по-малко, отколкото малкия, а последния здраво се натоварва. Колкото и да се пънат да ми обясняват, че 80 коня са достатъчно ... ами не са :(
Другото, което е добър повод да избереш по-мощен двигател, е че много често много от компонентите освен двигателя са по-корави (ако мога така да се изразя) при по-мощния мотор. Скоростна кутия, диференциал, полуоски ... логиката е, че по-малкия мотор не се купува за голям пробег, нито за високи скорости, затова няма нужда тези компоненти да са толкова дълговечни, нито толкова надеждни. Дори често има елементи, които изобщо отсъстват при по-слабите моторизации - стабилизиращи щанги, да речем.
И другата причина да загледаш по-силна моторизация е, че слабите обикновено идват с по-постни пакети екстри. А който първоначално е спестил пари заради мотор, не се пъне да зачерква от ценовата листа с опциите :)

Re: Опел Астра Х vs. Тойота Корола vs. Ситроен С4 vs. Пежо 3

Публикувано: вт апр 15, 2014 11:40 am
от thinkpad
Chefo77 написа:
Корола, но 2.0 D-4D. Заради 100 лева ще се изтрепете някъде с тоя нисък данък.
Чефо, факт е че с двигател под 100к.с пестиш на година сигурно 200-300лв. И моята кола е малък двигател - изпреварванията са малко мудни, но с нищо не му личи да се натоварва, освен ако не караш из планинските проходи.
Chefo77 написа:
...Най-малкото - с 4 човека, багаж и пуснат климатик, големият двигател изтегля без грижи и гори по-малко, отколкото малкия, а последния здраво се натоварва. Колкото и да се пънат да ми обясняват, че 80 коня са достатъчно ... ами не са
Ти всеки ден ли караш с 4-ма човека, климатик, 400 килограма в багажника, още 70 отгоре на покрива и едно ремарке с една ос закачено отзад? А това "дай боже" не знам, аз все си мислех, че човек трябва да се съобразява с възможностите на автомобила, който има, а не да се пъне да изпреварва, ако знае че не може.
И още нещо - аз дизел не бих си взел, защото тук много ядове с дизела, особено зимата. Як акумулатор, че да го чакам да подгрява, че защо дизела замръзвал в резервоара и т.н