Страница 1 от 2

Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: вт авг 16, 2016 10:03 pm
от skrijo
Здравейте .Карам опел астра 1.4 i комби ,скоро не бях палил колата от преди 1 седмица и пробвам да запаля и не иска .След което проверих дали достига бензин и точно там беше проблема .Колата пали първо винаги на бензин и после прехвърля над 2000 оборота на газ .Днес свалих бензиновата помпа и като видях че е бош ,реших да я отворя като махна металния капак (беше капсулован) ,като преди това я пуснах на 12 V и не тръгна .След махането на капака самия ротор не се въртеше и колектора нямаше видимо нагоряло .Свалих отдолу където са двете зъбни колела от където засмуква бензина и точно там беше проблема .Разглобих ги изчистих ги и после пак ги сложих ,и капнах една капка масло ,след което подадох напрежение и тръгна да работи .Та въпросът ми е да я слагам ли тази помпа пак ,като при самото сваляне на металния капак не мина леко и до О пръстена е здрав но нагоре е наръфан (беше на конус затворена в горния край) ?Бензина нали минава през целия ротур и през четките няма ли опасност да се възпламени така ? И още един въпрос как може да я направя когато искам да пали и върви само на газ и съответно помпата да не се върти и обратно ? Имам копче с което мога да превключвам от газ на бензин но винаги трябва да запали на бензин и когато прехвърля на газ безновата помпа пак върви .Благодаря и се извинявам ако има грешки от много бързане :).

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: ср авг 17, 2016 11:46 am
от montoya
Ходи си купи някой китайски заместител на помпата за 40-50 лева. Тази едва ли ще се възпламени в резервоара, все пак е потопена в гориво и за да стане възпламеняване, трябва да има кислород, но аз не бих рискувал.
За копчето, има начин да го настроиш на ръчно управление, когато искаш на газ, когато искаш на бензин, ама го снимай и покажи какво е или отиди при някой газаджия да ти го нагласи.
Помпата се спира с едно реле. Намираш реле с нормално затворени контакти 30 амперово, намираш плюсовия кабел който захранва помпата в прага на шофьорската врата, прекъсваш го и двата края ги закачваш на котвата на релето. Взимаш за управлението сигнал от кабела на копчето за газ, който пуска ток към клапаните, закачваш го на релето, пускаш му и една маса и си готов. Като минеш на газ, сигнала към клапаните задейства релето, то разпада връзката и помпата гасне

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: ср авг 17, 2016 1:38 pm
от MamaMy
Подравни на шмиргела или с ъглошлайфа там където си надъвкал ламарината и направи с тънък диск или с ножовка няколко процепа по дължина на помпата по 1 см. После стягаш от вън ламарината със скоба за маркуч и си готов. Помпата си има реле което я захранва и се намира в краката на пасажера. Прекъсни му единия кабел към бобинката през някакво ключе и си готов.

ПП Относно пожар не рискуваш нищо. Оригинално бензина охлажда помпата и облива четките. Без достъп на кислород горене няма. Като не наливаш често обаче, бензина се скапва и става един лигав. Трябва или да сипеш повече или да сипваш често нов в резервоара. В противен случай често ще я чистиш.

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: ср авг 17, 2016 6:33 pm
от sirko
Помпата според мен не е удачно да я спираш, не се притеснявай да не изгори тя е предвидена да работи когато мотора работи няма какво да и стане! А и самото гориво което се върти охлажда малко или много рейката и инжекторите /въпреки че те не работят когато е на газ/ и от там по-голям ресурс за тях.
Това горното съм го чувал от газаджии, колко е вярно колко не незнам, не съм специялист по коли и газови но има резон.

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: ср авг 17, 2016 9:33 pm
от skrijo
Благодаря на всички :) .Помпата я пуснах днес в едно шише и си работи и качва бензин без проблем (достраша ме да я сложа в резервоара ) и ще я направя както каза MamaMy .Само искам да попитам ако случайно някъде ако се случи примерно да откаже помпата мога ли да подам примерно напрежение към клапана (имам 2 един на газовата и един преди изпарителя) дали ще се отвори и ще мога да запаля на газ (не знам да ли са свързани последователно ,но би трябвало ).Ключът за смяна на газ към бензин трябва винаги да пали на бензин има 2 положения едното е само на бензин другото пали на бензин и на 2000 оборота прехвърля на газ (може ли да се направи така че да може само на газ и само на бензин или трябва нов с 3 положения) .Благодаря .

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: чет авг 18, 2016 9:15 am
от nikolovvd
А Зимата как ще палиш при -20 градуса, на газ ли?

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: чет авг 18, 2016 9:38 am
от Antonii
Че защо не.
Старият ми автомобил Волво 340 съм го палил на газ при -25 без проблеми. Вярно, че и газовата си беше добра и сложена от човек разбиращ от такива.
Но за целта си трябва и свестен акумулатор.

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: чет авг 18, 2016 10:00 am
от romanpm
Аз съм с подобно газово и имам подобни проблеми . Отказах се да се пробвам да пали на газ защото не успях да го излъжа, но не търсих помощ . Помпата нищо и няма , при студ ако палиш на газ заминават мембраните! :wink:

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: чет авг 18, 2016 10:06 am
от n_a
romanpm написа:
Аз съм с подобно газово и имам подобни проблеми . Отказах се да се пробвам да пали на газ защото не успях да го излъжа, но не търсих помощ . Помпата нищо и няма , при студ ако палиш на газ заминават мембраните! :wink:
Волвото при студ (русенски) палеше на газ, но не и на бензин. Не знам да е ставало нещо с мембраните му, ползвах го 2 зими. Пасата го карах само на метан и съответно палех на метан, Та затова сега му смянам всичките бензинови маркучи :-)))
Имам проблем него, но ще пусна отделна тема

Re: Въпрос за газова уредба и бензинова помпа

Публикувано: чет авг 18, 2016 11:12 am
от Antonii
Това, че при палене на газ при студ заминават мембраните на изпарителя може и да е така, но за некачествените такива.
Лично аз съм пали само на газ около 10тина години и зиме и лете по причина, че на бензин карбуратора беше запушен и неработеше.
След което реших да сменя прословутите мембрани с нови за профилактика, че уж се прецаквали.
И се учудих, че старите изглеждаха почти като новите. С други думи не се бяха разтегнали или нещо друго. Само на места имаше наченки на стреене на гумата което за 10 годишна такава си е нормално.
За новите колко са изкарали незнам, че разкарах автомобила.
Единственото за което съм се убедил, че на газ е важно по-честата смяна на въздушния филтър.