Страница 1 от 2

отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: пет ное 11, 2016 10:12 am
от mupk0
Здравейте. Имам кола с виско перка за охлаждане на мотора. Започнах конверсия с електрическа такава. Понеже доста държа на детайлите , а не толкова дадено нещо да отбие номера , искам да направя точен дифузьор на моя радиатор. Оригинално моят радиатор не се предлага с дифузьор за ел перка или пък някой подобен мотор да има същият радиатор. Затова мисля да направя дифузьор от смола. Идеята ми е да си направя точна форма по радиатора , да отлея един слой смола с плат , един слой мрежа за брони със смола и отгоре пак плат със смола. Целта ми е новата ел перка да я захвана с болтове за новият дифузьор. Единствено ме притеснява следното....дали смолата няма да се пръсне от вибрациите. Затова искам да я и армирам. Идеята ми добра ли е или да взема най-близкият подобен пластмасов дифузьор и да го орежа и запоя с мрежа по моя радиатор ? Също така каква точно смола е най-добра за това нещо ,че гледам има хиляди...всмисъл такъв ,че ще ми трябва явно най-гъвкавата.Благодаря предварително !

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: пет ное 11, 2016 12:28 pm
от kartechar
Какъв е замисълът с подмяната на виското?

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: пет ное 11, 2016 1:28 pm
от burkov
Според мен, щом до сега не е ползван дисузор, не ти е нужен и сега, освен ако не променяш и още нещо по мотор.

Моя съвет е да потърсиш от готовите комплекти за монтаж на ел. перки и да го нагласиш по твоя радиатор.
Правил съм го и е по лесно, особено ако не е нужно допълнително насочване.

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: пет ное 11, 2016 1:38 pm
от mupk0
Така да разясня. Очаквах подобни отговори :) Колата няма проблем с виското. Мощността на мотора е леко повишена ,но това не се отразява на охлаждането към момента. Целта на занятието е : освобождаване на мотора от тежестта , по-малък евентуално разход, да не духа докато влиза в работна температура и по-добро охлаждане с цел избягване на ретарда от електрониката. Колата е Мерцедес с компресор. Мерцедесите работят на температури под 90гр. Виското се зацепва на около 95гр и охлажда до 90 по спомен. Когато колата мине 90гр започва да си връща аванса ,за да не троши мотора. Това става само лятото с климатик и градски трафик. И от връщанвто на аванса колата лагва, а отделно е с ел дросел и той допълнително забавя нещата. Ако колата се държи около 90гр проблеми няма ( то и това не е проблем ,но за мене е дразнещо) ,но това става само когато се движиш , а не да седиш на място.Всеки мерник дето съм карал с тоя мотор го прави това. Затова и реших да сложа ел перка както правят доста хора навън. Периферията ми е готова ( датчик , контролен модул и перка ) и остана само дифузьор да измисля. Както казах държа на вида. Затова и не ми се иска да режа други дифузьори ,а да си направя мой. Обаче със смола не съм работил,а само съм гледал. Ще се справя ,но искам да знам как най-добре да подходя :) Ако имате желание мога да споделя и снимки.


А относно липсата на дифузьор...не не липсва. Въпроса е ,че за виско перка и за ел перка са доста различни , а като правя нещо да е както трябва :)

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: пет ное 11, 2016 3:27 pm
от Ники274
А къде ще сложиш датчика за управлението на перката?

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: пет ное 11, 2016 6:16 pm
от ben84
mupk0 написа:
Здравейте. Имам кола с виско перка за охлаждане на мотора. Започнах конверсия с електрическа такава. Понеже доста държа на детайлите , а не толкова дадено нещо да отбие номера , искам да направя точен дифузьор на моя радиатор. Оригинално моят радиатор не се предлага с дифузьор за ел перка или пък някой подобен мотор да има същият радиатор. Затова мисля да направя дифузьор от смола. Идеята ми е да си направя точна форма по радиатора , да отлея един слой смола с плат , един слой мрежа за брони със смола и отгоре пак плат със смола. Целта ми е новата ел перка да я захвана с болтове за новият дифузьор. Единствено ме притеснява следното....дали смолата няма да се пръсне от вибрациите. Затова искам да я и армирам. Идеята ми добра ли е или да взема най-близкият подобен пластмасов дифузьор и да го орежа и запоя с мрежа по моя радиатор ? Също така каква точно смола е най-добра за това нещо ,че гледам има хиляди...всмисъл такъв ,че ще ми трябва явно най-гъвкавата.Благодаря предварително !
Изрязваш желаната форма от стиропор. Аз бих оребрил формата и удебелил на места по преценка, щом ще носи и вентилатора.
Мажеш с грес и започваш: Пласт смола, пласт такова http://rchobby.bg/product_info.php?products_id=4239 докато не прецениш, че ще е достатъчно дебело. Трябва да внимаваш да не остава въздух между пластовете и да знаеш, че смолата сама по себе си се пука. Трябва да има доволно арматура.
Разгледай из форумите за моделизъм, как правят лодки.
Успех!

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: пет ное 11, 2016 6:37 pm
от mupk0
@бен84 Благодаря ти :) И аз обмслях нещо подобно. Идеята ми да направя първият слой от "чаршаф" беше ,за да стане плавен прехода към самият радиатор. Да няма остри ръбове. На принципа на който правят бас касите в колите :)

А за перката да обясня :) Понеже се разчетох из интернет реших да не откривам топлата вода ,а да я използвам директно :) Изработих фланец за изходящият маркуч ( след термостата) с гнездо за датчик :) Ето го :

Изображение

След това смених термостата и сложих фланеца :

Изображение

След това си закупих реле за 2степенна перка :

Изображение


Датчика на маркуча е сигнален термошалтер. Той ще подава маса ,а релето ще управлява спрямо масата :) . Цялата система ще е активна само на контакт и ще има авариен ключ за принудително пускане на 2рата степен ръчно.Термостата на колата отваря на 87гр , а датчика е 91-86гр за 1ва степен и 99-91гр за 2ра степен. Ако не ми стига това ,лятото мога да сложа 2ра степен за първа и първа за 2ра от релето :) Перката ми ще е от Волво 850/970.Тези волва ги има с мотори по 250кс с тази перка :) Води се 3500 или 3700CFM. Оказа се ,че дифузьора на Волвото е с размери 59см дължина на 39 височина. При мен радиатора е 52см ширина и 40 височина. Мисля да взема един дифузьор от волво и ако не ми хареса как става като е изрязан мисля да отрежа фланеца за перката и да го вградя в смоляната отливка :) Това ми е идеята. Имам цяла зима да го реализирам.

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: вт ное 15, 2016 12:46 am
от a_stoev
А замисли ли се че електрическата перка ще дръпне мощност от динамото което се върти от ремъка на същия двигател и накрая заради по-ниското КПД ще имаш още по-големи загуби на мощност?
Не мисли инженерите за тъпи.

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: вт ное 15, 2016 12:31 pm
от mupk0
Така. Само в нашенски форум вместо съвет може да чуеш упреци :) да споделя ,че съм с 120А генератор и дали ще е моята или друга цедка ( тея с 3 ел перки ) все си вървят. Аз в момента съм с 2 отпред и ще имам 3та отзад както на шестаците. При тях няма място межсу мотора и радиатора и затова не са с виско. Идеята ми защо минавам на ел перка я има най-отгоре. Няма какво повече да обяснявам или пък да доказвам защо го правя при положение ,че съм го написал. За мен загубите от зацепено виско и върнат аванс заради температурата са по-големи от товара на ел. Перката при мотор с НЕвърнат аванс. Не ангажирам никой с мнението си. Правя това което искам и ми харесва. И за дебитомера имаше призказки ,но релокацията му дава значителен респонс :) Не откривам топлата вода. В чужбина има стотици страници изписано :) отделно вече намерих дифузьор :) Целта е да се развиваме..е това и правим. Инжинерите не са лоши хора и са смятали..но към тяхната дата , а не днешна. Затова и с всяка по-нова кола от същият вид си отстраняват грешките ,но не ходят на всеки индивидуално да кажат какво да си оправи. Не омаловажавам труда им ,но аз имам свои виждания. Не гоня икономия определено. При кола която гори 13/14 няма какво да икономисам :)



Едит: тука не съм споделил причината за конверсията. Всеки мерцедес бензинов като загрее си връща аванса. При нас виското зацепва на 95градуса , а на 95 е вече с върнат аванс. Целта е мотора да не загрява до толкова. Затова и се прави това. При върнат аванс и зацепено виско е отврат за мен лично поведението на колата..мудна до няма и къде впредвид и ел. Дросела . Та затова... другите дребни двтайли са едно на ръка. Зимно времв никога не съм успявал да и чуя виското или да го усетя ,но лятото в трафик е ужас. При движение няма ядове. Мои 2ма авери с ел перки споделят ,че се включва само лятото за по 30секунди на 5минути и са доволни. Просто аз не исках касапско изпълнение както при тях :)

Re: отливка от смола за дифузьор ?

Публикувано: вт ное 15, 2016 8:01 pm
от a_stoev
Ок. Сега те разбрах. То щото чета малко по диагонал и " освобождаване на мотора от тежестта" го разбрах като загуби на мощност.

За да няма въздух ползвай вакумпомпа. Много грубо казано, като намажеш плата със смолата завиваш в торба и вакумиш. Гледай малко клипчета да ти се изясни, че само с четене не става. Вакум помпа може и компресор от хладилник втора употреба.

Когато махаш кофража ако стане инфекция и стиропора не ще да излиза може да пробваш да го разтвориш с ацетон, ще стане адска лепкава мъзга, но няма да счупиш дифузьора който си направил.