Страница 1 от 2

50 г. Трабант

Публикувано: съб юли 14, 2007 9:05 pm
от shotik

Публикувано: вт юли 24, 2007 2:36 am
от krasiorocknroll
Имах ТРАБАНТ 16 години и никога не ме е оставял на пътя.Изминах с него повече от 110хиляди километра без основен ремонт.При последното пътуване до морето изминах разстоянието с разход 3,5л на 100км.Вярно че всяко надолнище беше на гратис :shock: Не съм чувал за друга кола с такъв разход.Е, не всеки ще каже че ТРАБАНТА е кола ама ме откарваше там за където бях тръгнал. :)

Публикувано: пон авг 27, 2007 9:07 pm
от escutcheon
Няма такава кола като Траби!!! Аз съм потребител на това превозно средство вече 7 години и не го сменям за нищо. Никой друг автомобил не може да влезе на пълна газ в едно кръгово кръстовище и всички да се разбягат като катерички... Ха ха смейте ми се!

Публикувано: пон авг 27, 2007 9:29 pm
от emil_v r
А виждали ли сте последният модел , тои бе с Фау ве двигател . Изглеждаше по- добре от тукашните модели . Мисля че беше с други брони и капачка на резервоарът като на др. коли. Струваха скъпо -5000 марки кола на старо .

Публикувано: пон авг 27, 2007 9:41 pm
от Стефан
Не само, че капачката му е на задния десен калник, но и окачването му е друго. При отворен капак, освен двигател, нищо друго не се вижда. В България само веднъж съм виждал такъв, когато ме изпревари със 140 км/ч по нанагорнище :lol: Изпаднах в ужас - и аз съм имал Трабант 9 г, ама не такъв :?

Публикувано: пон авг 27, 2007 10:48 pm
от hygro
Историята на Трабант започва малко по-рано. В следвоенните години в окупираните немски територии е било забранено производството на автомобили. Когато през 1949 година се допускат известни изключения, в съветската окупационна зона, в завода на Ауди в Цвикау се възобновява производството на предвоенната малолитражка DKW F8 под означението IFA F8. В условията на почти напълно разрушената производствена инфраструктура и пълната липса на доставки от Рурската индустриална зона, продукцията е по-скоро символична.

През 1954 година се взима решение за производство на автомобил в условията на остър недоимък от суровини и производствени възможности. За 18 месеца е трябвало да се конструира автомобил по следното техническото задание:
  • малогабаритен автомобил с две основни и две допълнителни места
  • тегло до 600kg
  • разход на гориво 5,5 L/100km
  • годишна продукция 12000 броя
  • производствена цена 4000 източногермански марки
  • неметална каросерия
На 7.10.1957 година първият предсериен P50 излиза от завода. Въпреки, че разработката се проточва повече от планираното, резултатът е перфектен – изключително сигурно и същевременно евтино за производство превозно средство, в което са употребени минимум дефицитни материали. Кръстник на името „Трабант” става изстреляния три дни преди това първи ИСЗ „Спутник”.

По мое лично мнение, имайки предвид в какви условия е създадена тази кола и какъв резултат е постигнат, Трабант е достойно за уважение постижение на инженерната мисъл, без прецедент в историята на автомобилостроенето.

Публикувано: вт авг 28, 2007 10:13 am
от krasiorocknroll
Историята на ТРАБАНТ я пишем ние,използвалите и ползващите този автомобил! :wink:

Публикувано: нед сеп 02, 2007 6:00 pm
от escutcheon

Състезателният кашон

Публикувано: нед сеп 02, 2007 9:48 pm
от hygro
Двутактовия двигател позволява със съвсем елементарни средства да се увеличи мощността му с повече от 50%. Кашончето, което и без това си е чевръсто, добива порядъчна динамика. По долу са чертежите на "секретната" технология, с която Трабантът се превръща във Ферари :) Преработката е елементарна и по силите на всеки, дето е държал пила в ръцете си :wink:

Ако някой има мерак, мога да му пратя документацията за форсиране на двигателя.

Публикувано: нед сеп 02, 2007 10:12 pm
от escutcheon
Този вид форсиране съкращава ли и без това краткия животец на Звяра?