Страница 1 от 2

Друга тема за Пасатко

Публикувано: вт мар 14, 2017 7:41 pm
от kozl
Първо докато замислях кога и как да сменям акумулатора на Пасатко първо му светна ламба за зареждане. И както си вървеше започнаха да светват де що имаше ламби по таблото. И докато таблото изгряваше двигателя угасна и Пасатко опусте на пато. :roll: Работата отече като за пътна помощ до сервиз. Оказа се скинат пистов ремик. Причината бе заменена с друг компресор за климата. И пътуването продължи но......
Ламбата за ламбда сондата па светна и колата в сериза отново отседна. Диагностика с комп реши ей тоя чарк да се подмени:
Прикачен файл:
ел-циркул-помпа_Пасат.jpg
ел-циркул-помпа_Пасат.jpg (70.54 KиБ) Видяна 3170 пъти
Това било ел.циркулационна помпа. първоначално го помислих за клапан, но като го отворих и видох що е.
Как да проверя дали работи :?
Ротора е постоянен магнит. В буксата има три пина. Вероятно:
1. В корпуса има соленоиди и електроника, които създават въртящо магнитно поле от постоянния ток. Нещо подобно като компютърните вентилатори. Третия пин е за контрол на оборотите или изход за следене на работното състояние на помпата :?
2. Но не изключвам и вероятността в корпуса да има само соленоиди, а променлив ток създаден от външна платка да създава въртящо електромагнитно поле.
При проверка с оммер, не отчетох съпротивление <1000 ома. Или всите соленоиди са прекъснали или 2 точка я драскам :?
Та като му тръгне на Пасатко по сервизи и не сака да държи пътя, се към сервиз го влече :shock:

Re: Друга тема за пасатко

Публикувано: вт мар 14, 2017 9:01 pm
от hidrazin
В корпуса не са само соленоиди а има и електроника дето ги управлява.
То и затова няма нищо да измериш на входа.
Пиновете са - + S в зависимост от коя страна ги гледаш.
На някои помпи отзад на буксата ги пише като S е за регулиране на оборотите.
Прикачен файл:
Пасатко.jpg
Пасатко.jpg (59.7 KиБ) Видяна 3136 пъти
Вътре е нещо подобно, не точно същото но подобно.
Тя така или иначе е дала фира. Пробвай да я захраниш като на S не подаваш нищо и виж дали ще тръгне.
Ако не тръгне, може да си поиграеш и да я "отхлюпиш" изотзад... :-D

Изображение
:partyman:

Re: Друга тема за пасатко

Публикувано: вт мар 14, 2017 9:52 pm
от zz_stefanov
Тая какво прави? Създава циркулация на охлаждаща течност известно време след спиране на мотора (имаше такива при старите напомпани мотори на рено) или допълнителна циркулация на ниски обороти :)
пп намерих я: PIERBURG 7.01713.08.0 - WATER PUMP, PARKING HEATER , това не ще да е Пасат'кото на Тинки :)

Re: Друга тема за пасатко

Публикувано: вт мар 14, 2017 10:00 pm
от gogo7777
Пасатко се пише с главна буква, както всяко обръщение......оправи си заглавието бе :lol:

Re: Друга тема за Пасатко

Публикувано: ср мар 15, 2017 7:22 am
от kozl
gogo7777 написа:
Пасатко се пише с главна буква, както всяко обръщение......оправи си заглавието бе :lol:
ОК. Готово. Аз го оправих, а ти какво чакаш :?
Пасатко 2008. На Тинки е по-дрът. Не знам за какво е тази помпа. Пасатко има подгрев на антифриза, но като работи подгрева се върти и помпата на двигателя. По съм склонен да приема, че ел.помпата е да охлажда след загасен мотор. Мисля, че по някой път и вентилаторите въртят след загасен двигател. Пък може да има букса за стоянка, но до сега не съм открил подобна.

Re: Друга тема за Пасатко

Публикувано: ср мар 15, 2017 8:20 am
от DundyTheCroc
Предполагам Пасатко е печка, а това чудо върти да се охлажда турбото на ниски обороти или малко след като се спре двигателя.

Re: Друга тема за Пасатко

Публикувано: ср мар 15, 2017 11:13 am
от kozl
Да TDI комън рейл и по принцип тези двигатели зимата трудно загряват, та за това едно допълнително у-во за подгряване на антифриза внася веднага некакъв топъл въздух във вентилацията в купето, а отделно помага на двигателя да загрява по-бързо, като директно затопля охлад.течност и допълнително натоварва двигателя, чрез генератора, защото подгрева на антифриза е с ел.нагреватели. Но каква точно е ролята на тази циркулационна помпа не знам. Па даже и не съм гледал къде се намира, но като съдя по дебелината на маркучите ше да е на малкия кръг нейде около маркучите за парното :?

Re: Друга тема за пасатко

Публикувано: ср мар 15, 2017 1:26 pm
от nikolovvd
gogo7777 написа:
Пасатко се пише с главна буква, както всяко обръщение.....
Нееее. Пасатко е немец, а немците както знаем и свиня да те нарекат, но с главна буква ще ти го напишат! :lol:

Re: Друга тема за Пасатко

Публикувано: чет мар 16, 2017 3:05 am
от velsi
DundyTheCroc написа:
Предполагам Пасатко е печка, а това чудо върти да се охлажда турбото на ниски обороти или малко след като се спре двигателя.
Точно за това е тази помпа. Охлажда турбото след загасен двигател. Имах същата система на едно дърто Ауди 80, 1,6 ТДИ и това още от далечната 1989-та.

Re: Друга тема за Пасатко

Публикувано: чет мар 16, 2017 11:49 pm
от Ники274
В моя мерцедес има такава помпа и тя се включва когато се натисне бутон "REST".А той може да се включи само при загасен двигател,т.е. ако зимата в студа отидеш до някой магазин,офис и т.н. за 10-20 мин,чрез включването на този бутон купето продължава да ти се отоплява дори и при загасен двигател,ползва се остатъчната топлина на двигателя и единствения вариант да циркулира антифриза в охладителната система е чрез електрическата помпа.Така ,като се качи човек обратно в колата си е топличко.