Страница 1 от 1
искам съвет
Публикувано: нед юли 22, 2007 11:29 am
от kety
Здравейте,вчера си взех едно ауди В4 1,9ТД 92г. ходих с един приятел видяхме,че пуши леко със сив дим ,той си мислеше,че с една центровка на помпата ще се оправи,но според мен е нещо по сложно,минах 300км. и маслато намаля.А пък нито пуши от щеката, нито от капачката за масло във водата не духа.Днес е неделя и не ме свърта,няма отворен сервиз,може ли да са гумички на клапани идали са скъпи тия части на аудитата
Публикувано: нед юли 22, 2007 11:44 am
от velsi
Гумичките не са скъпи. Но според мене едва ли проблема е от тях. Може да е гарнитура на главата (не е задължително да надува), може да е пукнатина в главата, но най-вероятната причина според мене е турбото. То се смазва директно след маслената помпа, оборотите и температурата там са високи, износва се бързо и просто от там неизбежно преминава по малко масло, което попадайки в нагрятите колекторни тръби изгаря частично и пуши по този начин.
Публикувано: нед юли 22, 2007 11:53 am
от kety
може ли да се ремонтира турбото или трябва да се замени със здраво,извинявайте,че питам но скъп ли е ремонта или втора ръка турбо
Публикувано: нед юли 22, 2007 12:00 pm
от velsi
Може да се смени, може и да се ремонтира. За скъпо... зависи кой как гледа на това. Вероятно от 300 лв нагоре.
Може да погледнеш
тука.
Публикувано: нед юли 22, 2007 2:39 pm
от kety
разгледах турбото, маркуча който излиза от капака на главата през някакво устройство е омаслен,другия маркуч по-дебелия,който излиза от турбото и влиза в цилиндрите и той е омаслен вътре по турбината също се вижда омасляване . На какъв принцип работи това чудо и как му става смазването
Публикувано: нед юли 22, 2007 2:56 pm
от velsi
Най-просто казано: две перки (турбини) на една обща ос. Едната перка се завърта от излизащите с висока скорост от двигателя изгорели газове. Тя задвижва другата перка, която засмуква въздух и го нагнетява в двигателя. Лагеруването е посредством специални керамични втулки, а маслото се удържа от сегменти. Мазането се осъществява от мазилната уредба да двигателя. Режима на работа е много тежък предвид високите обороти (около и над 30000 об/мин) и високата температура (над 400 градуса). Ремонта на турбокомпресор в домашни условия или в обикновен сервиз е невъзможен, защото и най-малкия дисбаланс води до разрушаване на устройството, а за балансирането му са необходими специални стендове.

Публикувано: нед юли 22, 2007 3:08 pm
от kety
а имали нещо което да му казва при какви обороти да се включи или си е постоянно включено
Публикувано: нед юли 22, 2007 3:47 pm
от velsi
Не, няма такова нещо. Включено е винаги и се върти, когато двигателя работи. При определени обороти започва да действа ефективно, така наречената "турбопауза".
Публикувано: нед юли 22, 2007 3:57 pm
от kety
много ви благодаря,радвам се че научих нещо ценно