Страница 1 от 9

Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 8:24 pm
от kolev_k
До каква температура на охлаждащата течност(при изправна система)е безопасно да се експлоатира двигателя?Благодаря на отговорилите!

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 8:28 pm
от iliya_i
Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 8:57 pm
от iliya_i
trollmastera написа:
iliya_i написа:
Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.
Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:
Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя. :rock:

За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 9:20 pm
от kolev_k
Значи двигателя е бензин,1500куб,12клапана,автомобил Хюндай на 20год.Когато пусна вентилаторите принудително-няма проблем(автоматичното вкл.не работи),ако забравя да ги пусна-водата в радиатора ври.Температура на кипене на охл.течност-100гр.Раб.налягане незнам.На стрелката й нямам доверие.Ще слагам цифров точен термометър.Та въпроса е къде да му настроя сигнала за критична температура.Щото някои хора които карат колата нямат навик да гледат приборите.

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 9:24 pm
от Chefo77
iliya_i написа:
trollmastera написа:
iliya_i написа:
Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.
Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:
Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя. :rock:

За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.
Най-голямата грешка е да оставиш двигателя не само прегрял, а и без никаква циркулация на охлаждаща течност.
Иначе 110 градуса не е нищо притеснително за повечето автомобили. Ако са 110, не 140.

Колев, автоматичното включване се регулира от датчик на перката. Смени го и би трябвало всичко да влезе в норми.

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 9:25 pm
от iliya_i
Смени датчика на радиатора - този за вентилатора и термостата. Другото е бошлаф.

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 9:29 pm
от iliya_i
Chefo77 написа:
iliya_i написа:
trollmastera написа:
Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:
Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя. :rock:

За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.
Най-голямата грешка е да оставиш двигателя не само прегрял, а и без никаква циркулация на охлаждаща течност.
Иначе 110 градуса не е нищо притеснително за повечето автомобили. Ако са 110, не 140.
Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим служебните). Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочел.
Чул, че шофьорите говорели, и тъой барабар Петко с мъжете.

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 9:31 pm
от Chefo77
iliya_i написа:
Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим слушебните. Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочевл.
Чул, че шофьорите говорели, и тъой барабар Петко с мъжете.
Хич не ми дреме от колко години си шофьор, нито колко коли си сменил. Като ти гледам "опита", май си поредния геврекчия, мислещ се за голямата работа...

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 9:36 pm
от iliya_i
Chefo77 написа:
iliya_i написа:
Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим слушебните. Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочевл.
Чул, че шофьорите говорели, и той барабар Петко с мъжете.
Хич не ми дреме от колко години си шофьор, нито колко коли си сменил. Като ти гледам "опита", май си поредния геврекчия, мислещ се за голямата работа...
Чефо, извинявай, помислих, че е оня с двете мнения. А за какво ти е циркулацията - да грее допълнително. Тя температурата нан целия двигател е еднаква. Чакаш да изстине. Инъче може да го прегрееш и от работа на място.
Истината е, че след като веднъш си установил проблем, не трябва да разчиташ на аларми и внимание, а да се отстрани проблема.

Re: Критична температура на ДВГ

Публикувано: вт юни 13, 2017 9:45 pm
от iliya_i
trollmastera написа:
Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:
trollmastera написа:
Много коли имам и километрите ги правя по-бързо от теб! :finga:
Да бе, да. То изобщо не ти личи. Май само ти си вЕрваш.