Страница 1 от 2
подробност при палене?
Публикувано: пет май 12, 2006 11:48 pm
от emil_v r
Искам да питам , дизела го паля студен с подгр. свещи и изчаквам да угасне лампата . Топъл двигателя трябва ли да чакам да угасне лампата на свещите ? Топъл пали от четвърт без подгряване . И второ ,понеже съм само на 1000км , защо да не паля от скорост без стартер ако се наложи? Нали еднакво ще се врътне двиг. и от стартера и от колелата ,,защо ще къса ангр. ремък при палене от скорост ? Благодаря предварително.
Публикувано: съб май 13, 2006 4:10 pm
от velsi
Ако колата е истинска би трябвало при топъл двигател изобщо да не светне лампата за подгряване. При мене е така. Колкото до паленето на скорост и аз не съм наясно и мисля, че това за ремъка е по-скоро мит. Може би има някаква идея в по-рязкото завъртане при отпускане на съединителя, но от друга страна пък аз не съм виждал стартер, който да върти плавно.
Публикувано: съб май 13, 2006 9:56 pm
от emil_v r
velsi написа:Ако колата е истинска би трябвало при топъл двигател изобщо да не светне лампата за подгряване. При мене е така. Колкото до паленето на скорост и аз не съм наясно и мисля, че това за ремъка е по-скоро мит. Може би има някаква идея в по-рязкото завъртане при отпускане на съединителя, но от друга страна пък аз не съм виждал стартер, който да върти плавно.
И аз така мисля,, даже стсртерът врътва по рязко .Дано се появи някои с по голям опит,да си каже мнението . При мен като че ли при топъл дв. светва по кратко ,утре ще огледам това. Чудя се това "ако колата е истинска " дали да го приема кат открит бунт с/у ОПЕЛ

Тва е "немска " кола с японски двигател и американски собственик

може ли таквиз приказки

Публикувано: съб май 13, 2006 10:02 pm
от velsi
Нямам нищо против когото и да било. Аз също предпочитам немското. Карам Ауди 1.6 TDI При мене тази лампа при топъл двигател не свети. Служебния бус, който карам и е Пежо подгрява винаги....
Публикувано: съб май 13, 2006 10:35 pm
от emil_v r
Еее,шегичка , и за мен конкр. екземпляр кола , а не търговската марка имат значение , и ауди маи са ги купили G. M. bih iskal да коментираме тенденциите в автомоб. последните 20 год . Напускам форума обаче ,заради тия гадни човечета с бирата. Адски ми се припи бира. Езика ми надебеля , отивам в кухнята. Сега ще отнеса една Леденика , кат маистор 500лева.

чао и наздраве!
Публикувано: пон май 15, 2006 2:08 pm
от jacko
никой от вас ли не е учил в механотехникум

стартера, по принцип върти маховика, който е закрепен за коляновиат вал /може и да има и друг вид захващане, нямам идея, не съм завършил техникум/ съотношението обиколка на зъбното колело на стартера/ обиколка на зъбното колело на коляновиат вал, поне на око, според мен е около1:10 или повече или 10 оборота на стартера, правят един оборот на коляновият вал. един оборот на задните гуми сигурно прави 10 оборота на коляновиат вал

така че си направете сметка, колко десетки пъти по голямо натоварване изпитва двигателя, когато го палите на скорост, а не със стартера. определено съм виждал и късани ремъци, и прескачане на зъби, което е още по-лошо. така че моят съвет е, не палете на скорост, когато акумулаторът и стартерът са изправни! моят нисан е с двоина верига, няма ремък, така че аз мога да си газърея

шега
Публикувано: пон май 15, 2006 6:24 pm
от velsi
Малко можем да поспорим....
Какво трябва да се разбира точно под "натоварване"? Въртящ момент, обороти в минута или нещо друго? И какво го "интересува" разпределителния вал кой върти коляновия? Иначе за скъсани ремъци и аз съм чувал, за прескочили зъби също, но досега никой не го е обяснил точно как става. Освен това не си включил в сметките с предавателните числа скоростната кутия. Не е едно и също дали палиш на 1-ва или на 4-та нали? А имаш и съединител, който допълнително обира натоварванията...
Мисля, че не е лошо да доразвием въпроса.
Публикувано: вт май 16, 2006 9:37 am
от Duke_BG
jacko написа:никой от вас ли не е учил в механотехникум
стартера, по принцип върти маховика, който е закрепен за коляновиат вал /може и да има и друг вид захващане, нямам идея, не съм завършил техникум/ съотношението обиколка на зъбното колело на стартера/ обиколка на зъбното колело на коляновиат вал, поне на око, според мен е около1:10 или повече или 10 оборота на стартера, правят един оборот на коляновият вал. един оборот на задните гуми сигурно прави 10 оборота на коляновиат вал
така че си направете сметка, колко десетки пъти по голямо натоварване изпитва двигателя, когато го палите на скорост, а не със стартера. определено съм виждал и късани ремъци, и прескачане на зъби, което е още по-лошо. така че моят съвет е, не палете на скорост, когато акумулаторът и стартерът са изправни! моят нисан е с двоина верига, няма ремък, така че аз мога да си газърея
шега
донякъде си прав, но и като се има пред вид че стартера на "нафтовите печки" е и с допълнителен редуктор и особенността на постояннотоковия двигател използван за стартера му : механичната мощност на вала е константа независимо от натоварването му (е то е за сметка на амперите в захранването му, но това е друга тема) не бих казал че "ударът" от стартера е по-малък околкото при теглене с малка скорост на 2-ра или трета и плавно отпускане на съединителя.
Публикувано: съб май 20, 2006 12:30 am
от Гост
Да допълня по темата , ... вчера при напълно загрял дв. ми угасна дв. от моя неопитност , и веднага по навик го палнах от скорост. запали естествено веднага , и нищо не стана. Според мен от първа ск. развърта по плавно отколкото от стартер . Припомням обаче че не разбирам от дизели , даже сега научих че стартера има редуктор при дизела?
Публикувано: съб май 20, 2006 10:07 pm
от TACHO
Ех, колеги, кога ли ще свърша с тези мои ремонти да намеря време да ви обясня как стоят нещата с колите....
