Страница 1 от 31

Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 9:03 pm
от Трифон П.Трифонов
Проверихте ли, обслужихте ли необслужваемите и обслужваеми акумулатори на автомобилите си?
Достатъчен ли е един поглед, подкрепен от твърдението; ами той върти, няма проблеми?
Има ли някой с обикновен акумулатор с капачки?
На каква марка акумулатор залагате и колко години издържа?

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 9:36 pm
от djogobg
Жена ми вече три пъти убива акумулатора с аварийки и/или радио и зарядно на телефон забравени за час(което не би трябвало толкова да го убие). Странното е, че след като дам ток и се прибере, волтажът е на мах и даже зарядното вкъщи отказва да го зарежда. Та чакам да умре клетката, която очевидно е тръгнала да умира и да го сменя, щото е необслужваем.

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 9:41 pm
от hidrazin
:-D Записвам се. :-D
И все пак:
- Кундурматора ми е на 6 месеца - [url=viewtopic.php?f=36&t=72065&p=1170177&hi ... 0#p1170177]ЦЪЪК[/url]
- Нищо не проверявам. Тя колицата си го прави сама...
- Кундурматор с видими и достъпни капачки не съм виждал от години. Все пак днес "идеята" е демократична - "Купи-Хвтрли". Все пак "бизнеса" трябва да печели от гърбината на раята...
- Залагам на проверената от мен марка. Писал съм коя. Изкарва 5+ години.
По стечение на обстоятелства съм продал/махнал такива конурматори на по-малко от 5 години но в отлично здраве.
:partyman:
P.S. ЗаписаФ се!!! :-D

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 10:18 pm
от chapara
Е и аз шофьор на 44г. стаж се разочаровах от себе си. На последък тока кат на дрът акумулатор, врати тегаво с централното, всякакви някакви симптоми пак на увяхнал х.й, а акомулатора на 8 месеца. Записах си час за ел, техник. И ме осени някаква пътеводна свелина като напало да сменя клемите на акомулатора с нови да не се излафам при майстора. Махнах разните капаци за красота и прегледност, заех се и докато свалях минусовата клема, тя се строши, крепела се на ксъм. А когато сменях акомукатора, майстора го смени и нищо не каза.
И о боже, сега колата върти на чекрък и всичко е ток. Та почвайте винаги от начало.
Успех👍

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 10:21 pm
от nikolson
К'во се развълнувахте, бе? Да не са казали, че зимата ще ни изненадва?

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 10:27 pm
от chapara
ср дек 18, 2024 10:21 pmnikolson написа:
К'во се развълнувахте, бе? Да не са казали, че зимата ще ни изненадва?
Не, споделяме си😁

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 10:31 pm
от zz_stefanov
Ми необслужваем какво да го мисля.
За марки, на втората година съм хвърлял супер/дупер Варта силвър дайнамик, а после 8 години колата я карах и я продадох с един турски EAS. Сегашният ми май е Exide. Та с какви очи да препоръчвам марка :)
Сегашните акумулатори се скапват от днес за утре. Лично съм го изпитал три пъти със служебни и лични коли, та усетите ли някакъв проблем веднага на проверка дали колата го зарежда и дали той се е скапал.

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 10:37 pm
от Трифон П.Трифонов
ср дек 18, 2024 10:21 pmnikolson написа:
К'во се развълнувахте, бе? Да не са казали, че зимата ще ни изненадва?
Не бе! Чакаме някой младеж да си спомни с умиление времената кога се доливаше водичка и се сменяха клетки на акумулатори.

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 10:46 pm
от zz_stefanov
Ово е стандарт, ...ш и фърляш :)

Re: Акумулаторът!

Публикувано: ср дек 18, 2024 10:49 pm
от Трифон П.Трифонов
ср дек 18, 2024 10:31 pmzz_stefanov написа:
Ми необслужваем какво да го мисля.
За марки, на втората година съм хвърлял супер/дупер Варта силвър дайнамик, а после 8 години колата я карах и я продадох с един турски EAS. Сегашният ми май е Exide. Та с какви очи да препоръчвам марка :)
Сегашните акумулатори се скапват от днес за утре. Лично съм го изпитал три пъти със служебни и лични коли, та усетите ли някакъв проблем веднага на проверка дали колата го зарежда и дали той се е скапал.
Необслужваем не означава без поддръжка.
Почистване на корпус и клеми, проверка на напрежението в покой, проверка на заряда, както се спомена, периодично дозареждане когато се кара на къси разстояния...

На бившите си коли бях осигурил перманентен подзаряд. Едната се караше рядко, та акумулаторът беше подвързан към един Ctek. На работната имаше 60 ватова соларна системка- панел, контролер, тягово акумулаторче. Паркира се и се подключва към нея.