пон дек 30, 2024 8:59 pmLisko написа:
На второ замисляне - основният проблем даже не е в плътността, а в скоростта на зареждане.
И на N-то замисляне е все тая. Плътността е определяща.
Нали не мислиш че примерно батерия тегло на батерия Тесла средно 500 кила за 100kWh е едно и също с батерия 100kWh тежаща 2000кг?
пон дек 30, 2024 8:59 pmLisko написа: Станции за зареждане може да има на често също както има бензиностанции. При това тока до тях се закарва по-лесно отколкото се закарва бензин с цистерни.
Да ама на каква цена? На висока и много висока.
Никой няма да ти докара "ток" на точка с непредвидимо потребление.
Той ще трябва да ти подържа мрежата и да ти осигурява мощност когато не теб ти дотрябва (имаш клиенти).
Не може да я прогнозира, да направи заявки ... Абеее... знаеш че мога да пиша още много.
Извода е че тоя ток ще е ЗЛАТЕН.
И ще е много по-скъпо отколкото "да се закарва бензин с цистерни".
Закарания бензин не иска ток, отопление, охлаждане ... и може да чака клиента с години.
Тока ... НЕ.
пон дек 30, 2024 8:59 pmLisko написа: Ако можеше батериите да се зареждат със скоростта с която пълним бензин, съвременната енергийна плътност не е никакъв проблем.
Да ама НЕ. И няма да е в обозримо бъдеще.
+ Че вече го писах - енергийната плътност също е проблем.
ЖОКЕР: Зареждаш 50-100 литра гориво, караш и теглото на колата намалява...
Ако си с акумулатор теглото НЕ НАМАЛЯВА, поне не и толкова, че са се взима в сметките...
Колко тежи 1 kWh ток?
