Страница 1 от 2
Спояване или залепяне на стъкло с метал
Публикувано: ср яну 23, 2008 4:43 pm
от batman
Накратко проблема. Отлепена е планката, контактуваща със стъклото и машинката за повдигане и спускане на стъклото на автомобил ЛАДА 2104. Стъклото е здраво. Заводското изпълнение е най-вероятно директна спойка на тази планка със стъклото. Някакви идеи за "побългаряване" на системата? Сглобката трябва да издържа на опън!
Re: Спояване или залепяне на стъкло с метал
Публикувано: ср яну 23, 2008 5:51 pm
от n_a
Сигурен ли се, че е лепено? Не ми звучи логично.
Имаш ли възможност за снимка?
Публикувано: ср яну 23, 2008 6:34 pm
от tinalex
Предполагам че е като на Жигула.На моята бивша жигула се отлепи по същия начин.Тогава го залепих с С-200.Колата още се движи така,кара я един познат.Все ще намериш подходящо лепило.
Публикувано: ср яну 23, 2008 8:04 pm
от lyki
Надявам се захващането на стъклото е единтично като старите Лади.
Не става с лепило има един много ефикасен начин за зглобка на стъклото към П-е образния захващач на стъклото.
Снабдяваш се с една ивица от вътрешна гума на мотоциклет или велосипед ,дълга колкото е дължината на стъклото която се захваща в П-е образната планка,и широка около 3-4 см.
Изпъваш добре гумата по долния ръб на стъклото и така изпъната гумата по стъклото се натиква в планката ,след като я пуснеш се стяга в зглобката.
Правил съм го става много здраво ,но не си спомням как после вкарвах така зглобеното в планката стъкло на мястото му където се захваща за стоманеното въженце.
Публикувано: ср яну 23, 2008 8:13 pm
от lyki
Имам някакъв спомен ,че се единият водач на прозореца е захванат с един болт ,и след като се развие водачът се сваля и после всичко ставаше много лесно.
Публикувано: чет яну 24, 2008 9:29 am
от batman
Като знам с какво усилие се сваля и вдига стъклото, предложението за залепване с С200 ми се вижда доста несериозно. Аз също си мислех с някаква П образна планка да си реша проблема, но не бях сигурен дали при свалянето няма да се измъква. За вдигането на стъклото проблем очевидно няма да има. Щом обаче вече е правено, значи няма от какво да се страхувам.
Сега въпросът е от къде да го закупя този П-образен захващач и то точно с подходящата дебелина.
Публикувано: чет яну 24, 2008 3:43 pm
от lyki
Май говорим за различно захващане на стъклата.
Старите жигули и лади на които машинката за стъклата е със стоманено въженце, което е притиснато от болтове между две релефни от вътрешната страна планчици,по дългата от които е точкувано заварена по средата на П-е образната рейка в която е захванато стъклото.
Често срещан дефект при тях бе скъсването на точковата заварка между планката която за която е захванато въженцето и рейката ,следствие на влагата която се стича по стъклото, тогава се налагаше да се свали стъклото от рейката ,да се заварят с оксижен двата детайла един за друг, да се захване стъклото с гума и обратно да се зглоби.
Обясни какво точно ти се е повредило на теб?Планката ли е скъсана от Пе образната рейка ,или стъклото се е изхлузило от рейката.
Ако говорим за един и същи модел няма нужда да търсиш такава Пе образна рейка ,тя си е там на стъклото , може малко да е поизгнила , но тя е поцинкована и при почистване от мръсотия и ръжда върши работа.
А усилието с което се вдига стъклото можеш да регулираш от водача за стъклото , от болта може малко да се отпусне и стъклото да се движи по свободно между двата водача. Отделен е въпроса ако се е прецакала машинката и създава проблеми и затяга при вдигане и спущане на стъклото.
Публикувано: чет яну 24, 2008 4:51 pm
от batman
В моя случай няма П образен държач да го наречем, захващането е с обикновена планка (водач), която е споена със стъклото. Явно някой от бившия Съветски съюз си го е минал като рационализация. Решението на проблема може би е да разпробия тази (съществуващата) планка и към нея с болтове да прикрепя П-образния държач.
Публикувано: чет яну 24, 2008 9:44 pm
от tinalex
batman написа:В моя случай няма П образен държач да го наречем, захващането е с обикновена планка (водач), която е споена със стъклото. Явно някой от бившия Съветски съюз си го е минал като рационализация. Решението на проблема може би е да разпробия тази (съществуващата) планка и към нея с болтове да прикрепя П-образния държач.
Аз имах предвид П-образна планка.В твоя случай ако не е изгнила планката,може да надраскаш с едра шкурка стъклото и да залериш с качествено лепило планката за стъклото.
Публикувано: пет яну 25, 2008 11:07 am
от batman
Няма нищо П-образно, просто в момента като даденост имаме едно стъкло и една гладка пластина, която в единия край е закрепена за стоманеното въже на машинката, а в другият край, но от противололожната страна трябва да се захване стъклото. Съжалявам, че не мога да го снимам. В момента всичко е по метода "патерица" и е затворено, но самата мисъл за това изпълнение ме дразни. Като се стопли малко времето ще трябва да го пооправя.