Страница 1 от 1

Мощен контролер за DC series motor

Публикувано: чет мар 05, 2009 4:54 pm
от stoi
Здравейте !

В момента работя над един проект за електромобил. Може да погледнете за какво става въпрос на www.ev-bg.com Настъпи време да мисля за контролера. Трябва да бъде минимум 1000 А на 160 В. Електрониката не ми е най-силната част и се нуждая от малко помощ. Проблема ми е в силовата част. Не точно проблем , а няколко въпроса на който не намерих отговор. Насочил съм се към реализиране на контролера на базата на IGBT модул. Засега оставям на заден план варианта с MOSFET-и. Няколко IGBT модула който съм си харесал :

CM1600HC-34H - http://www.mitsubishielectric-mesh.com/ ... -34h_e.pdf

CM1000HA-24H - http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... Xvszuw.pdf

1MBI800U4B-120 - http://www.fujisemiconductor.com/pdf/F0400153.pdf

Това са IGBT модули с вграден диод . Първия ми въпрос е каква е разликата между Soft Reverse Recovery Diode (CM1600HC-34H) и superfast recovery diode. (CM1000HA-24H ) . За supefast е ясно каква е идеята, но под "soft" какво се има на впредвид ?
Следващия въпрос ми е, защо в повечето примерни контролери слагат допълнително защитен диод паралелно на мотора ? Нали диода в IGBT модула върши същата работа ? Или бъркам ?

Изображение

Re: Мощен контролер за DC series motor

Публикувано: чет мар 05, 2009 5:25 pm
от ELEMENTAL
stoi написа:
... защо в повечето примерни контролери слагат допълнително защитен диод паралелно на мотора ? Нали диода в IGBT модула върши същата работа ? Или бъркам ?
Вградения диод предпазва транзистора в случаите при които колектора му е с по-нисък потенциал от емитера.Защитния диод вързан паралелно на мотора предпазва транзистора от напрежението на самоиндукция появяващо се при изключване на мотора (което може да бъде десетки и дори стотици пъти по-голямо от захранващото).

Re: Мощен контролер за DC series motor

Публикувано: чет мар 05, 2009 9:07 pm
от stoi
ELEMENTAL написа:
stoi написа:
... защо в повечето примерни контролери слагат допълнително защитен диод паралелно на мотора ? Нали диода в IGBT модула върши същата работа ? Или бъркам ?
Вградения диод предпазва транзистора в случаите при които колектора му е с по-нисък потенциал от емитера.Защитния диод вързан паралелно на мотора предпазва транзистора от напрежението на самоиндукция появяващо се при изключване на мотора (което може да бъде десетки и дори стотици пъти по-голямо от захранващото).
Благодаря за инфото !!!!!! :prayer:

Публикувано: пет мар 20, 2009 1:36 pm
от branko
:wink: Виж този линк, вчера попаднах на него и се надявам да ти даде някои идеи
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1