Страница 1 от 2

Схема за "удължаване" на инжекторно време.

Публикувано: чет апр 02, 2009 7:24 pm
от PETURPETROV
Здравейте,трябва ми схема на устройство ,което да поставя между бензиновите инжектори и компютъра на колата , за да мога да "удължа" инжекторното време в рамките на 2-3мс.Посъветваха ме да го направя с "транзисторни ключове" и "мултивибратор"Намерих доста схемички на мултивибратори,но не зная коя ще свърши работа за целта. Възможно ли е да се направи регулируемо времето,в рамките на 2-12мс. Моля , ако някой има идея как трябва да изглежда схемичката с "мултивибратора" и "транзисторните ключове" нека сподели! Мога да изпълня почти всяка схема,но не мога да я измисля!(което всъщност е сложното :) ) Благодаря ви предварително!

Публикувано: чет апр 02, 2009 7:28 pm
от staho
Това с каква цел колега?

Публикувано: чет апр 02, 2009 8:34 pm
от PETURPETROV
Правя си някакво подобие на газов инжекцион.Купих си газови инжектори,и ги вързах към бензиновият комп,но не достига време да впръска достатъчно газ,а не може да се компенсира от по-големи дюзи или по-високо налягане на редуктора.

Публикувано: чет апр 02, 2009 9:23 pm
от staho
Колега според мене дори и да успееш да постигнеш по голямо време на впръскване на газ няма да получиш очаквания резултат от работата на двигателя на газ Газовите инжекциони са в комплект с ЕКУ. Газта е много различно гориво в сравнение с бензина и трябва точно това управление на впръскването на газта да е съобразено със много други неща по режима на работата на двигателя, а в случая твоето ЕКУ ще събира данни които ще са за оптимална работа на бензин. И резултата ще бъде или голям разход на газ или нестабилна работа или трудно палене и грешки в ЕКУ-то. А може и всичко заедно

Публикувано: чет апр 02, 2009 9:48 pm
от PETURPETROV
Съгласън съм, че с газово еку ще е най бързо и безболезнено,но цената си казва думата.А иначе колата се държи добре не светят чек лампи,не влиза в авариен режим,обаче ламбдата показва по-бедна смес отколкото на бензин,а от там няма такава динамика.Има стабилни обороти на ПХ Все пак ако има някой има подходяща схема,ще съм му много благодарен:)

Публикувано: чет апр 02, 2009 9:53 pm
от staho
Според мене най-добре намери някой да ти програмира едно процесорче мисля че не е трудно да се направи това успех ти желая колега и да пишеш после за резултата :2thumbs:

Публикувано: пет апр 03, 2009 8:52 pm
от stefan_gb
Кажи първо на каква кола експериментираш, какъв тип инжекцион е :!: (многоточково ли е управлението, дигифант ли е?) наи просто времето може да пробваш да го увеличиш с промяна стоиноста на температурния датчик които подава информация към контролера. Но както ти казаха по горе алгоритама които е програмиран в контролера не е за това гориво, а и имаш обратна връзка тоест сондата. С какъв тип дебитомер е , Bosch ли е системата?

Добавено: ако можеш си намери друг контролер (втора ръка) за експериментите :-D

Публикувано: съб апр 04, 2009 12:06 am
от PETURPETROV
:-D Сещам се за един друг контролер(газово ЕКУ-238лв.интерфейсен кабел за него200лв. кабелаж за еку-то 90лв.)Четирицилиндров,многоточков,управляява ги с минус.Бензинови 17ома ,газови 15ома.Температурният датчик ги регулира (времената)но в малък диапазон.И все пак ако имаш идея за мултивибратор,който да свърши работа за целта,моля сподели. :)

Публикувано: вт апр 07, 2009 7:34 pm
от stefan_gb
До колкото разбрах по горе не ти се дават кинти за газово ЕКУ :-D , и несподели каква е колата .....,схема немога да ти дам а аз лично не бих включвал абсолутно нищо към изходите на контролера. Може да поработиш въху сигнала от дебитомера ....

Публикувано: ср апр 15, 2009 10:07 pm
от Antonii
Колега за твоя случай можеш да използваш TTL интегрална схема 74123. Тя представлява два чакащи мултивибратора в един корпус като за случая ще ти трябват две, но всеки мултивибратор трябва да се настройва по отделно и за да са ти точни времената за настройката ще ти трябва осцилоскоп.