Страница 1 от 2

Прексъване на верига при пад на напрежението

Публикувано: ср юли 08, 2009 6:20 pm
от GLD
Ще си вграждам инвертор в колата(12v->220v), обаче моделите със защити са доста скъпички и съм се спрял на варианта да добавя защитата в последствие.
Предполагам ще е с някакво РИД реле, но не съм много навътре в нещата и за това Ви моля да ми ударите едно рамо ;)
Схемата трябва да изключва инвертора при 11v да речем... за да се запазва акумулатора :)

Публикувано: ср юли 08, 2009 7:25 pm
от stefan_gb
Защитата според мен не е да запазва акомулатора, при спадане на напрежението от АБ ще протекат по големи токове през инвертора а на него няма да му хареса :-D

Публикувано: ср юли 08, 2009 9:23 pm
от mitcd
да

Публикувано: ср юли 08, 2009 10:51 pm
от ELEMENTAL
:arrow:

Публикувано: чет юли 09, 2009 8:55 am
от GLD
Дали ще може и малко разяснения по схемата :roll:
Това RL1 ... какво е?
И какво представлява долния край на схемата, всичките ли краища се закачат за маса?
п.п. Не се бях замислял за тези големи токове, които протичат през инвертора, мислех че той си има протекции. В такъв случай какво бихте препоръчали , за да предпазва и инвертора от високите по стойност токове?
Наистина е доста важно да не изпуши инверторчето, обаче го има и това че при по-съвременните автомобили никак не е желателно да се дава ток от друга кола, заради компютъра й. За палене с бутане и дума неможе да става, така че преди всичко мисля за живота на батерията, че не ми се иска да закъсам някъде далеч от зарядното :lol:
Иначе някой от форума имал ли е такъв инвертор? Как се държи той по време на работа на двигателя и как при изгасен мотор? Въобще как е препоръчително да се използва?

Публикувано: чет юли 09, 2009 7:18 pm
от stefan_gb
Тази схемичка предпазва .... благодарение на ELEMENTAL , даи на някои да ти я направи, или ако искаш пробваи ти.
RL1 е контакта на реле 10 А което ще ти управлява плюса за захранването на инвертора. Да всички краища са маса.

Публикувано: чет юли 09, 2009 9:21 pm
от GLD
Мисля сам да се пробвам, но като за начало трябва да се снабдя с елементите :)
Значи трябват ми:
три резисторчета по 82, 22, 2.2 К ; кондезатор 10uF/16V ; Диод 1N4007; въпросното реле на 12V 10A ; U1 TL431 - ?? това някакъв ценеров диод ли е :? С тези три извода май не е , ама те така се бележат до колкото помня :roll:

Публикувано: чет юли 09, 2009 10:18 pm
от ELEMENTAL
TL431 по принцип е стабилизатор на напрежение.В случая е използван по малко нестандартен начин.
http://www.fairchildsemi.com/ds/TL/TL431A.pdf
П.С. Консумирания от релето ток трябва да е под 100mA.
П.С.2.Ако при разреден акумулатор релето почне да се включва и изключва спорадично, ще се наложи да увеличиш стойността на С1 (вградения в TL431 компаратор е с много малък хистерезис).

Публикувано: чет юли 09, 2009 11:59 pm
от GLD
Благодаря за разясненията, за сега нямам повече въпроси :)

Публикувано: пет юли 10, 2009 10:46 am
от barekov1
AB на един автомобил може да се измери дали е годна за експлоатация единствено с аерометър. Според това, какво напрежение има на полюсите не може да се взима решение за това дали е годна. На клемите може да има 12 волта и 400А ток, може да има 12 волта и 40 А ток при което едва ли ще може да завърти стартера. Така, че важното е на АБ да се измерва тока а не напрежението. При 11 волта няма шанс да запалиш, като се има в предвид, че един автомобил консумира около 200-800А при палене първоначално.