Страница 1 от 1

помощ...

Публикувано: ср ное 18, 2009 6:33 pm
от tonimimi1
Здравейте,колеги искам да знам има ли някакви устройства или релета или датчици или и аз не знам,но ще обясна за какво става въпрос.Трябва да сложа нещо такова на едни контактори за да следи дали контактрора е задържал или заварил и ако има нещо нередно да не разварта асинхронен двигател.Благодаря предварително!!!

Re: помощ...

Публикувано: ср ное 18, 2009 7:15 pm
от Iliev Labs
tonimimi1 написа:
... за да следи дали контактрора е задържал или заварил и ако има нещо нередно да не разварта асинхронен двигател...
tonimimi1, имам някаква идея, но не съм сигурен, че разбирам добре въпроса.

Публикувано: ср ное 18, 2009 7:18 pm
от tonimimi1
кое точно не ти е ясно питай,защото съм на зор :-D

Публикувано: ср ное 18, 2009 7:20 pm
от Iliev Labs
В смисъл, ако дефектира контактора и задържи?

Публикувано: ср ное 18, 2009 9:25 pm
от Johny
Ето тук: http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 72&start=0 съм дал една електронна схема, където при липса на една от фазите няма да можеш да включиш нищо. Схемата е тествана и работеше години, след като напуснах предприятието. Има и други подобни идеи на колегите.

Публикувано: чет ное 19, 2009 7:05 pm
от tonimimi1
благодаря jonny,но аз имам всички тези защити аз не говоря когато ми отпадне фаза,а когато завари или задържи механично контактора за посока при мен за 3.Единия е общ,наляво развъртане и надясно развъртане с разменяне съответна на фазите на двата контактора.Мисълта ми е такава какво може да се да следи с единия или другия нещо е станало двигателя да не развърти

Публикувано: чет ное 19, 2009 7:29 pm
от lenko71
Ако залепнат контактите на някой от контакторите за посока би се получило късо съединение м/у две фази и би следвало да падне предпазител. Така че не виждам смисъла от специални устройства които да следят дали са залепнали(заварени) или не.

Публикувано: чет ное 19, 2009 8:03 pm
от tonimimi1
ясно ми е колега само че има един такъв момент че контактора за посока има блокиращи контакти във веригата на другия посочен контактор,но нали се сещаш,че ако двигателя тръгне да върти вече няма какво да го спре.Именно затова искам нещо да се сложи за да се ибегне това нещо

Публикувано: пет ное 20, 2009 1:36 am
от Johny
Е тъй де! Когато по някаква причина имаш напрежение след контактора, то устройството ще сработи и в твоят случай е правилно да блокира бобината на главния контактор. То работи при винаги, когато напрежението е различно от нула. Там имаш звезден център създаден от трите резистора и е с нулев потенциал. Ако е подключена дори половин фаза, или изместен звезден център, то защитата ще сработи. С тримера R4 може да се настрои в определени граници прага на сработване, за да се преодолее известната разлика в напрежението на трите фази, която винаги присъства. Сигнала се взема директно от клемореда преди ел. двигателя и няма значение, кой от двата реверсивни контактора е дал фиря /залепнала пластина или някаква утечка/.