Страница 1 от 2
как да направя,че да не свети докато работи колата.
Публикувано: ср яну 06, 2010 6:05 pm
от nebeto
Искам да закача в колата светодиод който да свети само когато колата неработи и съответно да невсети когато колата е запалена.Как юе стане изобщо незнам и затова оставям ре=ението на вас колеги.Големината на тока която юе се свети от схемичката е около 10милиампера.Благодатя.
светодиод
Публикувано: ср яну 06, 2010 7:12 pm
от shotik
Вземи светодиод за 12 волта или друг със последователно свързан резистор за 12 волта и при неработещ мотор /карбураторен/ открий места за свързване ,където ще свети,това са + на акумулатора и кабела от ключа към бобината/клема 15/.Като направиш това , дай "контакт " и светодиода трябва да изгасне.Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Ако ти е по-модерна колата нека други дадат напътствие.
За да пишеш и изпращаш мнения без грешки ,проверявай какво е написано с бутона "Преглед" и намери на кои бутони на клавиатурата ти отговарят на съответните букви/за букви ш,щ ,ч ,ю/,които по фонетичния начин на писане не са на бутони с букви.
Публикувано: ср яну 06, 2010 7:12 pm
от mien
А сега кажи и каква е колата...че нещо не ми е ясно?
Re: светодиод
Публикувано: ср яну 06, 2010 7:40 pm
от stefan_gb
shotik написа:Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Няма гаранция в това колега, едва ли става дума за чукче

и да е така не винаги когато ДВГ-то изгасне няма да е на гърбица. Тоест я няма клема 31. А ако става дума за комутатор или ЕКУ забрави да има постоянен минус там.
Лесен вариянт : Диода се свързва междо клема 30 и допълнителни токоизправител на генератора или извода за контролната лампа.
Re: светодиод
Публикувано: ср яну 06, 2010 7:46 pm
от shotik
stefan_gb написа:shotik написа:Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Няма гаранция в това колега, едва ли става дума за чукче
и да е така не винаги когато ДВГ-то изгасне няма да е на гърбица. Тоест я няма клема 31. А ако става дума за комутатор или ЕКУ забрави да има постоянен минус там.
Лесен вариянт : Диода се свързва междо клема 30 и допълнителни токоизправител на генератора или извода за контролната лампа.
Тока ще минава през първичната намотка на бобината и отива на маса ,а не през вторичната ,на която е прекъсвача.
Писал съм ,че това е за карбураторен мотор с бобина,не става и въпрос за свързване към ЕКУ или комутатор.
Публикувано: ср яну 06, 2010 7:51 pm
от mien
Най лесно на контактни ключ,единия извод на постоянен +,а другия на + при контакт.Проблеми няма да има.
Публикувано: ср яну 06, 2010 8:44 pm
от Johny
Имаше схемички на светодиодни индикатори, които светят при различно напрежение. Даже имаше фабрични такива в гнездото на запалката. Идеята е светодиода да е подпрян например с ценер с различен праг на напрежение, съответно изгасен и работещ двигател.
Ето тук:
http://www.dobrikit.dir.bg/page4c.htm намерих подобно.
В този:
http://modelistika.com/showthread.php?t=11791&page=3 форум
Vladislav е дал подобни линкове.
Публикувано: ср яну 06, 2010 8:46 pm
от nebeto
Благодаря ви обаче аз вече намерих решение на моята задаза-ползвам един транзистор като ключов режим.
Публикувано: ср яну 06, 2010 9:50 pm
от bobykafe
Нещо ми се губи от цялата тема... няма ли лампа за заряд на акумулатора?
Re: светодиод
Публикувано: ср яну 06, 2010 9:53 pm
от stefan_gb
shotik написа:stefan_gb написа:shotik написа:Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Няма гаранция в това колега, едва ли става дума за чукче
и да е така не винаги когато ДВГ-то изгасне няма да е на гърбица. Тоест я няма клема 31. А ако става дума за комутатор или ЕКУ забрави да има постоянен минус там.
Лесен вариянт : Диода се свързва междо клема 30 и допълнителни токоизправител на генератора или извода за контролната лампа.
Тока ще минава през първичната намотка на бобината и отива на маса ,а не през вторичната ,на която е прекъсвача.
Писал съм ,че това е за карбураторен мотор с бобина,не става и въпрос за свързване към ЕКУ или комутатор.
Колега знам какво си написал, тока не минава а протича през
първичната но кое затваря веригата към маса
при карбураторните което назнам защо го каза аз ще го кажа по друг начин....
при автомобили от старата генерация с чукче и наковалня при изкл. на ДВГ-то не винаги чукчто остава в затворено положение и тогава нямаш маса на бобината.