Страница 1 от 4
Автоматично включване на фаровете
Публикувано: чет апр 08, 2010 7:06 pm
от stefan_mil4ev
Здравейте,
някой може ли да ми даде схемичка, която когато се смрачи да ми пусне фаровете, а когато спра колата да се изгасят.
Публикувано: чет апр 08, 2010 7:20 pm
от ArturDent
Купи си фиат.
Жената имаше един. Откакто го купихме влючи фаровете и не ги е спирала. Излючваха се автоматично при изваждане на ключа от контакта. Като гом подкараш, пак се включват.
фаровете...
Публикувано: чет апр 08, 2010 10:06 pm
от иван стойчев
Ще ти подскажа идеята:ценер на 10в. и два подходящи резистора към инсталацията на колата, когато запалиш напрежението става 13-15 в.и върху рез. към маса пада става по-голям от 1в. Това е достатъчно за отпушване на един транзистор вкл. реле и фаровете светват. При изгасен двигател релето изключва и си тръгваш спокоен,че пак ще запалиш след време.От 2 години карам така и сигурно съм спестил X x 20лв.Успех!
Публикувано: пет апр 09, 2010 7:18 pm
от новия12
ти поне си решил проблема на жена ти с фаровете.... моита пък кара по цял ден на ръчна спирачка...предложих и няколко варианта - ПЪРВИ - да и отрежа ръчната спирачка...ВТОРИ - да и прибера ключовете за колата... ТРЕТИ - да и кача един мънгал зад нея по цял ден да гледа лампата на ръчната и да я тупа по рамота... то при всичките варианти ще ми е по евтино... ама маи това с жените е за друга тема....
Публикувано: пет апр 09, 2010 8:23 pm
от popovvv
Ето една подходяща схема.Операционните усилватели са LM 311 намират се и са много евтини.Релето трябва да е за 12в и ток който може да комутира транзистора.Фототранзистора се монтира на някое от стъклата.Схемата е лесна за изпълнение но включването и в инсталацията на автомобила трябва да се направи по заводската ел. схема.Може да се използва и ИС LM324, която има четири компаратора,като се използват само два.На схемата която показвам не е дадено захранването на първия компаратор.Резистора 3, 3ком може да се замени с тример за да се зададе най подходящото време за включване.
Публикувано: съб апр 10, 2010 9:56 pm
от stefan_mil4ev
Благодаря за идейте, ще ми свършат работа. "Новия12", предлагам ти да рхлабиш ръчната та да не хваща, че иначе от каране на ръчна бая нерви могат да се образуват

В прочем какво трябва да е трансформаторето на схемата?
(съжелявам за глупавите въпроси, но съм още новак съм в тези неща)
Публикувано: нед апр 11, 2010 6:49 am
от popovvv
Тава не е трансформатор, а реле .Намоткатаму е шунтирана с диод включен в обратна посока,който при прекъсване на тока през намотката/изключване на релето/ съединява двата и края накъсо.По този начин се предпазва транзистора от високоволтовия импулс при изключване на релето.Диода задължително се включва в обратна посока защото при изключването импулса е с обратна полярност.
Отбелязвам,че местото на монтиране на фототранзистора трябва да се подбере така, че да не се осветява от фаровете на насрещно или движищисе отзад автомобили, защото ваште фарове ще се изключат.
Публикувано: вт апр 13, 2010 9:20 pm
от stefan_mil4ev
Благодаря много за информацията, остана само да го пробвам

Публикувано: чет май 13, 2010 2:44 pm
от checheto
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=69141.0
това е от Рено форума. трябва да се регистрираш и тогава май се виждаше самата тема. Малко е усложнена, ама действа. аз я монтирах на Пасат 98г и бачка. успех!
Публикувано: чет май 13, 2010 4:11 pm
от ditronix
Изобщо не е усложнена,един PIC само,трябва да се програмира и е супер!LM324 не е компаратори!LM 339 е компаратори.