Страница 1 от 2
AC/DC HID проблем
Публикувано: нед юни 13, 2010 11:04 pm
от Spokoiniq
Колеги, помощ!Ситуацията е следната-мотор с магнет, регулатор на напрежение, който зарежда акумулатора с контролиран ток около 1А DC, на същата верига са светлини на табло и габарити.Инсталирах ксенон през реле, но се оказа, че за фара идва променлив ток и няма начин да запали ксенона.Свързал съм го временно на акумулатора, но там при консумация 3,3-3,5А положението не е розово, просто кръга не е предвиден за допълнителни консуматори.Това, което измерих към фара е 10,5-12VАС , консумацията при запалване на ксенона е 4,8-4,5А на старта и 3,35А като "загрее" след десетина секунди.Питах познати, предложиха ми да изправя тока с грец.Понеже не разбирам много от електроника, моля колегите навътре в материята да ме упътят какво да купя и как да го свържа за да станат нещата.Баласта на ксенона пали на минимум 9V ако се вярва на ТТ данните по книга.
Публикувано: пон юни 14, 2010 12:05 am
от BAlexandrov
Един кондензатор дали няма да свърши работа...
Публикувано: пон юни 14, 2010 12:27 am
от Spokoiniq
Плюс греца, имаше и такава идея...ама по-конкретно, моля ви!Наистина ми е мътна индия там.
Публикувано: пон юни 14, 2010 1:14 am
от BAlexandrov
Не знам защо ти е променлив тока, но при коли с т.н. дневни фарове - там с pwm - ширина на импулсите се регулира силата, с един кондензатор се решава проблема за ксенона.
Публикувано: пон юни 14, 2010 2:21 am
от detronik
Здрасти, ами на първо място на фара отива АС понеже на лампата не и е нужно да е DC(ако не е предвидено да е с ПВМ, вероятно не е, увери се в това), а мотора е с магнит. За заряда на акумулатора няма как да не е DC, а от там може би са свързани осветлението и габаритите, ако са изпълнени(или предвидени) за LED. Някъде на удобно място(където може да се захване за рамата или капак или ламарина, за да се ползва като радиатор) трябва да се постави грец(поне 10 амперов с изолиран корпус за предпочитане). В зависимост от баласта може да се нуждаеш или не от филтрация, по-добре да има(кондензатор напр. 10 000 uF/25V) за да удържи старовия ток. И най важното да се знае колко ток може да осигури намотката на генератора. Претовариш ли я може да изгори. Най добре виж в документацията на мотора, а ако няма то поне колко ватова е лампата на фара.
Иначе грец може да и купиш във всеки магазин за електр. компоненти, а и ще ти драснат схемичка как да го свържеш, те са 4 жици.
Публикувано: пон юни 14, 2010 2:48 am
от Spokoiniq
Мотора е Веспа, мотопед всъщност, с магнит и намотка.Правия ток е само за акумулатора и габарита, старите модели веспи са си изцяло на променлив и без акумулатори.Oригиналната крушка е 35W.
Колега от друг(авто)форум ми каза че греца е с 4 крака, като изправения вече 12в излиза като + и -, демек трябва да махна минуса на ксенона от корпуса и да го хвана на греца.Не разбрах само + и - дали са обозначени на него, ама щом е прав би трябвало.
Моля който е в час да каже точно какъв грец и какъв кондензатор да взема и точна схема на свързване, благодаря предварително!
Публикувано: вт юни 15, 2010 12:12 am
от ben84
Ето ти грец
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
Върху него си ги има означенията и както каза колегата, за всеки случай един кондензатор 4700мф 25в или повече. Грец-а е добре да го стегнеш за някое желязо за да има възможност да се охлажда
Понеже пишеш, че не си на ти с електрониката, си позволявам да дам нещо между схема и рисунка. Дано ти е полезно.
Успех!
Публикувано: вт юни 15, 2010 9:21 am
от Spokoiniq
Не стана с греца, колеги

опитах и кондензатор да сложа, но само премигва като стробоскоп.Пада напрежението от 10,5 на 9 волта и може и от там да е, странното за мен е, че като меря с мултицета на изхода на греца е около 9 волта мерено за прав ток, а ако пусна за мерене на променив гони 20

Идеи?
Публикувано: вт юни 15, 2010 4:45 pm
от ben84
Пробвай с кондензатор с по-голям капацитет за да изглади пулсацийте.
Всъщност с каква честота горе долу премигва "стробоскопа"
Много вероятно генератора да няма достатъчно мощност. Ако и с по-голям капацитет не се пполучи, като крайно отчаяна мярка може да ползваш 2-3 пъти по-дебели кабели по трасето от генератора до фара.
За пренавиване на намотки няма да пиша, понеже не знам тоз мотопед как е устроен.
Някой мисли ли, че е възможно да се впрегне и тока за светлините да зарежда акумулатора и ксенона да се захранва от общия излишък на двете вериги?
ПП. Човека си иска ксенона, за това смуча от пръстите разни вариянти. Казвайте къде греша и къде съм прав

Публикувано: вт юни 15, 2010 10:25 pm
от Spokoiniq
ben84 написа:Някой мисли ли, че е възможно да се впрегне и тока за светлините да зарежда акумулатора и ксенона да се захранва от общия излишък на двете вериги?
Ako някой развие идеята да свирка, че иначе си слагам ксенона на колата и връщам халогенките, а как не ми се ще...