Страница 1 от 4
РЕГУЛАТОР НА ОБОРОТИ НА ПОСТОЯНО ТОКОВ ДВИГАТЕЛ 500Вата
Публикувано: пон юли 26, 2010 2:06 am
от snaketnn
Колеги, помогнете
трябва ми схема за регулиране на оборотие на постоянно токов двигател захранван от акумолатор на кола. 12в, двигателя е доста мощен идва консумация около 50-60 А и незнам какво да направя. Някаква идея ?
Благодаря предварително.
Публикувано: пон юли 26, 2010 9:07 am
от kaltchevmg
Не съм вещ по темата, но съм чувал че регулацията на мотор при променлив ток се прави , чрез промяна на честотата на тока. Мoже би инверторните климатици използват този принцип. В цифровите схеми има устрийства мултивибратори, които задават честота/от прав ток/, основно използват времето за зареждане/разреждане на кондензатори.
Публикувано: пон юли 26, 2010 12:34 pm
от tysonlkr
Постоянно токовите двигатели се регулират най-лесно
Необходим е само един по-голям реостат. Регулирането е за сметка на въртящия момент на двигателя (мощноста)

Публикувано: пон юли 26, 2010 3:15 pm
от zoro1
С реоста има загуба.Най добре став с ШИМ -Широчинно Импулсна Модулация.Търси в чичко има схеми бол /PWM / на ханглииски
Големия ток се регулира с мосфет транзистори.Ремонтирал съм някаква електроника за парното на едно рено и там беше всичко издухало.Сложих един шим и 4 мосфета с по едно съпротивление за да компенсира тока да не гръмнат транзисторите един по един.
Публикувано: пон юли 26, 2010 6:57 pm
от ArturDent
Баси колко некомпетентни мнения!
Постоянно-токов двигател не можел да се регулира - ХА ХА
Регулиране за сметка на мошността - ХА ХА
Колега постояннотоковите двигатели са няколко вида:
С последователно възбуждане
С паралелно възбуждане
Смесени
За да се регулират оборотите се регулира възбуждането.
Публикувано: пон авг 02, 2010 4:38 am
от metero
50 A си е предизвикателство за " сам". За лебедка?
ШИМ. Мощни MOSFET или IGBT, може в паралел, с изравняващи резистори от обикновена желязна тел 2 мм. Обаче ще се появят проблеми с атаката им. Поради значителния входен капацитет на гейта при отпушване на транзистора иди-дойди, но при запушването му трябва да се вземат мерки да се разреди бързо капацитета. В противен случай фронтовете стават наклонени, времето, през което транзистора е в активен режим се увеличава, мощността ,разсеяна на дрейна ,също и докато се усетим, излиза един син дим. А както е известно, той движи електроните в транзисторите и интегралните схеми и изпуснем ли го навън, спират да работят.
За решаване на проблема се слагат мощни драйвери. противотактни, има готови в интегрално изпълнение, в Комет.
Внимание трябва да се обърне и на гасящите високото напрежение групи в дрейна- снабъри, но е дълго за обясняване. Това са RCD групи на дрейна, които ограничават напрежението, породило се от самоиндукцията.
Съветвам колегата да посети сайта на IRF ( international rectifier), там има доста материали по въпроса, да почете и тогава да запрята ръкави.
Да, без осцилоскоп да се направи такъв регулатор е кауза пердута.
Публикувано: пон авг 02, 2010 11:47 am
от petromaniq
Интересно, как питащия разбра, че консумацията идва 50-60 А - на око според номиналната мощност изписана на табелката? Надали е в състояние да направи ШИМ и следяща система. Според мен да се ориентира към реостат, или линеен регулатор с няколко мощни биполярни транзистора. Все пак би било добре да сподели за какво ще ползва съответния двигател.
Публикувано: пон авг 02, 2010 12:29 pm
от metero
Не че съм му адвокат, но човекът си пише- 500 вата,12 волта, 500/12=41. горе-долу 50А с резерва. Реостат -трябва да е около 0.15 ом и дебела 5 мм жица, а как ще грее...С транзисторен регулатор , ако предположим че ще регулира от 5 до 12 волта- 7*50=350 вата, ебаси радиаторите, а и ще спадне въртящият момент. Само ШИМ му е майката. Ако двигателят има възбудителна намотка , задачата се упростява съществено .
Публикувано: пон авг 02, 2010 12:44 pm
от petromaniq
Не че съм му прокурор, ама съветите да си търси осцилоскоп не му помагат. В най-лошият случай "купешки" конвертор и то на солидна(солена) цена. Друга тема е колко пари има автора на темата и дали целта оправдава средствата - или само пита информативно възможно ли е да се направи?
Публикувано: пон авг 02, 2010 1:39 pm
от hygro
metero написа:Ако двигателят има възбудителна намотка , задачата се упростява съществено .
Двигател с 50-60A консумация най-вероятно си има възбудителна намотка, но за да се регулират оборотите му по прост начин, трябва да е с паралелно възбуждане. Един реостат във възбудителната верига е най-елементарното решение.
С намаляване на възбуждането, се увеличават

оборотите на празен ход, което може лесно да повреди ротора, така че внимателно...