Страница 1 от 2
Проблем с имулсен преобразувател
Публикувано: пон юли 26, 2010 2:57 pm
от Vectra
Здравейте!
Вероятно имам проблем с импулсен преобразувател 12 -> 2Х40V.
Идеята е да захранва мощен усилвател в кола. Схемата я взех от стар брой на млад конструктор. На лабораторната маса всичко си е ОК. Захранвам с траф, на изхода на който имам 12.9V (след изправяне и филтриране). Усилвателя работи безпроблемно. При монтаж в автомобила обаче, след като подам дори и минимален сигнал на входа на усилвателя(пипане с ръка на входа), започва нещо като самовъзбуждане(звук като от комар). Опитах и при запален двигател (напрежението става 13.8V), няма ефект. Иначе преобразувателя дава необходимото напрежение, но се съмнявам , че самовъзбуждането идва именно по захранване. Нямам осцилограф да проверя. Дайте идея как да се справя с досадния проблем.Усилвателя е този :
http://www.constructor.bg/mk/Amp.htm
пробвах и...
Публикувано: пон юли 26, 2010 5:13 pm
от Vectra
пробвах да махна защитата от преразреждане на акумулатора като разкарах R6 от схемата на преобразувателя. Няма ефект.
Дайте моля ви идеи

Публикувано: пон юли 26, 2010 5:41 pm
от the_bull
Проблема по скоро ти е от усилвателя. Схемата не веднъж е коментирана в интернет пространството и мненията за нея са негативни. Няколко мой приятели с нисък опити опитваха да я направят и не тръгна поради капризи на схемата. Не е от най-стабилните и повтаряеми усилватели. Понякога се самовъзбужда този усилвател. Все пак изходните кондензатори на захранването какви са ти. Препоръчително е да са с Low ESR както и диодите да са Шотки или някакви бързи. Измери при натоварване как реагира инвертора и по специално обратната връзка да не кляка напрежението под товар или да се колебае в големи граници.
Да, ама....
Публикувано: пон юли 26, 2010 6:54 pm
от Vectra
Значи, усилвателя съм го правил преди доста време и няколко години си бачкаше чудесно (единствено защитата от късо на изхода нещо не бачка и гърмят крайните транзистори). Това при трансформаторно захранване. Кондензаторите съм ги взел от старата схема ,6800 микрофарада. Диодите не са бързи, обикновен готов грец. Честотата на преобразувателя би трябвало да е около 30килохерца. На входа на преобразувателя има 2 по 2200 микро. Колкото и да товаря усилвателя, напрежението не пада под 35V. Имам малка разлика в двете рамена - около 0.8V и се увеличава при товар, тъй като ШИМ-а следи само + рамото.
Съгласен съм, че не всичко ми е перфектно, ама защо като го закача към 12.9V от токоизправител работи, а към акумулатор не!? Няма никаква логика

Публикувано: пон юли 26, 2010 8:00 pm
от the_bull
Как Грец. в този тип преобразователи се иска да са бързи диоди или по често Шотки. голям капацитет на изхода на преобразователя ще ти направи бавна ОВ.Щом на ТЕС работи а на акумулатор не да не би дължината и сечението на проводниците да са ти проблем? На токоизправителя какви проводници ползваш и с каква дължина и съответно към акумулатора. При всички случай ако е изработен по този начин преобразователя и ползваш някакъв Грец нещата са некоректни и неправилни дори и при някакви условия да работи схемата.Замени диодите с дадените на схемата!
ok, ще опитам
Публикувано: пон юли 26, 2010 9:52 pm
от Vectra
Благодаря за отговорите!
утре ще подменя греца с диоди. проблема беше, че в магазина имаха само 2 и затова сложих греца(имах го наличен), ама схемата си тръгна. Проводниците са едни и същи и към ТЕС и към акумулатора, не е от това.Ще опитам и да подменя усилвателя, т.к имам още един готов от преди. Да намаля ли капацитета на кондензерите? Мисля че по схема бяха 4700. разликата до 6800 дали има голяма разлика?
Забравих да смомена изходните дросели. Понеже ме домързя да навивам, намерих подобни в магазина, но с около 1/3 повече навивки и малко по-тънък проводник. Дали може да ми направят проблем?
Публикувано: пон юли 26, 2010 10:08 pm
от torbalan
баси случая!
обикновено е обратно
на акумолатор работи, а на траф - не
я опитай да екранираш цялата матркуция и докладвай какво се случва

нов проблем
Публикувано: вт юли 27, 2010 3:15 pm
от Vectra
Смених диодите с бързи и...нов проблем. Сега има голяма разлика в напреженията в двете рамена. Дори и натоварен, разликата е 8-10V.
Как да оправя сега този проблем. Не ми се прави още един преобразувател за другото рамо.
проблема започна да се избистря
Публикувано: вт юли 27, 2010 4:26 pm
от Vectra
Малко по малко нещата започнаха да се избистрят...
Положението с напрежението се оправи. Виновни бяха дроселите (подозирах ги). Сега схемата работи много по-стабилно. Обаче цвърченето си остана... но установих кога го има. Има нещо гнило с масите. Ако входа на усилвателя го забия на маса, цвърчи та не се трае. Май някъде ми се губи маса...Вие какво мислите?
не само при мен е така
Публикувано: вт юли 27, 2010 8:18 pm
от Vectra
и други
тук имат същия проблем, ама не видях решение...