Страница 1 от 3
Малко помощ за схемичка на зарядно
Публикувано: чет ное 18, 2010 11:53 pm
от stefan_mil4ev
Здравейте,
паднах на следната схема за зарядно на акумулатор и ми допадна доста.
Имам следните данни за схемата:
Резистори постоянни БДС10157-81
R1 100Ω 1 MLT
R2 1.6Ω 2 MLT
R3 330Ω 1 MLT
R4 220Ω 1 MLT
R6 330Ω 1 MLT
R7 330Ω 1 MLT
R9 1kΩ 1 MLT
R10 100Ω 1 MLT
R11 220Ω 1 MLT
R12 1kΩ
Резистори променливи БДС 6384-71
R5 2kΩ 1 тример
R8 2kΩ 1 тример
P1 10kΩ 1 потенциометър
Кондензатори
C1 220nF 1 400V
Диоди
D1-D7 1N4007 4
D8,D9 Ценери 5V 2
D11-D14 КД2013 4
Транзистори
Т1 BU326A 1
T2 2T6551 1
Интегрални схеми
ИС1 7400
1
ИС2 7805 1
Та въпросат ми е означените елементи с ЛЕ1, ЛЕ2, ЛЕ3 и ЛЕ4 какви ИС се явяват и от по - горе написаните елементи - "ИС1 7400", къде се поставя в схемата, понеже не видях никъде да е изобразена.
Публикувано: пет ное 19, 2010 12:06 am
от sstefanov
ЛЕ1, ЛЕ2, ЛЕ3 и ЛЕ4 са от 1 бр ИС 7400!
Тази схема е от преди Балканската война,, не знам защо си я харесал.
Публикувано: пет ное 19, 2010 6:21 pm
от stefan_mil4ev
ами струва ми се, че е лесна за изпълнение, ам това, че е старичка означава ли, че няма да ми свърши работа?
Публикувано: пет ное 19, 2010 7:59 pm
от stefan_gb
Това са си 4 тригера в един корпус, може да използваш и К155ЛА3.
В млад конструктор мисля че имаше готова платка за тази схема, провери.
Трябва да подбереш и трафа според тока на БУ326 както и диодитеД1-Д4. Задължително монтираи и Д6.Сложи и предпазители и на първичната и на вторичната страна на трафа. Настрои схемата да изключва на около 14,2V-14,4V
Д11-Д14 ги сложи на радиатор.
Публикувано: пет ное 19, 2010 8:34 pm
от ditronix
Ами схемата си работи бе,Стефанов.Защо да не я хареса?Аз имам зарядно по подобна схема,с транзистори.Е,може и с процесор,с куп гъдели,ама дали си заслужава?Тарикатите,дето произвеждат акумулатори са толкова вътре в хай-тека,че ги правят да се скапват точно един месец след изтичане на гаранцията.Иначе какво ще ядат горките хорица?Ще направят два-три милиона акумулатори и ще идат на борсата

Цели институти работят в тази област.И не е само с акумулаторите това.И с колите е така,ако щеш и със самолетите...Това е-всички захитряха!
Публикувано: пет ное 19, 2010 8:55 pm
от stefan_mil4ev
С GPS-системата ми стана така. 2 седмици след като изтече гаранцията ми се наложи да я пусна, ама ядец, блокира. Ръчках я от вътре и от вънка и нз какво натиснах, взе да ме пита нещо за преинсталация на софтуера дадох ОК и след 10-минути пак проработи, само дето доста по бавно мисли за разлика от преди. За платката, благодаря за бързите отговори, остана да видим какво ще се получи

Публикувано: съб ное 20, 2010 9:20 am
от pansim
А цялата галимация в първичната верига за какво е и как работи?
Публикувано: съб ное 20, 2010 5:35 pm
от stefan_gb
pansim написа:А цялата галимация в първичната верига за какво е и как работи?
За да реголираме напрежението /първична,вторична на трафа/ като по този начин се реголира тока на заряд. Т1 е реголиращия елемент.
Публикувано: съб ное 20, 2010 6:24 pm
от stefan_mil4ev
за да не спамя с нова тема, направо ще питам тук. Реших да си купя "Контрол на автомобилния акумулатор" (на хоби кит схемата), но в магазина беше свършила и ми продадоха елементите по отделно, но нещо не схавщам в схемата кой резистор на кой номер отговаря.
4,7 KOM - 1бр
2,2 KOM - 2бр
2 KOM - 1бр
1 KOM - 1бр
Публикувано: нед ное 21, 2010 11:46 pm
от Бай Член
stefan_gb написа:Това са си 4 тригера в един корпус, може да използваш и К155ЛА3.
Само една лека корекцийка, колега.
7400 (или К155ЛА3) се явяват 4 елемента 2И-НЕ, на не 4 Тригера
@stefan_mil4ev
Странно е, че не са ти дали схема, иначе най-лесно ми се вижда следната метода.
От снимката на готовото изделие

и чрез калкулатора на Цветния код за резисторите:
http://www.hobbykit.eu/resistor/code.html
Да си сметнеш кой резистор къде е. (макар че, картинката би трябвало да ти е достатъчна)
Примерно, долу в ляво резисторите са по 2.2 кОм, горният в дясно - 1кОм