Страница 1 от 6
Зарядно за автомобилни акумулатори
Публикувано: съб ное 27, 2010 10:53 pm
от nikivd
Имам един трансформатор и мисля да го използвам да сглобя едно зарядно. Какво трябва да е напрежението на празен ход? Като закача акумулатора и напрежението на празен ход е около 15В. тока е много малак. Около 2А. Как мога да дигна тока? Трябва ли да се повиши напрежението за да се вдигне тока? Някой ако може да даде някоя по простичка схема за автоматично зарядно.
Публикувано: нед ное 28, 2010 5:57 am
от ArturDent
Как измери ток на празен ход на трансформатор ? Че и малък 2А?
Публикувано: нед ное 28, 2010 10:47 am
от nikivd
Тока го измерих с товар (батерия) - 2А. Напрежението на празен ход единствено мерих 15В. Иначе кат го закача на батерията пада на 12 и нещо, което е нормално. Ако увелича напрежението на празен ход и закача акумулатора тока ще се вдигне предполага. Но не знам дали това няма да повреди батерията. Въпроса ме е какво трябва да бъде напрежението на едно зарядно за 60-72АН на празен ход.
Публикувано: нед ное 28, 2010 4:29 pm
от miroton
15v 7a за този акумулатор.
Публикувано: нед ное 28, 2010 7:15 pm
от nikivd
Намерих информация за зарядно на Перник 12В 3.5А.
Изправеното напрежение, оказа се 21В. Явно тези 15В са крайно не-достатъчни. Сега мисля как да направя автоматичното изключване. Кат гледам на тази схема (първата) доста хитро са го измислили, може да я пробвам.
http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
Публикувано: нед ное 28, 2010 7:17 pm
от tysonlkr
Тока при зареждане на акомулаторна батерия независеше ли от това колко е разредена батерията
При зареждане на акомулатор от начало тока е по голям и след това намалява.
Публикувано: нед ное 28, 2010 9:33 pm
от nikivd
Да. Тока трябва да е 1/10 от капацитета на АБ. Но тока се мени в зависимост от това колко е заредена АБ. В такъв случай кога тока трябва да е 1/10 от капацитета? При разреден или при напълно зареден?
Публикувано: нед ное 28, 2010 9:41 pm
от BAlexandrov
Аз имам зареждачка, която е по ток - давам му 4 ампера и си кара с 4 ампера от началото до края
Публикувано: пон ное 29, 2010 6:48 am
от ArturDent
Теоретично:
Колкото е по-малък зарядния ток, толкова е по-добре това за акумулатора. Т.е. и напрежението трябва да е малко над ония 12V на акумулатора.
Практически:
Понеже при ток да кажем 1А и акумулатор 70 Аh, ще трябва да чакаш 70 часа за зареждане (3 дена), затова и се дигат малко напрежението и зарядния ток.
Затова се процедира така: Отначало с по-ниско напрежение и по-голям заряден ток - получава се заради по-ниското напрежение на акумулатора. После като се позареди акумулатора, зарядния ток ще падне от само себе си. Тогава увеличаваш малко напрежението....и съответно тока.
Публикувано: чет дек 02, 2010 8:25 pm
от Найденов
Ето две схемички за зарядни, които вярно са старички, но са прости и лесни за изпълнение и работят доста добре:
http://media.snimka.bg/7685/021624904.jpg
ето и втората:
http://media.snimka.bg/7685/021624919.jpg
http://media.snimka.bg/7685/021624914.jpg
Ех, статиите не излязоха добре, но ако някой прояви интерес- ще давам подробности. Аз използвах идеите от двете статии и ги "съеших"- към първата схема добавих схемата за контрол и управление, изградена от транзисторите Т1, Т2, диодите Д5 и Д6, резисторите R3, R4, R6, R7. Оптрона, греца Д2 и симистора Д1 замених с ридреле, като оставих светодиода Д7, намотката на ридрелето изпълнява ролята на R2. Трансформаторите са с мощност 100- 150вата. Предимството на тези схеми е, че осигуряват несиметричен ток заряд- разряд, което се отразява много добре на акумулаторите.