Страница 1 от 1

Реле за време - закъснение на контакта 3 сек.

Публикувано: вт яну 18, 2011 8:49 am
от bulhomes2
Направил съм си на колата като дам на контакт фаровете да са ми включени. Така е зимата, а лятото изключвам копчето и си ги включвам нормално. Ясно е защо го правя - за да не забравя да ги включа денем. С една подробност. Направил съм го така, че като въртя на стартер другите не важни консуматори се изключват, в това число и фаровете. И какво се получава - Контакт-светкат; Стартер-гаснат; Запалена-светкат... Ако рече да не запали от първия път светканията се повтарят.
Тези дни си сложих ксенонови фарове. В сервиза ме предупредиха, че това светкане и гаснене ще намали драстично живота им. Нищо не разбирам от електроника и затова питам тук. Представям си решението като реле за време, което забавя контакта с (да речем) 3 секунди. Тоест между контакта и стартера да изчезне светкането - да остане само тогава, когато колата е оставена на контакт и без стартер за повече от 3 секунди.
Та въпроса ми е - продава ли се нещо подобно и ако да - как се казва и къде трябва да го търся. Предполагам и че не е сложно да се направи и по-голямата част от Вас веднага са се сетили как да го направят. И да ми пратите схеми няма да мога да се оправя, така че предпочитам да ми кажете цената за която бихте си играли да го направите и да ми го пратите.

Re: Реле за време - закъснение на контакта 3 сек.

Публикувано: вт яну 18, 2011 9:25 am
от sstefanov
viewtopic.php?f=36&t=11687&p=204963

Re: Реле за време - закъснение на контакта 3 сек.

Публикувано: вт яну 18, 2011 1:12 pm
от ArturDent
bulhomes2, Здрасти
Можеш да вземеш автоматично реле от някой газаджия. Те включват след определени обороти на колата (напрежение).
Не знам дали се сещаш за какво става въпрос. Даже газаджиите могат и да ти го монтират.
Сядаш, палиш нормално и когато колата дигне 800 оборота ,например се включват фаровете и не се изключват повече.
Не знам къде го включват релето. Но може да се направи и по напрежение - релето да включва при 12.3V - демек като ти работи автомобила.

П.П. Каква е тая кола кола, която пали от n-ти път, пък е с ксенон.
П.П.П. Има ли сняг в Орешака, че май ще ходя в тая посока ?

Re: Реле за време - закъснение на контакта 3 сек.

Публикувано: вт яну 18, 2011 4:24 pm
от bulhomes2
Няма сняг хич. Миналата неделя се качвах до Беклемето да покараме, ама тая имах работа и не пробвах. Иначе колата си е на години, но си пали. Говоря по принцип ако не ще, а ксенона го слагам, че ми омръзна да се кьора по тъмниците. Иначе релето, за което говориш най-вероятно е при инжекционите. Там май първо си палят на бензин и после сами обръщат на газ. Благодаря и на Стефанов за линка - сега почвам да го разучавам.

P.S. Артуре ти си по-напред със строежаи трябва да знаеш. Хич не ми се дават пари за колата - все ги обръщам я в гипскартон, дограма и т.н.

Re: Реле за време - закъснение на контакта 3 сек.

Публикувано: вт яну 18, 2011 5:07 pm
от bulhomes2
Най-простия и безболезнен начин избрах да намеря кабела от крушката на таблото за генератора да включва или изключва реле с по-голям ток за фаровете, вентилатора на парното и прочие. Такива релета си имам доста. Ще го дообмисля, щото пък някой път включвам на контакт само да сваля или вдигна прозореца.

Re: Реле за време - закъснение на контакта 3 сек.

Публикувано: вт яну 18, 2011 7:09 pm
от ArturDent
bulhomes2 написа:
Иначе релето, за което говориш най-вероятно е при инжекционите.
Имах такова преди 7-8 години - на пасат моноинжекция. Палех на бензин и като изфорсираш колата превключваше на газ. Рлето с монтажа струваше към 20-25 лв тогава. Предполагам само релето не повече от 10 лв.
По този начин 100% ще стане.
Това преди да стана нафтаджия.

Re: Реле за време - закъснение на контакта 3 сек.

Публикувано: чет яну 27, 2011 3:29 pm
от bulhomes2
Стана супер. Един от кабелите към таблото дава маса, когато генератора вече работи и към нея вързах масата на управляващата верига на едно реле. Леко ме притеснява, че релето жужи за секунда когато гася колата. Работната верига към фаровете е прекъсната (на тях не и пречи), а и си нося едно резервно за всеки случай. Не мога да си обясня обаче защо жужи. При гасенето на колата прекъсвам и неговия +. Като нарисувах схемата става ясно, че само някъде от "потребителите" може да дойде + за релето.