Страница 1 от 2

релета 12V с шест крачета

Публикувано: ср ное 13, 2013 9:22 am
от batkoradko
Колеги имам десетина релета с по шест крачета. Реших да ги използвам, но уви не се получава. Явно на шестото краче трябва да се подаде някакъв ток. Пробвах с "+" и "-" но не става. Разглобих едно от тях и освен релето видях интеграл, кондензатори и резистори. Дайте акъл, какво се случва с тези реленца?

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: ср ное 13, 2013 9:32 am
от bycec
Автомобилно реле за мигачи например.

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: ср ное 13, 2013 10:22 am
от hidrazin
Аз пък имам едно нещо без крачета. Като го стисна и почва да писка пък съм чувал че трябва да пее. Какво ли му става на това нещо? :lol:
Ами да беше да модел на релето, снимки... Иначе си търсиш някоя врачка.
:partyman:

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: ср ное 13, 2013 3:31 pm
от batkoradko
Релето прилича на класическото 12V30a /две крачета за кабелни обувки на бубината и един нормално затворен и един нормално отворен контакт/ с едно по-тясно краче в ъгала.

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: ср ное 13, 2013 3:47 pm
от hidrazin
batkoradko написа:
Релето прилича на класическото 12V30a /две крачета за кабелни обувки на бОбината и един нормално затворен и един нормално отворен контакт/ с едно по-тясно краче в ъгЪла.
Няма да го бъде така. Ама ти въобще наясно ли си колко видове и модели релета има като твоето? :lol:
РЕЛЕТА
:partyman:

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: ср ное 13, 2013 9:44 pm
от Найденов
След като релетата в този си "вид" не ти вършат работа, моето мнение е следното:
Водиш го в операционната зала. Поставяш го на операционната маса.
Внимааателно правиш лапаротомия, при което правиш и диагностика - основно на бобината (няма да навреди и на контактите). Пак така внимателно отстраняваш `сичката електроника (тоест изкормваш го). Свързваш изводите на бобината на съответните изводи на цокъла, изводите на контактите- също.
Разбира се, има известен риск първите пациенти да не оцелеят след интервенцията и да бъдат отправени към аутопсионната зала или директно към гробищата, но електрониката също иска жертви :angel:.
Може би не е зле и вътре в освободеното място да поставиш един диод от типа 1N40ХХ паралелно на бобината на релето, за да ти гаси "самоиндукцията", само да не забравиш в каква посока си го свързал, че да не ти угаси нещо друго :drinkers: .
П. С. А може би това са някакви специализирани релета, които някой друг търси под дърво и камък и на драго сърце ще ти даде примерно три или повече за едно от твоите (на ЛС, естествено :-D ), но без снимка или поне без означение- трудно, разбираш ли...

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: ср ное 13, 2013 9:56 pm
от Subsa
Найденов, имаш нерви, признавам.
Ама и чувството за хумор е добро, аххахахахах :lol: :lol: :lol:

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: чет ное 14, 2013 9:50 am
от batkoradko
Във форума на Пежо видях снимано подобно, което е за чистачки. Явно и това е такова или подобно. Номерът върху корпуса е 2047029 и е от Ситроен ХМ. Незнам само защо имам шест бр.

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: чет ное 14, 2013 10:12 am
от hidrazin
Точно за чистачки е. Няма значение от какво е - дали от Пежо, Рено, Ситроен или друга френска ку...ва. Толкова ли беше беше трудно да напишеш какво е релето? Все с ченгел трябва да се вадят думите.
Изображение
:partyman:

Re: релета 12V с шест крачета

Публикувано: чет ное 14, 2013 11:24 am
от pansim
hidrazin написа:
Пежо, Рено, Ситроен или друга френска ку...ва.
Моля, моля да не се обиждаме на марки. :)
20 години карам САМО Ситроени...та все си мисля че поназнайвам нещичко.
За справка - имал съм и два хлОпела на млади години, както и някои други соц и не само...возила
И три мотора. Две Хонди и едно Сузуки - всичките ендуро. И те се повреждат. Нищо че са Японски :lol:
:partyman: