Страница 1 от 2

Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: съб яну 03, 2015 9:34 pm
от importante
Мотора е 500W/48V четков. Търся схема на контролера, който регулира оборотите на електромотора, може и да го има разисквано това във форума, но нищо не открих. Правил съм ето тази схема http://www.foar.ru/topic.php?forum=30&topic=5 и си работи супер, но е за 12 волта.Оригиналните контролери, които продават гледам имат ограничаване на мощността когато напрежението падне, плавно развъртане на двигателя, но не са ми нужни такива неща, просто търся нещо по-просто.. И имам няколко питания..

1. На тази схема дали ако подам 48 волта на входа и включа моят мотор 48V/500W, дали ще работи или транзистора е недостатъчен за такъв товар?
2.Ако включа няколко транзистора вместо един дали няма да ми върши работа пак същата схема? /няколко понеже не зная колко и как да ги свържа/
3.Някой ако има направо изпробвана схема за такава мощност и напрежение ще съм благодарен ако я сподели.

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: съб яну 03, 2015 10:46 pm
от DMN
viewtopic.php?f=18&t=8597

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: нед яну 04, 2015 12:47 pm
от miroton
124 страници ще му бръмне главата
тая схема има някаква обратна връзка,та тя може да ти прави проблем при 48волта

имаше някакъв шим с 555 пускал съм го до 6А без радятор без да грее,намери си го че не знам къде ми е схемата
в елимекс има транзистори 75волта 75А

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: нед яну 04, 2015 3:50 pm
от importante
Ето тази ли, и тази е на 12 волта, гледам таймера е с максимално напрежение е от 3 до 15V.



Изображение

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: нед яну 04, 2015 5:23 pm
от DMN
Нищо, че е за 12V, за захранването на 555 може да използваш стабилизатор 7812 например, виж къде е сложен в схемата, която си посочил в първия ти пост, по същия начин и в тази схема го свързваш.
П.П. Всъщност точно със 7812 може и да не стане, тъй като сега погледнах, че му дават макс. входно напрежение 35V, но все ще се намери нещо подходящо.
Или пък за захранването на 555 да изведеш извод от единия акумулатор 12V и да го стабилизираш със 7809.

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: нед яну 04, 2015 7:28 pm
от importante
Мога ли да направя ето така за да разпределя натоварването на транзистора, дали е смислено да го правя

Изображение

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: пон яну 05, 2015 8:46 am
от pansim
За да клатиш много на брой МОСФЕТ-и ти трябва отделен драйвер. Само с 555 няма да стане
И още - задължително се поставя на всеки МОСФЕТ самостоятелен резистор в гейта!!!

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: пон яну 05, 2015 9:57 am
от miroton
Схемата с 555 е същата,слагаш стабилизатор с 2T6551 (NPN, 75V/500mA)-примерно
мосфетите не ги слагай в паралел щото трябва да ги подбираш,само 1 мощен

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: пон яну 05, 2015 3:23 pm
от hrpankov
...един полевак е достатъчен, а 555 има изх. мощност да го задейства.... и махни тия 100 омови, отде ги взе?...

Re: Схема на контролер за DC мотор за велосипед

Публикувано: вт яну 06, 2015 11:16 am
от Найденов
importante написа:
Правил съм ето тази схема http://www.foar.ru/topic.php?forum=30&topic=5 и си работи супер, но е за 12 волта.
1. На тази схема дали ако подам 48 волта на входа и включа моят мотор 48V/500W, дали ще работи или транзистора е недостатъчен за такъв товар?
2.Ако включа няколко транзистора вместо един дали няма да ми върши работа пак същата схема? /няколко понеже не зная колко и как да ги свържа/
3.Някой ако има направо изпробвана схема за такава мощност и напрежение ще съм благодарен ако я сподели.
Тази схема успешно ми управлява два двигателя на Динамо- Сливен- един на 36 волта (по- маломощен) и един PIK 12-3/10-30N на 30 волта. Вторият имаше номинален ток (ако не съм в грешка) 17А.
За да работи коректно тази схема входното напрежение трябва да е с около една трета от номиналното напрежение. Това, мисля, е необходимо за да се поддържат оборотите при натоварване- тоест за да работи обратната връзка. Трябва и да се променят стойностите на някои елементи- R6, R7, R9 и успоредно на C3 да се сложи ценер на 20-25волта. При това напрежение R9 почва яко да пече. Аз бях използвал тример, но се стопи :-D .
Има мощни MOS-FET транзистори и мисля, че не е много удачно да се свързват паралел. Аз съм използал транзистори от серията IRF...- например IRF1010 на 84А.