Колко буркана се равняват на Ват
tzetz009 написа:
Може да те объркам малко , но искам да споделя , че съм изненадан от възможностите на един фабричен "бас" . Става въпрос за Фиат Пунто . Въпросния "бас" е с един говорител но с две намотки , иска си 12 волта захранване и взима сигнал направо от задните говорители . Та въпросния "брънзел" вади силни баси просто защото е наврян на точното място - в ъгъла на багажника . Това което си показал е идеално за ъгъла на някоя стая , но за автомобилен багажник
Какво значи с две намотки. Темата е пасивна, а това е активно. Активно озвучително тяло с две намотки
Аз имах на старото пежо двулентови колони и басовата беше с "2 намотки". Една в бобината свързана към рупора и една намотка видима, навита в-у външния диаметър на магнита. Външната намотка, последователно свързана към говорителя служи за пасивен филтър от първи ред. Колко е ефикасно решение това

Качествените тонколони нямат метална сърцевина в бобините на пасивния филтър. Но пък такива решения са икономия на проводник, а икономията и качеството не са приятели.
И все пак темата още от втория пост, от пасивна стана активна. И продължава мощно да се активира.
Решенито в Пунтото ме заинтригова, защото в моя кола няма място за мухоловки. Аз скромно се замислям за качесвени говорители с малки размери, понеже оригиналните почват да гъргорят доста преди предните, при усилване на волумето.
Но има и една спирачка по тея нови мачки. Всички кори са на клик/прас система. Т.е. направени са лесно да се слагат и скъпо да се свалят. Аз вече изгорях с 30 и неколко лева при монтажа на камера за задно гледане
