Определено има още много неща които можеш де направиш сам преди да потърсиш сервиз.
Необходими инструменти: Поялник, жички, мултимер (мултицет или къквто и да е волтметър на 12V, и най обикновенна крушка за габарити на автомобил 5W/12V ще свърши работа) ... ако можеш да работиш с поялника ще е супер ...
1. Внимателно разпояваш кабелите на ел. двугателя (желателно е да запомниш кой от къде си разбопил, но и да ги объркаш не е страшно - машината просто ще върти на обратно принеправилно свързване и лесно можеш да ги коригираш), и подаваш 12V от какъвто и да е 12V акумулатор на клемите на ел. двигателя. Много подходяш акумулатор е този на автомобила. Ако ел. двегателя е здрав ще завърти, но а ко е повреден може да стане весело - Първи вариант - да са му свършили четките - просто няма да завърти. сменяш мотра мисля цена около 15-20 лв. и си нов. Втори да се е откачила някоя от четките и да е дала колектора накъсо - ще последва приличан фойерверк, продължителността на който се определя от това колко бързо ще дръпнеш някой от кабелите, с които подаваш захранване. Решение - сменяш матора ... и т.н.
Извод: поради вероятност все пак да ти се слечи вторият вариант, подаваш закратко напрежение на ел. двигателя и ако завърти можеш да го пуснеш да поработи 10-20 секунди. Защо автомобилния акумулатор е най подходящ - поради големия си разряден ток, и да има някъкъв проблем с ел. мотора почти не можеш да му навредиш(на акумулатора), освен ако не ти харесат фойерверките и не се унесеш с гледането.
2. Проверка на акумулатора - поради липса на зарядно единстреният начин да установиш дали в него има останал заряд (което е малко вероятно ...) е да опреш крушката 5W/12V на клемите му или да измериш с мултицета, колко волта напрежение има. Ако крушката светне (база за сравнение ти е как свети на автомобилният акумулатор ... може да е малко по-слабо, но не трябва едва да мъждука) значи е наред, а с мултицета напрежението не трябва да е по ниско от 10,5V. При лошо зареден акумулатор най-лестният начин да го заредиш, без да купуваш зарядно е като опреш клемите му в автомобилният акумулатор(много е важно да спазиш плюс със плюс и минус със минус), и да запалиш колата да поработи на място 15-20 мин. след тово ще имаш горе долу зареден акумулатор и няма опасност да го повредиш. Ако е много разреден(крушката мъждука) е пропоръчително да не палиш автомобила първите 5 мин. след свързването (така ще му дадеш време да се съвземе и няма опасност да прекалиш със зарядният ток).
След като вече приемем че си заредил акумулатора и имаш изправен ел. двигател, ти остава проверка на ключа.
3. Значи до сега ел. мотора върти, и крушката свети прилично. Слагаш си акумулатора на мястото и натискаш спусъка(стискаш и палци че май не беше много евтин ключа ...), ако завърти ... честито!, ако не .... 29лв.
4. Решаваме, че машината много ти харесва и искаш да си купиш и зарядно - ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ - Най-евтиното оригинално е 120 лв... май!!!
http://nlsltd.biz/makitamashini/makita_akum_dc1414.html
При условие че машината чисто нова с два акумулатора и 3 години гаранция е 300 лв. ...
... питаш във форума .... и ... ето го решението .... Вземеш се зарядно за Maktec(хоби марка на Makita) чисто ново за .... 70 лв. +-5 че е малко късно да ти проверя цена, просто ще ти зарежда акумулаторите по- бавно т.е. вместо за 1 час за 1,5 часа ... ама при тази цена пука ли ти особенно ....
По въпроса от къде да си купиш железарията т.е. резевните части - при тая криза не вярвам някой да ти откаже - питай чичко google за сервизи.
Успех с ремонта!