Тани написа:Не знам от къде я черпите тази информация?
Да речем, че имам опит в електротехниката, вярно е, че в компютърната, но принципите на старите батерии в лаптопите и тези на повечето винтоверти са едни и същи, като в по-скъпите слагат по-хубави елементи, добра спойка, която не позволява утечка и саморазряд (адски относително и въпрос на късмет) и свестен контролер...
Тани написа:Първата ми батерия на Макита е от 4 години. Преди 3 години винтоверта падна от 7 метра на бетон и щипката на тази батерия се счупи. Малко след това си купих друг винтоверт с две батерии и тази със счупената щипка я оставих за резерва. Случвало се е 6 месеца да не я зареждам или ползвам и когато ми потрябва се оказа че е като току що заредена! От това лято тези които ги ползвам редовно започнаха да сдават багажа , а тази която не ползвам си държи ток нормално и си се зарежда повече от половин час , а другите започнаха да се зареждат по за 15 минути , но вече не държат като преди!
Хубаво, това Ви е от практиката, но не е аргумент, нека не спорим, ако няма утечки/саморазряд на елементите те "живеят", ако са качествени 2-4 години максимум, за Li-Ion моментът е друг, там не зависи колко, как и кога се зареждат, но за NiMH и NiCd трябва грижа и наблюдение, като вторите (в Макитите са NiCd при "достъпните" винтоверти) живеят по-малко, по-стара технология са, но пак трябва да се разреждат напълно и зареждат след това, ако искате да ги имате по-дълго време, пак зависи и от контролерите в тях, а и те също ограничват циклите с оглед сигурност... И на двете последни 1000 цикъла са пожелание, а 300-500 норма, сами си правете извода, циклите на Li-Ion са друга бира, но в общия случай пак натам ходят, Li-Pol пък нямат разлика с тях в циклите, освен ценова... Както казах - опира до пари и късмет...
Новите във форума не ядем домати с колците, не ни подценявайте! ;)