Страница 1 от 2

Една машина

Публикувано: пет ное 14, 2014 7:58 pm
от shotik
От вчера имам една машина ,която мисля ,че е стенд за изпитване на бетонови мостри на удари.
Защо ли си мисля така -ами защото там е било бетонов център и би трябвало да са имали такъв стенд,до колкото съм виждал по филми ,а и на живо форми ,отлети на куб или цилиндър от партида бетон .
Закупих я заради механизмите - електромотор ,редуктор ,ролки и стержен ,като поначало мислехме ,че е машина за вадене или монтиране на лагери.След като я закарах дома и включих в ел.мрежата и пуснах да работи ,се оказа ,че шайба на редуктора ,на която има зъбен венец на част от обиколката на шайбата ,при зацепване на верига на стержена го вдига нагоре и като свършат зъбите ,този стержен с тежина -5-7 кг пада свободно . Ако е поставено такова парче ,за което си мисля ,би трябвало да удря по него по 25 пъти в минута.
Та за лагери няма да става ,за цепене на дърва също няма да става,малка е тежестта на стержена и няма острие.
Друга идея е за задвижване на плъзгаща оградна порта,но трябва доста преустройство и командване.
Разгледайте снимките и напишете вашите мнения.

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 12:56 am
от hidrazin
Мое си чукаш червен пипер в нея. :-D
:partyman:

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 6:25 am
от dragozow
Ще падне чукане..

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 6:25 pm
от П. Петков
На снимките се вижда един превключвател S 800 (големият, лицензен на "Шалтбау" (малките бяха S804)). Да не би да е елиминиран (електрически или механично)? Би трябвало, като направи един цикъл - да спре, до следващото, ново натискане на стартовия бутон. На третата снимка се вижда палец между редуктора и зъбното колело, който вероятно трябва да натиска кобиличната ролка на превключвателя. Когато зъбният сектор на венеца излезе извън галовата верига, тогава стерженът пада и би трябвало малко преди новото зацепване палецът да натисне превключвателя и двигателят да спре. Втората и трета снимка се различават по фазата на цикъла (положението на зъбния венец). В този си вид освен за задвижване на ковашки мех... май за друго не става. Редукторът ще да е червячен - на Бяла и може да му се търси приложение заедно с двигателя. Примерно - да върти барабана на някой бунар или за малка лебедка. При непрекъснат цикъл става за тепавица, за лостово задвижване на ковашки чук, за сплъстяване на кече или..., ако се направи отвор в дъното на корпуса и се сложат колела, като същевременно се удължи стержена - за машина за трамбоване. :)

P.S.
Това, в дясно на първата снимка, да не е ръчно програмируем брояч на цикли с електроконтактен изход? Не може да се види ясно.

P.P.S.
А-а-а..., може и за бутална водна помпа! :)

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 7:11 pm
от shotik
Аз мисля ,че този палец на колелото е да задейства електрически брояча,който е на машината.Утре и следващите няколко дни ще имам възможност да я разгледам повече.На брояча има разни бутони,но не съм ги разучил,само направих опит да видя за една минута колко оборота прави шайбата с венеца.

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 7:18 pm
от Andri01
Префасонирай я и я слагай на плъзгащата врат. Н ее толкова трудно-говоря от личен опит ! :partyman:

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 8:09 pm
от П. Петков
Направете една снимка на брояча отблизо.

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 8:35 pm
от shotik
Намерих снимка на брояча :

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 9:02 pm
от Kasap
Екстра си е машинката, само да я окомплектоваш с малко периферия:

Изображение

Изображение

Re: Една машина

Публикувано: съб ное 15, 2014 9:10 pm
от hidrazin
То доде го избие и млякото ще прокисне. Ще трябва да му донажда и хладилна инсталация.
Пък и със сините крави е проблем. За две седмици в Швейцария не мернах нито една. Къде ли ги крият? :?
:partyman: