Страница 1 от 2

Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: пет юли 03, 2015 2:39 pm
от Chefo77
Имам си един циркуляр, който съм поразглобил и дал мотора за смяна на лагери. От задната страна на самия мотор има гривна, в която с пружинки са закачени 2 пластмасови елемента. Гривната е закачена на опашката на ротора и пластмасите са притиснати и се търкат в задния край на корпуса на самия мотор, като намаляват оборотите след изключване на мотора. Въпросът е: Някой има ли идея от какво могат да бъдат изработени тези елементи, за да вършат работа. В сервиза на марката нямат (няма и да имат), от друга марка нямам идея дали могат да станат. Ако не друго, поне да занеса подходящия материал на стругар.

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: пет юли 03, 2015 3:03 pm
от lov
Текстолит.
Но има и друг чалъм като след изключването от захранването дадеш на късо двигателя. Не е голям при работещите на променлив ток двигатели но все пак го има.

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: пет юли 03, 2015 3:53 pm
от Chefo77
Текстолитът може ли да се обработи лесно (примерно с мултишлайф или с ножче) и дали ще издържи на триенето без да се запали и достатъчно дълго? Защото пластмаските са опряни нон-стоп в корпуса.

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: пет юли 03, 2015 6:14 pm
от Kirilpm
Сигурен ли си че това е спирачка?По описанието с тези пружинки ми напомня за центробежен изключвател на монофазен мотор.

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: пет юли 03, 2015 6:45 pm
от Andri01
Това е спирачка. Би трябвало материала да е феродо. Трябва да има пружина,която да притиска диска към корпуса при спрян двигател. При развъртане диска се привлича към ротора и така се освобождава.

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: пет юли 03, 2015 8:08 pm
от lov
Ако беше ударил едно кадро щеше да е по лесно. Текстолита си е корав материал и понеже каза пластмаса че е било за това ти го препоръчах. Като триенето трябва да е напречно на платовете. Но колегата понеже каза че може и да е феродо вече и аз не знам дали ще е удачно.

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: пет юли 03, 2015 9:28 pm
от koveslav
Моторите на всички ел. косачки за райграс имат вградени спирачки.Не помня конструктивно как бяха изпълнени,макар че съм разглобявал за пренавиване. Може да се окаже,че имат нещо общо като конструкция.

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: съб юли 04, 2015 12:27 am
от Chefo77
Трябва да ида до майстора, за да ги снимам, не съобразих.
Пластмаските са 2 броя, представляват цилиндърчета с диаметър около 5 мм, дълги около сантиметър, които преминават в част с по-малък диаметър, която част влиза в пружинка. Винаги са зацепени, винаги опират в корпуса на мотора, всичко е механично - няма електроника там, няма магнитни сили. Просто пружина, осигуряваща контакт между елемента и мотора. Няма и центробежно изхвърляне, защото като бяха замърсени свиреха зверски .

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: съб юли 04, 2015 8:04 am
от Andri01
Като писах по-горе,точно двигателите от косачките имах в предвид,че са с такива спирачки-плоски. А иначе съм отварял не малко: с електромагнити,конусни,центробежни...!

Re: Материал за спирачки за циркуляр

Публикувано: съб юли 04, 2015 10:24 am
от koveslav
В старите по-мощни модели стартери с големи и тежки ротори, производство на Лукас,Марели и др. има подобни спирачки.Някои от тях са съставени от два полукръга и се продават като резервна част. Материала на външен вид прилича на бакелит-черна гладка повърхност. Ето снимки на два от видовете.Комплектчетата са по 2-3лв по спомен.В понеделник мога да дам и размери,ако на вид имат нещо общо.Могат да се закупят от големите вериги,предлагащи части за стартер и алтернатор в почти всеки град.