Страница 1 от 3
Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 6:09 pm
от fox_vt
При закаляване на стоманен детайл със масло се образува нагар който няма махане. Има ли начин химически да се махне или поне да се отслаби.
Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 6:29 pm
от plamen6703
Това е нормално да се получи такъв окис, само със стабилно търкане ще трябва да се махне

. С химия не те съветвам да опитваш, не е сигурно, че ще успеете и е много опасно да не пострада някой от вас.

Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 7:17 pm
от fox_vt
Търкане ама става въпрос за дупки стотици дупки. Матрица за пелети. Разни рецепти за пясък талаш и масло не вършат работа само окопават матрицата. Окис казваш, то направо си е въглен но доста твърд.
Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 7:26 pm
от Andri01
Пескоструйна машина??

Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 7:43 pm
от шоп
@fox_vt
Защо не опиташ повръхностна закалка с ток с висока честота?
Награване с последващо охлаждане в масло е морално остарял начин и се използва в момента предимно от любители на режещи остриета.
ТВЧ, индукционното и лазрно закаляване според мен ще ти свършат работа.
Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 8:00 pm
от tsenkov
Не става. Тоя детайл си иска обемното закаляване. Спасението е дърво с малко по малък диаметър от отвора ,грес и шмиргелов прах. И бормашина разбира се!
Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 8:04 pm
от fox_vt
Вземаме я готова . Аз си играх на другите със гвоздей и шкурка ама тегаво.
Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 8:12 pm
от шоп
вт авг 21, 2018 8:00 pmtsenkov написа:
Не става. Тоя детайл си иска обемното закаляване. Спасението е дърво с малко по малък диаметър от отвора ,грес и шмиргелов прах. И бормашина разбира се!
Това е вариант за гаражно производство на пелети.
При сериозни производители матриците се закаляват с ТВЧ и на определен период от време/респективно на 10-100 или 1000 тона произведени пелети матрицата се дава на плосък шлайф с последстваща закалка с ТВЧ.
И така докато матрицата не достигне минимална дебелина и не подлежи на шлайф и се бракува.
Горното го пиша от споделено с личен приятел, който поддържа шлайфа и закалката на доста от големите пелетни играчи в БФ

Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 9:23 pm
от lov
Фъргай я в боя така както е и сама ще се лъсне. Не се шегувам.
Шопе я да попитам тая как ще ми я прешлайфа на плоския шлайв.

И за обемната закалка с ТВЧ щях да питам как и в какво я охлаждат после че няма нагар ама ама нейсе.
Прикачен файл:
Съжалявам че снимката е калпава и няма нещо за да се види мащаба.
Те тая като се поизноси почти не се ремонтира щото рядко остава здрава. Струва 3 бона и толкова. Нали се сещаш че след 1000 тона се е изплатила и минава в графата консуматив.

Та не му вервай много на тоз твоя приятел за закалките и шлайфането и сериозните производители.
п.п. В началото омаслявайте малко докато прокара, че да не запече. То се прави и при спиране за по дълго време пак по същата причина.
Re: Премахване на нагар от закален детайл
Публикувано: вт авг 21, 2018 9:43 pm
от шоп
@lov
тази се шлайфа на центрови или безцентрови шлайф. За много захабени подобни матрици има и хонинг машини + последващ шлайф.
Амортизирана матрица и такава за брак е само когато технологичната дебелина е намаляла дотолкова, че не може последваща механична обработка или силите на пресоване пукнат/счупят матрицата.
При закалка с ТВЧ няма охлаждане.
Има и химическа закалка от типа азотиране и т.н. В София имам такъв приятел спец в закалките.